Reizen op zondag (?)
idd, dan zou ik dus niet ter kerke mogen gaan op zondag............zowel met de scootmobiel als met de rolstoel niet...............Josephus schreef:
Dat meen je niet! :shock:
Je zal maar lid zijn van zo'n gemeente en in een rolstoel zitten...:
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Dan hield de dominee op woensdagavond speciaal voor mensen zoals jou nog een dienst.Rens schreef:idd, dan zou ik dus niet ter kerke mogen gaan op zondag............zowel met de scootmobiel als met de rolstoel niet...............Josephus schreef:
Hee, hoe weet je dat??Hendrikus schreef:Da's een flinke wandeling!refo schreef:Ds PEG Wiekenraad in het Sauerland presteert het om 's morgens in Kampen te preken en 's avonds in Hallenberg.
En dan draait-ie dinsdags zeker de dia's die hij zondags onderweg geschoten heeft?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Bijzonder attent hoor. Ondertussen wordt je wel op Gods eigen dag geweerd uit Zijn huis op grond van een of ander vreemd hersenspinsel.Lydianne schreef:Dan hield de dominee op woensdagavond speciaal voor mensen zoals jou nog een dienst.Rens schreef:idd, dan zou ik dus niet ter kerke mogen gaan op zondag............zowel met de scootmobiel als met de rolstoel niet...............Josephus schreef:

ervaring................ :mrgreen:refo schreef:Hee, hoe weet je dat??Hendrikus schreef:Da's een flinke wandeling!refo schreef:Ds PEG Wiekenraad in het Sauerland presteert het om 's morgens in Kampen te preken en 's avonds in Hallenberg.
En dan draait-ie dinsdags zeker de dia's die hij zondags onderweg geschoten heeft?
Moderatorbericht:
Wie weet wat tie in stilte overdacht heeft...Josephus schreef:Een predikant die op één dag 4 x 6 = 24 km (zo'n 5 uur lopen) aflegt om naar de kerk te gaan, lijkt me nu net géén goed voorbeeld van iemand die bezwaar heeft tegen reizen op zondag... :roll:Klaas-Jan schreef:Ik ken GG-predikanten (en ook HHK-predikanten) die er echt bezwaar tegen hebben om op zondag te reizen...
Zo weet ik van een GG-predikant, die 6 km bij ons vandaan woont en op een zondag bij ons 2 keer voorging... 's ochtends lopend ging, preekte, terugliep, at, weer liep, opnieuw preekte, en weer naar huis liep...
Precies. Dat kunnen rijke reizen zijn.Klaas-Jan schreef:Wie weet wat tie in stilte overdacht heeft...Josephus schreef:Een predikant die op één dag 4 x 6 = 24 km (zo'n 5 uur lopen) aflegt om naar de kerk te gaan, lijkt me nu net géén goed voorbeeld van iemand die bezwaar heeft tegen reizen op zondag... :roll:Klaas-Jan schreef:Ik ken GG-predikanten (en ook HHK-predikanten) die er echt bezwaar tegen hebben om op zondag te reizen...
Zo weet ik van een GG-predikant, die 6 km bij ons vandaan woont en op een zondag bij ons 2 keer voorging... 's ochtends lopend ging, preekte, terugliep, at, weer liep, opnieuw preekte, en weer naar huis liep...
Ja. Ds. W.C. Lamain bereidde zijn preken ook nog voor onderweg naar de kerk in Rotterdam.jvdg schreef:Precies. Dat kunnen rijke reizen zijn.Klaas-Jan schreef:Wie weet wat tie in stilte overdacht heeft...Josephus schreef:Een predikant die op één dag 4 x 6 = 24 km (zo'n 5 uur lopen) aflegt om naar de kerk te gaan, lijkt me nu net géén goed voorbeeld van iemand die bezwaar heeft tegen reizen op zondag... :roll:Klaas-Jan schreef:Ik ken GG-predikanten (en ook HHK-predikanten) die er echt bezwaar tegen hebben om op zondag te reizen...
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Ja, dat kan best. Daar zeg ik ook niets over. Maar de vraag of je principieel tegen reizen op zondag bent is natuurlijk een andere dan de vraag wat je tijdens zo'n reis denkt en doet.jvdg schreef:Precies. Dat kunnen rijke reizen zijn.Klaas-Jan schreef:Wie weet wat tie in stilte overdacht heeft...Josephus schreef:Een predikant die op één dag 4 x 6 = 24 km (zo'n 5 uur lopen) aflegt om naar de kerk te gaan, lijkt me nu net géén goed voorbeeld van iemand die bezwaar heeft tegen reizen op zondag... :roll:
Precies, een rit van 3 uur met de auto kan ook heel rijk zijn. Mits het niet al te druk is op de wegJosephus schreef:Ja, dat kan best. Daar zeg ik ook niets over. Maar de vraag of je principieel tegen reizen op zondag bent is natuurlijk een andere dan de vraag wat je tijdens zo'n reis denkt en doet.jvdg schreef:Precies. Dat kunnen rijke reizen zijn.Klaas-Jan schreef:Wie weet wat tie in stilte overdacht heeft...Josephus schreef:Een predikant die op één dag 4 x 6 = 24 km (zo'n 5 uur lopen) aflegt om naar de kerk te gaan, lijkt me nu net géén goed voorbeeld van iemand die bezwaar heeft tegen reizen op zondag... :roll:

Ds. Lamain stond nu niet echt bekend om zijn bestudeerde preken. De verhaaltjesdominee noemden ze hem.caprice schreef:Ja. Ds. W.C. Lamain bereidde zijn preken ook nog voor onderweg naar de kerk in Rotterdam.jvdg schreef:Precies. Dat kunnen rijke reizen zijn.Klaas-Jan schreef:Wie weet wat tie in stilte overdacht heeft...Josephus schreef: Een predikant die op één dag 4 x 6 = 24 km (zo'n 5 uur lopen) aflegt om naar de kerk te gaan, lijkt me nu net géén goed voorbeeld van iemand die bezwaar heeft tegen reizen op zondag... :roll: