was getekend,refo schreef: Proletariërs van refoland, verenigt u!
V.I. Lenin
was getekend,refo schreef: Proletariërs van refoland, verenigt u!
De versoepeling van het ontslagrecht is inderdaad een actuele discussie, die naar mijn smaak wel iets te populistisch gevoerd wordt.geledu schreef:Natuurlijk was het vroeger ook verschrikkelijk hoe wergever soms met de werknemer omging.
Maar als je nu ziet hoe moeilijk het is om van een werknemer af te komen...
Om van te spuwenVincent schreef:Reformatorische bedrijven.....
Wat beloning betreft kan ik niet over oordelen.
Wel meerdere slechte ervaringen mee.
Voorbeeldje:
Enkele maanden terug: een refo-bedrijf (financiële detacheerder) belde mij op n.a.v. CV op internet. Enigszins samenzwerend werd verteld dat het "refo" was (uit mijn CV bleek gereformeerde gezindheid: SGP, Wartburg etc.).
Na een gesprek nóóit de beloofde feedback gekregen, nóóit gebeld of gemaild, óók niet nadat ik zelf een keer had gebeld en dringend had gevraagd om reactie terug, wat secr. zou doorgeven.
Waarschijnlijk was ik tijdens het gesprek (wat ze erg persoonlijk wilden hebben) iets te 'gelovig' overgekomen ofzo, ik merkte althans dat de geloofsopvattingen wat uiteen gingen. :D
Ze tooien zich met de naam en bekleding van een "refo" maar als je niet financieel interessant bent, is zelfs menselijkheid hen vreemd!
Het zijn uitgerekend deze mensen die binnen dat wat zich "gereformeerd gezind" noemt, hoog staan aangeschreven en met de MPV's vol kinderen in vol ornaat ter kerke rijden vol boetvaardigheid. Maar met refo-gedrag komen zij en ik er niet, mochten we dat eens inleven.
Iets anders is, dat je vaak in dorpen ziet dat er vele eenvoudigen zijn uit de gezindte, bijv. de plaatselijke melkboer, kaasboer, andere middenstanders, etc. die met hard werken het hoofd boven water houden en ook zich afhankelijk weten van de Heere. Voor hen heb ik diep respect. Maar wat de Wewijs-refo's betreft (laat ik ze onder dat kopje samenvatten, sorry als het ten onrechte is): de gesel erover.
Misschien was jij wel ongelooflijk tegengevallen!!!!Vincent schreef:Reformatorische bedrijven.....
Voorbeeldje:
Enkele maanden terug: een refo-bedrijf (financiële detacheerder) belde mij op n.a.v. CV op internet. Enigszins samenzwerend werd verteld dat het "refo" was (uit mijn CV bleek gereformeerde gezindheid: SGP, Wartburg etc.).
Na een gesprek nóóit de beloofde feedback gekregen, nóóit gebeld of gemaild, óók niet nadat ik zelf een keer had gebeld en dringend had gevraagd om reactie terug, wat secr. zou doorgeven.
Waarschijnlijk was ik tijdens het gesprek (wat ze erg persoonlijk wilden hebben) iets te 'gelovig' overgekomen ofzo, ik merkte althans dat de geloofsopvattingen wat uiteen gingen.![]()
Ze tooien zich met de naam en bekleding van een "refo" maar als je niet financieel interessant bent, is zelfs menselijkheid hen vreemd!
Het zijn uitgerekend deze mensen die binnen dat wat zich "gereformeerd gezind" noemt, hoog staan aangeschreven en met de MPV's vol kinderen in vol ornaat ter kerke rijden vol boetvaardigheid. Maar met refo-gedrag komen zij en ik er niet, mochten we dat eens inleven.
Iets anders is, dat je vaak in dorpen ziet dat er vele eenvoudigen zijn uit de gezindte, bijv. de plaatselijke melkboer, kaasboer, andere middenstanders, etc. die met hard werken het hoofd boven water houden en ook zich afhankelijk weten van de Heere. Voor hen heb ik diep respect. Maar wat de Wewijs-refo's betreft (laat ik ze onder dat kopje samenvatten, sorry als het ten onrechte is): de gesel erover.
