Kerkenraadslid of ds. met snor en/of baard. Kan dat?
In de gemeente waar The Critical Brother lid is, bevindt zich qua beharingstype, een zeer gevarieerd gezelschap in de kerkenraadsbank.
"Pim Fortuyn-coupes", met gestoffeerde bovenlip, met gestoffeerde bovenlip èn baard, monnikkenkapsels, grote grijze krullenbossen etc.
Dominees die voorgaan met baard, snor, met-zonder-snor, met kunstgebit het maakt allemaal niet uit.
Kortom, "het probleem" leeft bij ons totaal niet.
Vroeger toen The Critical Brother nog een Little The Critical Brother was en hij in een ander kerkverband zat, mocht een lid zijn kind niet laten dopen omdat hij een baard droeg. Een rel, dat wil je niet weten!
Uiteindelijk is hij gezwicht, baardje eraf gehaald (niet met Gilette Mach 3!), kind is gedoopt, vervolgens baard weer laten groeien tot gewenste lengte............
Dan vraag ik je..............
The Critical Brother (o.a. van prikkende oma's-snorren!, niet van oma's cake hoor!)
[Veranderd op 29/5/02 door The Critical Brother]
"Pim Fortuyn-coupes", met gestoffeerde bovenlip, met gestoffeerde bovenlip èn baard, monnikkenkapsels, grote grijze krullenbossen etc.
Dominees die voorgaan met baard, snor, met-zonder-snor, met kunstgebit het maakt allemaal niet uit.
Kortom, "het probleem" leeft bij ons totaal niet.
Vroeger toen The Critical Brother nog een Little The Critical Brother was en hij in een ander kerkverband zat, mocht een lid zijn kind niet laten dopen omdat hij een baard droeg. Een rel, dat wil je niet weten!
Uiteindelijk is hij gezwicht, baardje eraf gehaald (niet met Gilette Mach 3!), kind is gedoopt, vervolgens baard weer laten groeien tot gewenste lengte............
The Critical Brother (o.a. van prikkende oma's-snorren!, niet van oma's cake hoor!)
Ha, ha, bij ons mag je niet aan het avondmaal als je een snor hebt. Moet je wel een snel groeiende snor hebben wil je bovenstaande truc toepassen. :, :,Origineel geplaatst door The Critical Brother
Ik weet niet waarom je lacht, Kislev, dit is diep en diep triest. Wat een walchelijke toestanden! Je praat hier over de tafel van de Koning van de Kerk. En dan worden daar mensen geweigerd om een snor of baard. Ik heb hier geen woorden voor....Origineel geplaatst door Kislev
Ha, ha, bij ons mag je niet aan het avondmaal als je een snor hebt. Moet je wel een snel groeiende snor hebben wil je bovenstaande truc toepassen. :, :,
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Origineel geplaatst door Kislev
Ha, ha, bij ons mag je niet aan het avondmaal als je een snor hebt. Moet je wel een snel groeiende snor hebben wil je bovenstaande truc toepassen.
--------------------------------------------------------------------------------
Dit is heel triest, precies zoals Marcel het zegt.
De Heere kijkt naar harten en niet naar het uiterlijk.
Origineel geplaatst door Kislev
Ha, ha, bij ons mag je niet aan het avondmaal als je een snor hebt. Moet je wel een snel groeiende snor hebben wil je bovenstaande truc toepassen.
Dit is heel triest, precies zoals Marcel het zegt.
De Heere kijkt naar harten en niet naar het uiterlijk.
Phoe zeg! Ik kom hier ineens toch vervreemdende omstandigheden tegen?! Was dat vroeger soms altijd zo in Nederland? En is men daar later vanaf gestapt, terwijl er nog gemeentes zijn die behoudend zijn (gebleven)? Ik snap niet hoe iemand omwille van diens uiterlijk van het Avondmaal mag worden gehouden. En dan die kinderdoop. Als een vader zijn kind niet meer mag dopen om hoe hij zijn gelaat heeft, dan ga ik me vragen stellen over het kerkgenootschap. Is dit in meerdere kerkengenootschappen zo, of slechts in één bijzonder type gemeente? Wat zijn eigenlijk de beweegredenen vanwaaruit men mensen weigert? Ik vind het van den zotten, maar ik kom wel meer rare dingen tegen :!.Origineel geplaatst door KislevHa, ha, bij ons mag je niet aan het avondmaal als je een snor hebt. Moet je wel een snel groeiende snor hebben wil je bovenstaande truc toepassen. :, :,Origineel geplaatst door The Critical Brother
Peet
The Critical Brother snapt er ook geen biet van Paapje. 't Valt helemaal buiten zijn belevingswereld!
