Geref. Gem. bieden gemeenteleden goedkope energie

Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Wordt die stroom nu afgenomen bij de 'huisgenoten des geloofs'?
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Wordt die stroom nu afgenomen bij de 'huisgenoten des geloofs'?
Ze doen aan eigen opwekking.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Barryvrouw,

Mijn opmerking was serieus, want als dat niet zo is, kan ik het niet begrijpen.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Barryvrouw,

Mijn opmerking was serieus, want als dat niet zo is, kan ik het niet begrijpen.
Oeps.. neem me niet kwalijk. Nou het stond ook in ons kerkblad. Maar dat kon ik er niet op uit maken. Ik neem aan van wel, maar....
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Barryvrouw,

Mijn opmerking was serieus, want als dat niet zo is, kan ik het niet begrijpen.
Zouden die er zijn? en als ze er zouden zijn een soort 'college style' stroom? Zal dan ws. niet goedkoper zijn eerder duurder.

Maat idd als er een aanbieder zou zijn en zou concurrend kunnen werken zou het wel bijbels zijn om daar het stroom en gas van te betrekken.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

De stroommarkt is vrij. Het kerkelijk buro heeft onderzocht of ze geodkoper konden. Dat blijkt nu. 30% minder voor de gemeenten. Dat is behoorlijk. Gemeenteleden mogen ook aanhaken. Leuk.

Gaat net als bij de telefoon. Ik betaal nu 1/2 cent per minuut en in de daluren 0 (noppes) cent. Leve de vrije markt.

Hoewel ik eigenlijk vind dat energie duur zou moeten zijn. Om besparing rendabel te maken. En winning van (nu) onrendabele olievelden en gas mogelijk te maken.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Wordt die stroom nu afgenomen bij de 'huisgenoten des geloofs'?
Ja, van een bedrijf genaamd 'black power'.

PS> Sorry Niek, ik weet dat je t serieus bedoelde, maar ik kan ut ff niet laten.
moderne gelovige

Bericht door moderne gelovige »

De reacties lezend, kan ik het niet laten een melige reactie te plaatsen, komt ook een beetje door het tijdstip:

SoW-stroom en tevens Hersteld ned. hervormde energie?
Geref. vrijgemaakt gas.
(oud) geref. stroom in nederland.

tsjonge de mogelijkheden zijn legio....
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik heb me over laten schrijven naar de Ger. Gem. om samenwerking te zoeken om ook OSW-stroom te leveren.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Daar ligt ook nog markt voor de Ger Gem. Wij bellen nu via de ChristenUnie. http://www.telefonie.christenunie.nl/ Dan krijg je korintg op je kpn-rekening en daarvan doneer je een bepaald percentage aan de partijkas, dat je vervolgens als gift weer van de belasting af kan trekken. De mogelijkheden zijn legio!

Oorspronkelijk gepost door refo


Gaat net als bij de telefoon. Ik betaal nu 1/2 cent per minuut en in de daluren 0 (noppes) cent. Leve de vrije markt.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Ik ben er dus zoeen die het RD niet leest. En het commentaar van gisteren staat nog op de site.

Ach, wat is de taak van de kerk? Dat is een discussie op zich.
limosa

Bericht door limosa »

Ik denk dat het Commentaar in het RD wel de goede toon aanslaat. Je mag je inderdaad wel afvragen of dit nu een taak van de kerk is. Ik denk het niet eigenlijk. De kerk moet zich bezig houden met zaken die het Koninkrijk van God aangaan. Waar eindigt het anders? Wanneer gaan we gezamenlijk wasmachines inkopen, of benzine, of vakanties?

Als zelfstandige organisaties dit voor degenen die in de rechterflank van de Gereformeerde Gezindte zitten zou regelen zou ik er volop vrede mee hebben. De ondernemers hebben zich al georganiseerd (VRO) maar de refo-consumenten nog niet. Daar zou niks mis mee zijn . . .
nicname

Bericht door nicname »

Kijk HIER
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door nicname
Kijk HIER
als ik op Commentaar klik krijg ik dat van gisteren, 'k weet het ook niet, ik zit altijd te vechten met die RD-site . . .
Plaats reactie