Wilders een 'vloekende politicus'

Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

marsm104 schreef:
memento schreef: Uhm, een kabinet met VVD, CDA en CU lijkt me niet echt logisch. En de andere optie, nl. PvdA, CDA en CU is ook links, en zal (afhankelijk van de grootte van het CDA) dus ook een geld-verslindend kabinet worden. Als ik Rouvoet hoor, dan heeft hij in elke hand een enorm gat, en de verhaaltjes van Bos, alhoewel iets minder, stemmen me ook niet gerust. Om over Halsema en Marijnnesen (alhoewel ik zijn ideeën over de zorg wel sympatiek vind) maar te zwijgen.

Nee, aangezien ik aandelen heb in Nederlandse bedrijven, hoop ik toch erg op een rechts kabinet.
Ik vind het 100x beter dat CU in een mogelijk kabinet komt, dan zat ze vanaf de zijlijn van alles roepen. Wat dacht je van zondagsarbeid, de zorg, zorg om arme landen etc. Als CU op een 'hoger' niveau kan meepraten, is dat toch 100% winst...

Daarom stem ik op CU :wink:
Precies! Je kan niet van een partij die met 5-8 zetels gaat deelnemen in een coalitie (van 75 zetels minimaal) verwachten dat ze superveel invloed hebben, maar ze zullen toch wel wat punten kunnen verwezelijken, anders doen ze natuurlijk niet met de coalitie mee. Kortom, niet alleen punten aankaarten, maar ook daadwerkelijk daarmee kunnen doen. Wat dat betreft zou het heel goed zijn als de CU in een coalitie komt.

Dat een kabinet geld verslindt is niets nieuws... als ze het maar wel aan de goede dingen uitgeven... de mensen die het nodig hebben... en niet de mensen die zonder flinke winst op hun aandelen ook gemakkelijk rond kunnen komen ;) :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Petrus

Bericht door Petrus »

Marnix schreef:... als ze het maar wel aan de goede dingen uitgeven... de mensen die het nodig hebben... en niet de mensen die zonder flinke winst op hun aandelen ook gemakkelijk rond kunnen komen ;) :D
AU.................

O ja, Memento........hoe zit het met het dienen van twéé Heren?? God én de Mammon???? Je beroept je toch zo graag op de Schrift??
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

memento schreef:
Katie schreef:(En er worden ook wel eens amendementen of wetsvoorstellen van de SGP aangenomen...)
Natuurlijk, natuurlijk. Maar dat kunnen ze met één zetel ook wel...

Kijk, als de SGP een 'one-issue' partij zou zijn, die alleen zou opkomen voor de 'christelijke punten', zou ik ze stemmen. Het probleem is echter dat ze een compleet programma hebben, waar ik voor een groot gedeelte niet achter sta. Hetzelfde geld trouwens ook voor de CU.

PS> Jullie hebben me overtuigd door het noemen van voorbeelden over 'vloekende Wilders'. Ik ga ze niet luisteren (waarom zou ik mn ziel onnodig kwellen), maar geloof jullie op jullie woord.

Memento, op dit moment kan ik moeilijk inschatten of je dit allemaal meent of niet. :roll:
Voor de zekerheid toch maar even een reactie.
Van een man als jij,met een gezond verstand, kan ik echt niet begrijpen dat er aan gedacht wordt om op zo'n populistische volkspartij te stemmen.

Om te proberen je te overtuigen voor een partij als de SGP is denk ik onnodig. Je weet wel beter,
Toch voor de zekerheid nog een poging :

Al heeft de SGP veel punten waar je niet achter kan staan , maar qua christelijke / ethische punten ben je het volkomen mee hen eens, dan is er maar een partij waar je je stem, met een vrij geweten, aan kunt geven.


Alles overdenkend denk ik dat je ons in de maling loopt te nemen... :shock: :wink:
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Petrus schreef:
Marnix schreef:... als ze het maar wel aan de goede dingen uitgeven... de mensen die het nodig hebben... en niet de mensen die zonder flinke winst op hun aandelen ook gemakkelijk rond kunnen komen ;) :D
AU.................