Maaruh.........naar verluidt zou de baard gezien worden als zijnde "wereldgelijkvormig".........
Op school heb ik geleerd dat de wereld een bolvorm heeft.
Dan snapt The Critical Brother er nog geen fluit van!
Want heb jij wel eens een baard in bolvorm gezien........?? :,
Dat "wereldgelijkvormig" zijn van de baard is dus bij deze ontzenuwd.
The Critical Brother (dat we daar niet eerder op gekomen zijn hè!?)
Maaruh.........naar verluidt zou de baard gezien worden als zijnde "wereldgelijkvormig".........
Op school heb ik geleerd dat de wereld een bolvorm heeft.
Dan snapt The Critical Brother er nog geen fluit van!
Want heb jij wel eens een baard in bolvorm gezien........?? :,
Dat "wereldgelijkvormig" zijn van de baard is dus bij deze ontzenuwd.
The Critical Brother (dat we daar niet eerder op gekomen zijn hè!?)
Het is ook diep triest, dat ben ik helemaal met jullie eens. Het is geloof ik ook niet de predikant maar meer de kerkenraad die tegen 'gezichtsbeharing is' Ik merk het vaker als ik aangeef dat je niet aan het avondmaal mag met een snor (en ik geloof zelfs dat je je kind niet kunt laten dopen als je een baard hebt) mensen helemaal van hun stoel vallen. Zelf ben ik er al zowat aan gewend (hoewel ik het ook stupid vind hoor!!!!)Ik weet niet waarom je lacht, Kislev, dit is diep en diep triest. Wat een walchelijke toestanden! Je praat hier over de tafel van de Koning van de Kerk. En dan worden daar mensen geweigerd om een snor of baard. Ik heb hier geen woorden voor....
Maar ja, de ouderlingen zijn niet de jongste meer en hebben het Beatle-tijdperk nog bewust meegemaakt. Een baard wordt dan ook inderdaad gezien als wereldgelijkvormigheid. Hoe ze dit dan exact invullen weet ik eigenlijk ook niet precies. Het zal wel zo zijn dat de baard wordt gezien als een teken van vrijheid, mannelijkheid en onafhankelijkheid (de flower power gedachte dus). Volgens mij is dit tegenwoordig al niet meer actueel. Maar ja, er tegenin gaan heeft ook weinig zin en waarom zou je ook? Die ouderlingen menen dat oprecht en zijn met geen 8 Belgische trekpaarden van dat stanpunt af te krijgen.
Ennu die lach. Tsja, dan moet je die reactie van Critical Brother even lezen. Als je die 'truc' die hij noemt hier ook gaat toepassen..... Dan krijg je dus een soort knipperlicht snor.
Brake a leg but never loose your humor!
[Veranderd op 29/5/02 door Kislev]
[Veranderd op 29/5/02 door Kislev]
:, :, :, :, Jij bent je gevoel voor humor in ieder geval niet verloren!!! Ik ben er al weer helemaal bovenop!Origineel geplaatst door Pied
Fruitmand?
Sorry jongens dat ik van het onderwerp afdwaal -stop- Zal niet meer gebeuren -stop-
Bijbels is er absoluut geen grond voor om mensen met baard/snor van het avondmaal te weren. Anderzijds kun je je afvragen wat belangrijker is, baard/snor of gebruik maken van het heilig avondmaal.Origineel geplaatst door Lecram
Ik weet niet waarom je lacht, Kislev, dit is diep en diep triest. Wat een walchelijke toestanden! Je praat hier over de tafel van de Koning van de Kerk. En dan worden daar mensen geweigerd om een snor of baard. Ik heb hier geen woorden voor....