Reizen op zondag (?)

Daphne

Bericht door Daphne »

arme mensen... waar gáát het nog over? Echt armoe! :(
Lydianne

Bericht door Lydianne »

Daarom belegde die dominee speciale doordeweekse diensten. Elke woensdagavond had men daar kerk.
Rens

Bericht door Rens »

Josephus schreef:
Dat meen je niet! :shock:

Je zal maar lid zijn van zo'n gemeente en in een rolstoel zitten... :cry:
idd, dan zou ik dus niet ter kerke mogen gaan op zondag............zowel met de scootmobiel als met de rolstoel niet...............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Lydianne

Bericht door Lydianne »

Rens schreef:
Josephus schreef:

idd, dan zou ik dus niet ter kerke mogen gaan op zondag............zowel met de scootmobiel als met de rolstoel niet...............
Dan hield de dominee op woensdagavond speciaal voor mensen zoals jou nog een dienst.
refo

Bericht door refo »

Hendrikus schreef:
refo schreef:Ds PEG Wiekenraad in het Sauerland presteert het om 's morgens in Kampen te preken en 's avonds in Hallenberg.
Da's een flinke wandeling!
En dan draait-ie dinsdags zeker de dia's die hij zondags onderweg geschoten heeft?
Hee, hoe weet je dat??
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Josephus

Bericht door Josephus »

Lydianne schreef:
Rens schreef:
Josephus schreef:

Dan hield de dominee op woensdagavond speciaal voor mensen zoals jou nog een dienst.
Bijzonder attent hoor. Ondertussen wordt je wel op Gods eigen dag geweerd uit Zijn huis op grond van een of ander vreemd hersenspinsel. :cry:
Rens

Bericht door Rens »

refo schreef:
Hendrikus schreef:
refo schreef:Ds PEG Wiekenraad in het Sauerland presteert het om 's morgens in Kampen te preken en 's avonds in Hallenberg.
Da's een flinke wandeling!
En dan draait-ie dinsdags zeker de dia's die hij zondags onderweg geschoten heeft?
Hee, hoe weet je dat??
ervaring................ :mrgreen:
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Klaas-Jan
Contacteer:

Bericht door Klaas-Jan »

Josephus schreef:
Klaas-Jan schreef:Ik ken GG-predikanten (en ook HHK-predikanten) die er echt bezwaar tegen hebben om op zondag te reizen...

Zo weet ik van een GG-predikant, die 6 km bij ons vandaan woont en op een zondag bij ons 2 keer voorging... 's ochtends lopend ging, preekte, terugliep, at, weer liep, opnieuw preekte, en weer naar huis liep...
Een predikant die op één dag 4 x 6 = 24 km (zo'n 5 uur lopen) aflegt om naar de kerk te gaan, lijkt me nu net géén goed voorbeeld van iemand die bezwaar heeft tegen reizen op zondag... :roll:
Wie weet wat tie in stilte overdacht heeft...
jvdg

Bericht door jvdg »

Klaas-Jan schreef:
Josephus schreef:
Klaas-Jan schreef:Ik ken GG-predikanten (en ook HHK-predikanten) die er echt bezwaar tegen hebben om op zondag te reizen...

Zo weet ik van een GG-predikant, die 6 km bij ons vandaan woont en op een zondag bij ons 2 keer voorging... 's ochtends lopend ging, preekte, terugliep, at, weer liep, opnieuw preekte, en weer naar huis liep...
Een predikant die op één dag 4 x 6 = 24 km (zo'n 5 uur lopen) aflegt om naar de kerk te gaan, lijkt me nu net géén goed voorbeeld van iemand die bezwaar heeft tegen reizen op zondag... :roll:
Precies. Dat kunnen rijke reizen zijn.
refo

Bericht door refo »

Alles kan. Theekan. Koffiekan.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
jvdg

Bericht door jvdg »

refo schreef:Alles kan. Theekan. Koffiekan.
Ja, twaalf maal koe.
caprice

Bericht door caprice »

jvdg schreef:
Klaas-Jan schreef:
Josephus schreef:

Ja. Ds. W.C. Lamain bereidde zijn preken ook nog voor onderweg naar de kerk in Rotterdam.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Josephus

Bericht door Josephus »

jvdg schreef:
Klaas-Jan schreef:
Josephus schreef:Een predikant die op één dag 4 x 6 = 24 km (zo'n 5 uur lopen) aflegt om naar de kerk te gaan, lijkt me nu net géén goed voorbeeld van iemand die bezwaar heeft tegen reizen op zondag... :roll:
Ja, dat kan best. Daar zeg ik ook niets over. Maar de vraag of je principieel tegen reizen op zondag bent is natuurlijk een andere dan de vraag wat je tijdens zo'n reis denkt en doet.
freek

Bericht door freek »

Josephus schreef:
jvdg schreef:
Klaas-Jan schreef:
Josephus schreef:Een predikant die op één dag 4 x 6 = 24 km (zo'n 5 uur lopen) aflegt om naar de kerk te gaan, lijkt me nu net géén goed voorbeeld van iemand die bezwaar heeft tegen reizen op zondag... :roll:
Ja, dat kan best. Daar zeg ik ook niets over. Maar de vraag of je principieel tegen reizen op zondag bent is natuurlijk een andere dan de vraag wat je tijdens zo'n reis denkt en doet.
Precies, een rit van 3 uur met de auto kan ook heel rijk zijn. Mits het niet al te druk is op de weg :)
Duuk

Bericht door Duuk »

caprice schreef:
jvdg schreef:
Klaas-Jan schreef:
Josephus schreef: Een predikant die op één dag 4 x 6 = 24 km (zo'n 5 uur lopen) aflegt om naar de kerk te gaan, lijkt me nu net géén goed voorbeeld van iemand die bezwaar heeft tegen reizen op zondag... :roll:
Ja. Ds. W.C. Lamain bereidde zijn preken ook nog voor onderweg naar de kerk in Rotterdam.
Ds. Lamain stond nu niet echt bekend om zijn bestudeerde preken. De verhaaltjesdominee noemden ze hem.
Plaats reactie