O ja, Memento........hoe zit het met het dienen van twéé Heren?? God én de Mammon???? Je beroept je toch zo graag op de Schrift??
Je geld investeren in bedrijven (aandelen) lijkt me nutiger dan je geld op een spaarrekening zetten. Je stimuleert er, zij het indirect, de economie ermee. En daar is iedereen bij gebaat, want zonder bedrijven geen werk, en dat geld voor iedereen, rijk of arm.

En wees gerust: Ik zet er mn hart niet op. Ik heb het geld in de toekomst waarschijnlijk nodig, en het leek me de meest nuttigste manier om het te sparen, beter dan een spaarrekening.
Al heeft de SGP veel punten waar je niet achter kan staan , maar qua christelijke / ethische punten ben je het volkomen mee hen eens, dan is er maar een partij waar je je stem, met een vrij geweten, aan kunt geven.
Wat christelijke/etische punten betreft, is er erg weinig verschil tussen de CU en de SGP.

Ik vind het alleen raar om een politieke partij nodig te hebben die etische punten als belangrijkste reden om op te stemmen heeft. Het getuigd aan de ene kant van een zieke maatschappij waarin die etische punten niet vanzelf naar Gods woord bedacht worden, aan de andere kant van een kerk (kerkgenootschappen) die haar/hun taak niet juist verstaat.

M.i. is de taak van een politieke partij om het land goed te regeren. En een goede regering houdt natuurlijk overeenstemming in op de etische zaken met Gods woord, maar gaat verder dan dat. M.i. zouden de etische zaken vanzelfsprekend moeten zijn, en de taak van een politicus dus niet getuigen, maar goed regeren moeten zijn.

Helaas denk ik dat ik met dergelijke overtuiging beter niet kan stemmen. De enige partij die daaraan voldoet is de CU, echter die heeft m.i. een verkeerde (lees: te linkse) visie op hoe nederland geregeerd moet worden.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6329
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

memento schreef:
Gian schreef:
memento schreef: Nee, aangezien ik aandelen heb in Nederlandse bedrijven, hoop ik toch erg op een rechts kabinet.
Als dit je reden is om rechts te stemmen mag het kabinet van mij nog linkser dan links worden.
Rechts gaat over het algemeen beter om met de economie. Zo zie je rechts vaak geen geld uitgeven wat er niet is, terwijl links daar geen problemen mee heeft.

Aandelen vertegenwoordigen de waarde van bedrijven. Als aandelen het slecht doen, gaat het slecht met de bedrijven, en dus uiteindelijk ook met de mensen die er werken (gedwongen ontslagen ed). Het is dus uiteindelijk een indicator van welvaart. Links denken is m.i. gewoon kortzichtig, omdat ze het belang van een goede economie onderschat.
Helemaal met je eens, en daarom stem ik ook rechts. Je kan wel mooie plannen hebben, maar als er (op lange termijn) geen geld is dan kan je ook je mooie plannen niet verwerkelijken. Het zou zonde zijn als de strategie van JP in de prullebak gaat, terwijl de meeste vruchten daarvan nog geplukt moeten worden.
Maar als alleen je aandelen koersbepalend zijn kan je nog beter VVD stemmen. Het verbaast me dat je alle christelijke partijen bijvoorbaat links laat liggen voor je centjes.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Petrus

Bericht door Petrus »

Gian schreef:. Het verbaast me dat je alle christelijke partijen bijvoorbaat links laat liggen voor je centjes.
Tja, Mammon komt dan tóch z´n neus om de hoek steken............
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Bericht door Erasmiaan »

't Is toch wel erg dat de verdeeldheid ook door dé politieke partij van de bevindelijk gereformeerde gezindte gaat. Want zo mogen we de SGP toch wel noemen. Opgericht door ds. Kersten om de stem van bevindelijk-gereformeerd Nederland door te laten klinken in de kamers van de Staten-Generaal. Kunnen we nou nooit eens op één vlak onze verdeeldheid en eigen wijsheid aan de kant zetten? 't Stemt me teleurgesteld en verdrietig.

