Welke muziek ben jij nu aan het beluisteren? [2]
- Miscanthus
- Miscanthus
Hé, niets tegen William Booth! Naast het feit dat die man gewoon calvinistisch was in zn leer, is hij één van de weinige mensen die er alles, ja echt alles, voor gegeven heeft om zijn naaste te redden. Voor hem was geen mens te slecht, stonk geen zwerver te hard, was geen hoer te zondig, was geen alcohol-verslaafde hopeloos. Hij bracht ze allen het evangelie. Duizenden zijn door zijn werk tot bekering gekomen. Daar kunnen we een voorbeeld aan nemen! Dat zn volgelingen zijn idealen hebben laten verwateren, kan je de beste man niet aanrekenen...William Boot, oprichter van het Leger des Heils
---------------------
Heb hier nu ook de RO aanstaan. Enige wat me btje tegenvalt is de geluidskwaliteit, de hoogste kwaliteit stream is maar 64kbit/s, 128kbit/s of 192kbit/s is toch voor muziek wel erg wenselijk...
Ben ik helemaal met je eens. Een man als Spurgeon had bijvoorbeeld veel met Booth op. Maar ja, niet iedereen denkt daar hetzelfde over, vandaar mijn smiley.memento schreef:Hé, niets tegen William Booth! Naast het feit dat die man gewoon calvinistisch was in zn leer, is hij één van de weinige mensen die er alles, ja echt alles, voor gegeven heeft om zijn naaste te redden. Voor hem was geen mens te slecht, stonk geen zwerver te hard, was geen hoer te zondig, was geen alcohol-verslaafde hopeloos. Hij bracht ze allen het evangelie. Duizenden zijn door zijn werk tot bekering gekomen. Daar kunnen we een voorbeeld aan nemen! Dat zn volgelingen zijn idealen hebben laten verwateren, kan je de beste man niet aanrekenen...William Boot, oprichter van het Leger des Heils
Verder was Booth volgens mij een methodist, en niet een calvinistische. Hij schijft hier zelf over:
In my emergency a remarkable way opened for me to enter college and become a Congregational minister. But after long waiting, several examinations, trial sermons, and the like, I was informed that on the completion of my training I should be expected to believe and preach what is known as Calvinism. After reading a book which fully explained the doctrine, I threw it at the wall opposite me, and said I would sooner starve than preach such doctrine, one special feature of which was that only a select few could be saved.
Hierna kwam hij in het Methodisme terecht.
[quote="geledu"]Dathenum, wil jij in het vervolg van je postings op nederlandstalige topics rekening houden met enkele eenvoudige lieden die het engels niet zo goed beheersen ?
Alvast bedankt !!
:[/quote
Moet hij zo'n mooie tekst dan voor iedereen achterwege laten, omdat een enkeling niet zo goed engels kan?
(ik lees er ook niks over in de forumregels
) Misschien wil iemand het ff vertalen... ik ga zo weg dus op dit moment kan ik dat ff niet doen.
Alvast bedankt !!

Moet hij zo'n mooie tekst dan voor iedereen achterwege laten, omdat een enkeling niet zo goed engels kan?

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Misschien klopt de vertaling niet helemaal, maar ik heb het even vertaald met behulp van freetranslations.com omdat ik niet zoveel tijd heb. Ik betwijfel of hij het calvinisme goed heeft begrepen, maar dit schrijft hij erover. Hierna is hij Methodist geworden, en daarna weer heeft hij het Leger des Heils opgericht.Marnix schreef:Ok, voor de liefhebbers hier de vertaling:geledu schreef:Dathenum, wil jij in het vervolg van je postings op nederlandstalige topics rekening houden met enkele eenvoudige lieden die het engels niet zo goed beheersen ?
Alvast bedankt !!:[/quote
Moet hij zo'n mooie tekst dan voor iedereen achterwege laten, omdat een enkeling niet zo goed engels kan?(ik lees er ook niks over in de forumregels
) Misschien wil iemand het ff vertalen... ik ga zo weg dus op dit moment kan ik dat ff niet doen.
William Booth schreef:In mijn nood werd een merkwaardige weg voor mij geopend om aan een universiteit te gaan studeren en om een van een Congregationele predikant te worden. Maar na lang wachten, enkele onderzoeken, proefpreken enzovoorts werd ik geïnformeerd dat na de voltooiing van mijn training van mij werd verwacht dat ik het systeem dat met Calvinisme noemt zou geloven en prediken. Na het lezen van een boek dat deze doctrine uitlegde, wierp ik het tegen de muur tegen over mij, en zei dat ik liever van de honger zou omkomen dan dat ik zo'n doctrine zou preken, welks kenmerk het is dat er maar enkelen zalig kunnen worden.
Booth lag meer in de lijn van Wesley. Terwijl in de USA de discussie over het aanbod van genade en de uitverkiezing in alle heftigheid werd gevoerd, op hoog niveau, snapten 'simpele mannen' als Booth er maar weinig van. Hij was alleen geinteresseerd in één ding: Christus preken aan iedereen. En dát werd hem belemmerd (helaas onder de noemer van het calvinisme)...Misschien klopt de vertaling niet helemaal, maar ik heb het even vertaald met behulp van freetranslations.com omdat ik niet zoveel tijd heb. Ik betwijfel of hij het calvinisme goed heeft begrepen, maar dit schrijft hij erover. Hierna is hij Methodist geworden, en daarna weer heeft hij het Leger des Heils opgericht.
Maargoed, weer ontopic