Verkiezingen komen eraan: Nederland Pro Deo

Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

@Unionist,

Jij bent dus ook tegen de naam christen, want die bevat ook een verwijzing naar God...
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

memento schreef:@Unionist,

Jij bent dus ook tegen de naam christen, want die bevat ook een verwijzing naar God...
Dat is toch weer wat indirecter. 't Is ook maar een beetje een gevoel.

Hoe zou je 't vinden als iemand zijn partij Partij voor God zou noemen? Of dit forum zou omdopen tot Forum voor de Heere? Dat zou heel wat protest opleveren. Nou "Deo" is net zo goed Gods naam, al is het Latijn.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

uit het ND:


Profetenpartij 1,2,3

bijdrage: Hilbert Meijer

De christelijke fracties in de Tweede Kamer krijgen er na de Kamerverkiezingen van 22 november geen charismatisch-evangelisch zusje bij. ,,De plannen voor Nederland Pro Deo zijn vastgelopen'', meldt Hijmen Westerveld, de man die achter de 'profetenpartij' zit.
Tot nu toe was deze in Roemenië werkzame evangelist onbereikbaar voor de media. Tot hij gistermiddag, dagenlang nadat een briefje met telefoonnummer bij hem was achtergelaten, contact opnam met de ND-redactie. ,,Voor een nieuwe partij moet je zoveel regelen, dat is gewoon niet uitvoerbaar door één persoon'', verklaart Westerveld. Zo moet een nieuwe partij in 19 kieskringen in totaal 570 steunverklaringen zien te bemachtigen. Een onmogelijke opgave voor Westerveld, die geheel in zijn eentje opereert. Ook een poging om op de valreep een lijstverbinding met de SGP aan te gaan, strandde deze week. In een brief aan de SGP-fractie schreef Westerveld vorige week nog dat een lijstverbinding geen enkel probleem zou zijn als de SGP oprecht Christus wil dienen. Nu is hij milder. ,,Mijn verzoek heeft hen overvallen. Ik snap het wel, ze moeten dat eerst aan hun leden voorleggen.''

Profetenpartij 2
Missie mislukt dus, zou je zeggen. Maar Westerveld ziet dat anders. ,,Het primaire doel was niet om in de Kamer te komen. Onze missie is te laten zien dat ons zand in de ogen gestrooid wordt als gezegd wordt dat het goed gaat met Nederland. We worden steeds rijker, maar we leven niet naar Gods geboden. Daarom zal God Nederland straffen, want het heeft een prijs als we Hem verlaten. Doordat Nederland Pro Deo ingeschreven stond bij de Kiesraad hebben we die boodschap kunnen uitdragen.''

Heeft Westerveld, die onder de allerarmsten op het platteland van Roemenië werkt, eigenlijk wel politieke ambities? Hij zucht. ,,Mijn hart ligt bij de armen die het zo slecht hebben. Maar in het christelijke leven heb je ook plichten, zeker als je weet dat de woede van God oploopt. Ik zou niet graag in de Kamer zitten. De hele dag debatteren, daar word ik niet gelukkig van. Maar als ik die roeping krijg, zal ik dat uit gehoorzaamheid doen.''

Profetenpartij 3
Nu we hem toch aan de lijn hebben: wie is Hijmen Westerveld eigenlijk? Het is een lang verhaal: Hij had een baan in Den Haag, werd langdurig ziek en leeft van een 'invaliditeitspensioen'. Hij herstelde ,,door een wonder'' en werd gegrepen door de armoede in Oost-Europa toen hij meeging met een hulptransport. Sindsdien werkt de 55-jarige als zendeling op het Roemeense platteland, waar hij armen helpt en boeken schrijft. Uitgevers voor zijn schrijfsels met titels als De Dijken staan op springen en De zielevreter heeft hij tot op heden niet kunnen vinden. Wel stemde de eenvoud van het elektriciteitsloze Oost-Europese platteland hem tot nadenken. ,,God schiep de aarde als een tuin, wij allen zijn tuinlieden. Tot de industriële revolutie. Door auto's en elektrische apparaten wordt Gods schepping aangetast.'' Toen hij tot dat inzicht kwam, besloot hij zijn Citroën naar de sloop te brengen, niet meer te vliegen en elektrische apparatuur de deur uit te doen. ,,Allemaal afgoderij'', zegt Westerveld, die vindt dat christenen die hun geloof serieus nemen tot hetzelfde inzicht moeten komen. Zijn levenswijze leidde ook tot zijn echtscheiding. ,,Mijn vrouw kon me niet meer volgen.''

Afgelopen winter kreeg Westerveld een profetie over de toorn van God over Nederland en ontmoette hij in Nederland zo'n tien mensen die vergelijkbare openbaringen zouden hebben gehad. ,,Dat kan geen toeval meer zijn'', vindt Westerveld, ,,maar mensen die openbaringen krijgen, zijn nog geen politici''. Makkelijk heeft Westerveld het door zijn sobere levenswijze en profetieën niet. ,,Als je waarachtig wil leven, krijg je het moeilijk. Het is geen lolletje om profetieën met oordelen te krijgen.''
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Unionist schreef:Door auto's en elektrische apparaten wordt Gods schepping aangetast.'' Toen hij tot dat inzicht kwam, besloot hij zijn Citroën naar de sloop te brengen, niet meer te vliegen en elektrische apparatuur de deur uit te doen. ,,Allemaal afgoderij'', zegt Westerveld, die vindt dat christenen die hun geloof serieus nemen tot hetzelfde inzicht moeten komen.
Dan had het sowieso niet voor hem meegevallen in de Kamer.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Je vraagt je af hoe hij het ND gebeld heeft. Wellicht net als de Amish, die bellen ook bij de buren.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
limosa

Bericht door limosa »

apart typetje, ik weet nooit wat je met die profeten aanmoet, deze is helemaal bijzonder

zou-ie terug komen lopen uit Roemenië om in de TK te komen?
Plaats reactie