Van der Vlies noemde een van de bijzonderste momenten in zijn Tweede-Kamer loopbaan, het moment tijdens een debat over de grote dierenziektes die Nederland troffen, dat hij het Woord van God mocht laten spreken over de oordelen die een volk treffen als het God verlaat; en de ademloze stilte die op dat moment in de Tweede-Kamer viel had hij als een van bijzonderste momenten uit zijn politieke loopbaan ervaren.

En och, een ieder zal er wel het zijne van vinden en zijn eigen wijsheid er op los laten, maar wat ben ik blij dat ik mijn stem aan zo'n partij mag geven!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Helemaal mee eens, Erasmiaan!
Daarom ook maar in dit topic (sorry Gian):
Stem SGP, want van een principiële stem krijg je nooit spijt!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Vest op prinsen geen betrouwen.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Memento, naast sparen of beleggen kan je geld ook aan de armen geven ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Marnix schreef:Memento, naast sparen of beleggen kan je geld ook aan de armen geven ;)
Dat wordt ook niet vergeten hoor... Alleen sommige plannen voor de toekomst vereisen dat je ook wat geld opzij zet, ipv alles weg te geven.
Petrus

Bericht door Petrus »

memento schreef:
Marnix schreef:Memento, naast sparen of beleggen kan je geld ook aan de armen geven ;)
Dat wordt ook niet vergeten hoor... Alleen sommige plannen voor de toekomst vereisen dat je ook wat geld opzij zet, ipv alles weg te geven.
Die "sommige plannen voor de toekomst" zouden ook versobert kunnen worden, want als je een inkomen geniet die voldoende financiele ruimte biedt om te kunnen beleggen, geeft ook aan dat je de voorkeur geeft aan méér onnodige franje aan je leven ten koste van mensen die helemaal geen franje kennen.

Als je, net als wij, elke 10 eurocent driekeer om moeten draaien en dan nog moeten dubben of het wel kan om eten op tafel te hebben, dan steekt dit "stemmen voor een partij die goed voor mijn centen is" heel erg.

Simpel maar hard feit: er gaan echt dagen voorbij dat we nagenoeg geen eten hébben, en het alleen met Brinta moeten doen. Zelfs koffie is een luxe-artikel voor ons.

Tamarinde is door het continue gebrek aan voldoende voeding zodanig verzwakt dat ze al zo'n week of 7 ziek is.

We mogen nog een huisje hebben, en vaak, maar niet altijd, eten hebben, en liefde voor God en elkaar hebben, maar het Mammon-diende gedrag steekt oneindig méér dan je vermoed.

En zoals wij zijn er meerdere foummers, maar die komen er niet voor uit (schamen zich?).
Laatst gewijzigd door Petrus op 21 nov 2006, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

memento schreef:
Marnix schreef:Memento, naast sparen of beleggen kan je geld ook aan de armen geven ;)
Dat wordt ook niet vergeten hoor... Alleen sommige plannen voor de toekomst vereisen dat je ook wat geld opzij zet, ipv alles weg te geven.
Van de "weduwe met het penningske" lees ik niets over het opzij zetten van geld. Zij gaf het allerlaatste!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

jvdg schreef:
memento schreef:
Marnix schreef:Memento, naast sparen of beleggen kan je geld ook aan de armen geven ;)
Dat wordt ook niet vergeten hoor... Alleen sommige plannen voor de toekomst vereisen dat je ook wat geld opzij zet, ipv alles weg te geven.
Van de "weduwe met het penningske" lees ik niets over het opzij zetten van geld. Zij gaf het allerlaatste!
Memento is geen weduwe. En hij heeft ook geen penninskes.
(Niet alles zo letterlijk nemen!!)
Petrus

Bericht door Petrus »

Ach, weet je wat het ook is:

We kunnen nu eenmaal niet dóór onze monitor bij forummers naar binnen kijken, niet in huis, niet in de portemonnee, niet in het hoofd en niet in het hart.

Ieder is in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd...............
Plaats reactie