Superstorm op komst?

Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

het was vanmiddag al flink trappen tegen de wind in. :|
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Maar weer van nu.nl:
Water stijgt door storm
Uitgegeven: 8 november 2007 12:00
Laatst gewijzigd: 8 november 2007 12:15

RIJSWIJK - Het water langs de Nederlandse kust stijgt de komende dagen flink. Volgens een woordvoerder van de Stormvloedwaarschuwingsdienst donderdag is het veertig jaar geleden dat de waterstand op verschillende plaatsen langs de kust zo steeg.
ANP

"De laatste keer dat zoiets voorkwam voor de gehele Nederlandse kust was in januari 1976", aldus de zegsman. Naar verwachting stijgt het water in de nacht van donderdag op vrijdag op verschillende plaatsen.

De hoogste waterstand is in het noorden van het land. Vrijdagochtend loopt het water bij bijvoorbeeld Delfzijl op tot 4 meter en bij Hoek van Holland tot 3 meter.

De noordwesterstorm op de Noordzee is verantwoordelijk voor de hoge waterstanden langs de kust.

Veerboten

Rederij Doeksen heeft een groot deel van de afvaarten van de veerboten richting Vlieland en Terschelling geschrapt wegens de dreigende storm.

Rederij Wagenborg beslist donderdagmiddag of het ook afvaarten naar Ameland en Schiermonnikoog schrapt.

ZIE OOK:
06/11/2007 'Onnodige paniek door voorspelling superstorm'

:mrgreen:
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

mmm, ik vind die berichten helemaal niet zo leuk! Mijn broertje zit voor oefening op de Noordzee :(
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

JolandaOudshoorn schreef:mmm, ik vind die berichten helemaal niet zo leuk! Mijn broertje zit voor oefening op de Noordzee :(
Vreescht niet... Ik heb niet het idee dat de huidige storm zeer gevaarlijk is.
elbert
Berichten: 1361
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Bericht door elbert »

Kaw schreef:De hoogste waterstand is in het noorden van het land. Vrijdagochtend loopt het water bij bijvoorbeeld Delfzijl op tot 4 meter en bij Hoek van Holland tot 3 meter.
Even ter vergelijking: de hoogst gemeten waterstand bij Delfzijl is 4,83 meter (1 november vorig jaar) en bij Hoek van Holland is dat 3,85 meter (1 februari 1953, dus tijdens de watersnoodramp). Het water komt dus wel hoog, maar zeker niet recordhoog.
De Oosterscheldekering gaat vrijwel zeker dicht. Of de Maeslantkering dichtgaat, is nog even de vraag.

Je kunt de waterstanden trouwens live volgen via http://www.svsd.nl
De hoogste waterstanden zullen (denk ik) zo rond 2 a 3 uur vannacht optreden. De verwachte hoogwaterstanden zijn o.a. hier te vinden.
Marco
Berichten: 3624
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Bericht door Marco »

elbert schreef:De Oosterscheldekering gaat vrijwel zeker dicht. Of de Maeslantkering dichtgaat, is nog even de vraag.
Daar ziet het wel naar uit (en die bij Capelle a/d IJssel ook). Zou voor het eerst zijn dat die bij storm dichtgaat, trouwens.
Matthey
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 okt 2007, 17:07
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Matthey »

elbert schreef: Daar ziet het wel naar uit (en die bij Capelle a/d IJssel ook). Zou voor het eerst zijn dat die bij storm dichtgaat, trouwens.
Dat is niet waar want gisteren was de stormvloedkering bij Capelle ook al dicht en hij gaat zeker 1 a 2 keer per jaar egt dicht. K woon er namelijk 5 minuten vandaan!
Marco
Berichten: 3624
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Bericht door Marco »

Matthey schreef:
elbert schreef: Daar ziet het wel naar uit (en die bij Capelle a/d IJssel ook). Zou voor het eerst zijn dat die bij storm dichtgaat, trouwens.
Dat is niet waar want gisteren was de stormvloedkering bij Capelle ook al dicht en hij gaat zeker 1 a 2 keer per jaar egt dicht. K woon er namelijk 5 minuten vandaan!
'Die' slaat nog steeds op de Maeslantkering, die nu voor het eerst dichtgaat tijdens hoogwater. Niet op die bij Capelle.
elbert
Berichten: 1361
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Bericht door elbert »

Matthey schreef:
elbert schreef: Daar ziet het wel naar uit (en die bij Capelle a/d IJssel ook). Zou voor het eerst zijn dat die bij storm dichtgaat, trouwens.
Dat is niet waar want gisteren was de stormvloedkering bij Capelle ook al dicht en hij gaat zeker 1 a 2 keer per jaar egt dicht. K woon er namelijk 5 minuten vandaan!
Deze quote was van Marco en niet van mij. ;)
Marco
Berichten: 3624
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Bericht door Marco »

elbert schreef:
Matthey schreef:
elbert schreef: Daar ziet het wel naar uit (en die bij Capelle a/d IJssel ook). Zou voor het eerst zijn dat die bij storm dichtgaat, trouwens.
Dat is niet waar want gisteren was de stormvloedkering bij Capelle ook al dicht en hij gaat zeker 1 a 2 keer per jaar egt dicht. K woon er namelijk 5 minuten vandaan!
Deze quote was van Marco en niet van mij. ;)
Geeft niet. Dicht gaat-ie.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

het regent, het regent.... en het waait heel hard
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Deze dag bereikt ons in allerlei vormen het nieuws over de aankomende stormachtige dagen.
De verwachte windkracht varieert van 7 tot maximaal 9.

Het was nog niet zoveel jaren heel gewoon dat stormen van deze omvang schering ende inslag waren. Zeker in de herfst.

Vanwaar nu al deze commotie?
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

:? storm?? Hier niet... hier is t windstil :?
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
elbert
Berichten: 1361
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Bericht door elbert »

jvdg schreef:Vanwaar nu al deze commotie?
De commotie is niet vanwege de storm, maar vanwege het hoge water. In Nederland zullen we de voetjes wel droog houden, maar of dat in Engeland ook zo is, is nog even de vraag. De Britse regering spreekt van "extreme danger to life and property".
Dit komt allemaal omdat de echte storm tussen Schotland en Noorwegen woedt en een hele hoop water naar het zuiden van de Noordzee stuwt.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Daphne schreef::? storm?? Hier niet... hier is t windstil :?
Ben je verhuisd? Hier waait het behoorlijk hard.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Plaats reactie