Jolanda, ik vind dat je hiermee flink doorschiet. Wie zijn wij om te oordelen over wat er zich te dien tijde en ter plekke heeft afgespeeld? We zijn er niet bijgeweest, dus kunnen we er ook niet over oordelen.JolandaOudshoorn schreef: Misschien was jij wel ongelooflijk tegengevallen!!!!
En ja, er zijn ook christenen die hard werken en veel vrucht, ook materieel ontvangen. Misschien ben jij gewoon een beetje jaloers![]()
Ik ken nl ook de andere kant. "O, de grote baas daar is ook christelijk, dan heb ik vast een streepje voor, mag ik net iets meer, hoef ik net iets minder te doen en hij is me verplicht om me financieel te helpen. Wat mij betreft mogen zulke mensen 40+1 stokslagen hebben! :x
Daarin heb je wel gelijk,maar eerlijk gezegd vond ik hem ook heel kort door de bocht in zijn laatste stuk en besloot om precies hetzelfde te reageren.Rens schreef:Jolanda, ik vind dat je hiermee flink doorschiet. Wie zijn wij om te oordelen over wat er zich te dien tijde en ter plekke heeft afgespeeld? We zijn er niet bijgeweest, dus kunnen we er ook niet over oordelen.JolandaOudshoorn schreef: Misschien was jij wel ongelooflijk tegengevallen!!!!
En ja, er zijn ook christenen die hard werken en veel vrucht, ook materieel ontvangen. Misschien ben jij gewoon een beetje jaloers![]()
Ik ken nl ook de andere kant. "O, de grote baas daar is ook christelijk, dan heb ik vast een streepje voor, mag ik net iets meer, hoef ik net iets minder te doen en hij is me verplicht om me financieel te helpen. Wat mij betreft mogen zulke mensen 40+1 stokslagen hebben! :x
En om op basis van hetgeen Vincent schreef zó te reageren is wel héél kort door de bocht.
Het is de mens eigen om de mindere kant van de ánder uit te lichten, evenzo je eigen betere kant uit te lichten............daar doen we met z'n allen helemaal niks aan, of we moeten halve heiligen zijn om beide partijen ten volle tot zijn recht te laten komen.JolandaOudshoorn schreef:Daarin heb je wel gelijk,maar eerlijk gezegd vond ik hem ook heel kort door de bocht in zijn laatste stuk en besloot om precies hetzelfde te reageren.Rens schreef:Jolanda, ik vind dat je hiermee flink doorschiet. Wie zijn wij om te oordelen over wat er zich te dien tijde en ter plekke heeft afgespeeld? We zijn er niet bijgeweest, dus kunnen we er ook niet over oordelen.JolandaOudshoorn schreef: Misschien was jij wel ongelooflijk tegengevallen!!!!
En om op basis van hetgeen Vincent schreef zó te reageren is wel héél kort door de bocht.
Ik weet ook wel dat er in de reformatorische bedrijfsvoering genoeg fouten worden gemaakt, maar laten we zowel vanaf de ene als aan de andere kant uitkijken dat we niet te snel oordelen. Want vaak weet je maar 1 kant, en dat is de kant van jezelf.
JolandaOudshoorn schreef:Misschien was jij wel ongelooflijk tegengevallen!!!!Vincent schreef:Reformatorische bedrijven.....
Voorbeeldje:
Waarschijnlijk was ik tijdens het gesprek (wat ze erg persoonlijk wilden hebben) iets te 'gelovig' overgekomen ofzo, ik merkte althans dat de geloofsopvattingen wat uiteen gingen.![]()
waar bestaat die ervaring uit Gian?Gian schreef:Mijn ervaring is dat refobedrijven altijd zwart geld hebben. En niet zo'n klein beetje ook. In niet-refobedrijven heb ik het nooit meegemaakt. Misschien dat refo's zo eerlijk zijn om het openlijk te gebruiken
als jij het al weet, zou de belastingdienst het dan ook niet weten denk je?? :roll: :roll:Gian schreef:Gewoon overwerk zwart krijgen. En als je het wit wil hebben komt het geld uit de linkerbroekzak ipv de rechter.
En dat bij een handvol refo-ex-bazen.
Er zijn bedrijven die voor tonnen zwart loon uitkeren, (en nog veel meer refowerknemers die het gewoon aannemen). Ik begrijp niet waar ze dat geld vandaan halen. Overigens ken ik er ook een paar die het zeer zeker niet doen uit principe.