Die opmerking was uiteraard sarcastisch bedoeld vanwege de kritiek op de GG op dit forum.TheKeimpe schreef:Gaarne reacties op het genoemde boekje en verder geen geklets over andere onderwerpen.
En zulke reacties zijn echt belachelijk, die voegen niets toe aan een discussie over dit boek.Mn eerste reactie was: Onmogelijk! In de gergem heb je toch geen goede dominees meer??
Ds. C. Neele - Als ik Uw hemel aanzie
Bij jouw onweert het al flink zeker...TheKeimpe schreef:Gaarne reacties op het genoemde boekje en verder geen geklets over andere onderwerpen.
En zulke reacties zijn echt belachelijk, die voegen niets toe aan een discussie over dit boek.Mn eerste reactie was: Onmogelijk! In de gergem heb je toch geen goede dominees meer??
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
- Miscanthus
- Miscanthus
Als je leesvoer zoekt zou je eens wat kunnen printen van www.dshuisman.nlTiberius schreef:Misschien kan iemand even 1 of 2 preken inscannen en posten. (Meer mag ook, heb ik in de vakantie wat te lezen)
Net zoals die preek van ds. JW Kersten.
Beoordelen, daar ging het over. Na afloop wis ik het weer.refo schreef:Gij zult niet stelen.Tiberius schreef:Misschien kan iemand even 1 of 2 preken inscannen en posten. (Meer mag ook, heb ik in de vakantie wat te lezen)
.
Is het wat, dan koop ik het boekje. Is het niets, jammer, maar heb ik in ieder geval geen geld verspild.
(Net zoals je software vaak eerst een periode kan beoordelen, voordat je het aanschaft.)
Het punt is dat 1 forumlid het een aanwinst vind en een ander niet. Beide onbeargumenteerd.
Daar heb ik al diverse preken van gelezen. Zeker aanbevolen.Pim schreef:Als je leesvoer zoekt zou je eens wat kunnen printen van www.dshuisman.nlTiberius schreef:Misschien kan iemand even 1 of 2 preken inscannen en posten. (Meer mag ook, heb ik in de vakantie wat te lezen)
Re: Ds. C. Neele - Als ik Uw hemel aanzie
Ik kan nog wel een paar argumenten vinden:TheKeimpe schreef:Heeft iemand dit prekenboek ook? En al wat in gelezen?
Ik heb nu de eerste 3 preken uit en ik kan het boek aan een ieder aanbevelen!
Een boodschap van hoop, vertroosting en vermaning in heldere taal!
-Een boodschap van hoop
-Een boodschap van vertroosting
-Een boodschap van vermaning
-Helder taalgebruik
- Miscanthus
HIER heb je ook iets moois te lezen.Tiberius schreef:Misschien kan iemand even 1 of 2 preken inscannen en posten. (Meer mag ook, heb ik in de vakantie wat te lezen)
Ook Gods knechten hebben de plicht hun boodschap zo begrijpelijk en boeiend mogelijk te brengen. En dus niet met geijkte termen, zinnen, etc.geledu schreef:Miscanthus schreef:Ik las veel bekende termen en het kwam op mij over als meer vam hetzelfde. Verdere argumentatie heb ik nu geen zin in.Kislev schreef:Dat moet dan wel even beargumenteerd worden.Miscanthus schreef:Ik heb 1 preek uit het boekje gelezen, maar ik kan het geen aanwinst noemen.
"Nee, preken zijn alleen waardenvol als ze vernieuwend zijn !!
Als de oude waarheid er in wordt vekondigd hebben we er niets aan, dit is bij ons al bekend !!"
Zo komt de reactie bij mij over !!!
Laten we voorzichtig zijn met het opervlakkig be/veroordeelen van de geschriften van God's knechten.
Het zijn gezanten met een opdracht van hun Zender !
Laten we liever biddend lezen of deze mooie preken ons tot zegen mogen zijn.