Wat was jouw belijdenistekst (voorzover je dat nog weet?)

Christiaan

Bericht door Christiaan »

Natuurlijk weet ik dat nog Psalm 31 vers 15: Maar ik vertrouw op U, o HEERE! Ik zeg : Gij zijt mijn God.
Natuurlijk door de predikant gekozen maar toen en nu leeft dit in mijn hart, deze belijdenis.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Psalm 2:12 Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne, en gij op den weg vergaat, wanneer Zijn toorn maar een weinig zou ontbranden. Welgelukzalig zijn allen, die op Hem betrouwen.
vlinder

Bericht door vlinder »

Bij ons in de kerk deden ze hier niet aan. Heb geen belijdenis tekst meegekregen. De preek zelf ging over Dan. 1 vers 8.
Onze trouwtekst was uit psalm 55:23a. Werpt uw zorgen op de Heere en Hij zal uw onderhouden. Bijzonder mooie dienst!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

vlinder schreef:Bij ons in de kerk deden ze hier niet aan. Heb geen belijdenis tekst meegekregen. De preek zelf ging over Dan. 1 vers 8.
Onze trouwtekst was uit psalm 55:23a. Werpt uw zorgen op de Heere en Hij zal uw onderhouden. Bijzonder mooie dienst!
Geen tekst bij je belijdenis? Heb ik nog nooit gehoord!!
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

belijdenistekst: psalm 27: 10 Want mijn vader en mijn moeder hebben mij verlaten, maar de HEERE zal mij aannemen
trouwtekst: psalm 37: 5 Wentel uw weg op den Heere, en vertrouw op Hem; Hij zal het maken
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Breekijzertje schreef:
vlinder schreef:Bij ons in de kerk deden ze hier niet aan. Heb geen belijdenis tekst meegekregen. De preek zelf ging over Dan. 1 vers 8.
Ik kreeg ook geen persoonlijke belijdenis tekst mee hoor. dus het gebeurt wel vaker.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Breekijzertje

Mariavt schreef:
Breekijzertje schreef:
Ik kreeg ook geen persoonlijke belijdenis tekst mee hoor. dus het gebeurt wel vaker.
Als ik zo vrij mag zijn.....welk kerkverband dan?
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Ger.Gem. in Ned.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Breekijzertje

Mariavt schreef:Ger.Gem. in Ned.
Ooooh......
Mallan?
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Breekijzertje schreef:
Ooooh......
Mallan?
En wat dan nog Breekijzertje :?:
Vind dat Ooooh wat overdreven sorry.
Rens

Bericht door Rens »

Oude-Waarheid schreef:
Breekijzertje schreef:
Ooooh......
Mallan?
Ds Wink
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Breekijzertje

Oude-Waarheid schreef:
Breekijzertje schreef:
Ooooh......
Mallan?
En wat dan nog Breekijzertje :?:
Vind dat Ooooh wat overdreven sorry.
Jij mag alles vinden vandaag................en je "sorry" is in dit verband niets waard............
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Uit de forumregels:
- Spreek met respect over kerkverbanden en ambtsdragers. Dit betekent onder meer dat men voor predikanten de titel ds. gebruikt.

Dat geldt ook voor de GerGem in Ned en haar ambtsdragers.

Overigens dient ds. Wink de GGiN buiten verband. Tenzij je voor 1980 belijdenis afgelegd hebt.
Rens

Bericht door Rens »

Maarrrrrrrrrrr, een dominee die je hier wenst te noemen, dient nog altijd met "Ds" ervoor vermeld te worden.................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Tiberius schreef:Uit de forumregels:
- Spreek met respect over kerkverbanden en ambtsdragers. Dit betekent onder meer dat men voor predikanten de titel ds. gebruikt.

Dat geldt ook voor de GerGem in Ned en haar ambtsdragers.

Overigens dient ds. Wink de GGiN buiten verband. Tenzij je voor 1980 belijdenis afgelegd hebt.
Het was idd. bij Ds.A. Wink. En het was ná 1980 dus G.G.in Ned.(buiten verband)

Plaats reactie