Nachtbraken
- Christiaan
Dit moet het resultaat zijn van een sterke bak koffie! :shock:Adorote schreef:
Koffie is uit den boze zo diep in de nacht, de wijn zo niet iets sterkers zal zijn opgeld doen daar de nacht een brekend geheel is, zo ook de frisheid van de morgen geheel herboren is, zo niet weer fris van de lever aan de slag, waar nachtbraken al niet goed voor is.
Is in principe ook niet te zuipen nee. Ik bedoel maar; als je als 'uitvinder' een lekker drankje zou proberen uit te vinden en je had koffie uitgevonden dan gooide je dat toch gewoon weg volgens mij onder het mom 'project mislukt'Christiaan schreef:Ik vindt het gewoon niet te zuipen!
Beetje kru gezegt. Zijn jullie niet gewend van iemand als meneer Huygens maar koffie is en blijft een drug.
En in mijn tijd dronken we alleen maar thee. En natuurlijk wijn.
Alleen met veel melk/suiker te drinken.
- Christiaan
Eindelijk nog iemand die zonder koffie zuiver kan denken en werken!Kislev schreef:Is in principe ook niet te zuipen nee. Ik bedoel maar; als je als 'uitvinder' een lekker drankje zou proberen uit te vinden en je had koffie uitgevonden dan gooide je dat toch gewoon weg volgens mij onder het mom 'project mislukt'Christiaan schreef:Ik vindt het gewoon niet te zuipen!
Beetje kru gezegt. Zijn jullie niet gewend van iemand als meneer Huygens maar koffie is en blijft een drug.
En in mijn tijd dronken we alleen maar thee. En natuurlijk wijn.
Alleen met veel melk/suiker te drinken.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
- Christiaan
Ariene wie ben ik?Ariene schreef:Het is maar net wat je zuiver denken noemt.... :|Alleen met veel melk/suiker te drinken.
Maar volgens mij zouden christenen nergens verslaafd of afhankelijk van moeten zijn, ook niet van koffie dus.
Maar afhankelijk van God.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
- Bert Mulder
- Contacteer:
Re: Nachtbraken
Wij staan natuurlijk 8 uur op Nederland achterAriene schreef:Het verbaasd mij dat er nu om 5 over half 2 in de nacht nog 24 mensen actief zijn op dit forum.
Nu ben ik altijd erg nieuwsgierig, dus bij deze...
Waarom nog zo laat (of al zo vroeg) nog achter de computer?
:shock: :? :roll: :wink: :lol:
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Beste Christiaan,Christiaan schreef:Ariene wie ben ik?Ariene schreef:Het is maar net wat je zuiver denken noemt.... :|Alleen met veel melk/suiker te drinken.
Maar volgens mij zouden christenen nergens verslaafd of afhankelijk van moeten zijn, ook niet van koffie dus.
Je heb helemaal gelijk!!
Stop je nu ook op dit forum???
[marq=right]

Ben ik met je eens; alleen is een mens in directe zin toch wel afhankelijk van eten en drinken(dus ook van koffie). Alleen is het wel God die ons die dingen geeft.Christiaan schreef: Ariene wie ben ik?
Geniet het goede ten dage des voorspoedsAr-Jan schreef:Ben ik met je eens; alleen is een mens in directe zin toch wel afhankelijk van eten en drinken(dus ook van koffie). Alleen is het wel God die ons die dingen geeft.Christiaan schreef: Ariene wie ben ik?
- Christiaan
Lees daarnaast eens: Prediker 2 
Onze eigen Heiland dronk af en toe graag.
Maar wij moeten wel zonder drank en koffie kunnen. En als wij alleen kunnen functioneren met koffie is dat fout.
Een mens zal niet alleen leven bij brood alleen, maar bij alle woord wat van zijn God uitgaat!
Maar wij moeten wel zonder drank en koffie kunnen. En als wij alleen kunnen functioneren met koffie is dat fout.
Een mens zal niet alleen leven bij brood alleen, maar bij alle woord wat van zijn God uitgaat!
Zo blijkt dus weer dat je in alles een evenwicht moet zoeken.Christiaan schreef:Lees daarnaast eens: Prediker 2
Wanneer je er afhankelijk van wordt (verslaafd) dan wordt je erdoor geleefd en is het inderdaad fout.
Maar daarvoor hoef je bepaalde dingen die verslavend kunnen worden niet te laten.
Je moet daarvoor wel een goede kennis van jezelf hebben. Waarmee kan je je grenzen bewaren.
Drugs zijn niet om mee te expirimenteren dus daar blijven we gewoon van af. Maar wat met roken, wijn, computeren enz.
Maar ook ander evenwicht is van belang
Wees niet al te rechtvaardig, noch houd uzelven al te wijs; waarom zoudt gij verwoesting over u brengen?
17 Wees niet al te goddeloos, noch wees al te dwaas; waarom zoudt gij sterven buiten uw tijd?
Ach ja, ik overleef het ook best zonder koffie en ik denk haast iedereen wel. Alleen drink ik wel iedere dag aardig wat koffieChristiaan schreef:Lees daarnaast eens: Prediker 2

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."