apparaten-gebruik op zondag

Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

JolandaOudshoorn schreef:ehm, lijkt me dat dit een welles-nietus topic wordt waarbij verwijten over de tafel gaan viegen dat de een niet genoeg refo is etc. wat weer gaat uitmonden in bannen, dus ik pleit voor een slotje :|
Lijkt me een goed idee.
Bij mij roept het in elk geval nogal wat irritatie op :?
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Johann Gottfried Walther schreef:Nou je kunt het noemen zoals je wilt. Maar volgens mij kan het geen kwaad om in bepaalde dingen te vasten.
Dus geen t.v. als je die hebt, geen p.c. en i.p.v. die dingen eens iets lezen of extra in de bijbel lezen.
Ik ben het van harte eens met deze reactie. Zo bedoelde ik het eigenlijk ook. Is dit niet het overwegen waard? Zonder over woorden als 'wetticisme' e.d. te praten. Je weet nog niet half hoe 'wettisch' sommige refo's leven, dan vinden ze mij nog 'werelds'. Terwijl anderen mij weer 'wettisch' vinden. Ik houd van de 'gulden' middenweg.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Hendrikus schreef:
JolandaOudshoorn schreef:ehm, lijkt me dat dit een welles-nietus topic wordt waarbij verwijten over de tafel gaan viegen dat de een niet genoeg refo is etc. wat weer gaat uitmonden in bannen, dus ik pleit voor een slotje :|
Lijkt me een goed idee.
Bij mij roept het in elk geval nogal wat irritatie op :?
daar was toch zo'n leuk plaatje voor??? sorry, zit op mijn werk, dus zoek hem nu niet op..... ik vind het prima als ie op slot gaat!
helma

Bericht door helma »

telefoon: bij voorkeur niet; maar dat telt alleen voor gezelligheidspraatjes. Als het 'nodig' is gebruiken we hem zonder gewetenswroeging

zéker geen mobiels!! die staan allemaal uit behalve die van Pa i.v.m bereikbaarheidsplicht storingen e.d. werk

afwasmachine/frituur/magnetron/mixer (voor slagroom) e.d. geen probleem
stofzuiger in noodgevallen (gevallen suikerpot bijv.)
wasmachine bij ongevallen in bed e.d. alleen voor spoelen
(ik ben blij dat ik één dag in de week niet hoef te wassen/drogen!!)
PC alleen voor preekluisteren; voor de rest in geen geval

zoals die pc daar zou ik zelf best op willen 'werken' op zondag; verslag typen van de preek of brieven van mijn overgrootmoeder overtypen. maar omdat je dan met je tieners gelijk vragen krijgt (waarom u wel en wij niet e.d.)trekken we daarin één lijn.

en het is ook heerlijk rustig zonder pc op zondag!

ik vind de zondagsrust een weldaad; een zegen. Anders zou je (in ieder geval ik) doorjagen
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

MarthaMartha schreef:daar was toch zo'n leuk plaatje voor??? sorry, zit op mijn werk, dus zoek hem nu niet op..... ik vind het prima als ie op slot gaat!
Afbeelding
MarthaMartha

Hendrikus schreef:
MarthaMartha schreef:daar was toch zo'n leuk plaatje voor??? sorry, zit op mijn werk, dus zoek hem nu niet op..... ik vind het prima als ie op slot gaat!
Afbeelding
dat bedoelde ik nou precies :mrgreen:
helma

Bericht door helma »

Marnix schreef:
- Ontspannen (ik ga gerust een stuk fietsen / mountainbiken / hardlopen)

ja, want Calvijn roeide toch ook op zondag? :mrgreen:
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

SLOTJE :!:
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

JolandaOudshoorn schreef:SLOTJE :!:
Geef de mensen nog even de kans om te reageren. In ieder geval vanavond en graag niet echt een discussie, maar gewoon hoe je erover over denkt. Dus geen welles-nietes spelletje. :wink:
MarthaMartha

Gijs83 schreef:
Geef de mensen nog even de kans om te reageren. In ieder geval vanavond en graag niet echt een discussie, maar gewoon hoe je erover over denkt. Dus geen welles-nietes spelletje. :wink:
Wat helpt het jou?
uiteindelijk moet je je a.d.h.v. het Woord verantwoorden, niet a.d.h.v. wat mensen zeggen....
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Gijs83 schreef:
OK Gijs, we wachten af tot vanavond. Maar ik ben bang.... nou ja, misschien worden mensen op Rf ook wel groot :wink: :mrgreen:
Ik weet, mijn Verlosser leeft
wim

Bericht door wim »

Heb vertrouwen JO!
MarthaMartha

JolandaOudshoorn schreef:
Gijs83 schreef:
OK Gijs, we wachten af tot vanavond. Maar ik ben bang.... nou ja, misschien worden mensen op Rf ook wel groot :wink: :mrgreen:
of blijven klein maar zijn toch dapper :wink:
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

JolandaOudshoorn schreef:
Gijs83 schreef:
Dat ze verstandige reacties gaan geven, bedoel je :?:
Rens

Bericht door Rens »

Omdat de insteek niet welgevallig is bij enkelen, moet er maar weer meteen een slotje op?

Wie reageert hier nu onvolwassen? Kom op...........laat ieder die daartoe een mening heeft, die ook verwoorden...........je bent niet verplicht te reageren of je ertegenaan te bemoeien, net als in zovele andere topics.................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gesloten