komen niet-reformatorisch sraks bij de Heere?

alleen reformatorische christenen kunnen behouden worden

Peiling eindigde op 24 feb 2006, 15:18

klopt
4
9%
klopt niet
40
91%

Totaal aantal stemmen: 44

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

plebe schreef:
Pim schreef:Wat een onzin-stelling, alsof dit voort zou vloeien uit het Modereer-beleid.
Plebe, het speelveld op dit forum is duidelijk en er wordt m.i. zeer coulant met de regels omgegaan. Als je je hier niet thuis voelt moet je misschien overwegen ergens anders te gaan spelen?!
Beste Pim,

Sinds het moment dat de Heere me tot zich trok/riep voel ik me nergens meer echt "thuis". Toch iis dit een aardig forum om met ellkaar vvan gedachten te wisselen. Omdat ik iedereen het heil in Christus gun zoek ik wellicht wel eens grenzen op. Ik hoop dat je me dat kunt vergeven........

Dit alles bedoel ik niet hoogmoedig of gearriveerd. Mijn leven ligt vast in Zijn doorboorde handen- Dat ervaar ik ook vaak-maar soms ook helemaal niet. Het is Zijn gave. Dat maakt bescheiden, klein-maar wèl gunnend!
Het kwalijke van je stelling vind ik dat je suggereert dat wij met ons beleid mbt dit forum mensen het heil misgunnen o.i.d. In je bovenstaande posting ga je daarmee door.
Het al dan niet gunnend zijn heeft niets te maken met het formuleren van onze doelgroep en de verdachtmaking van misgunning vind ik zeer kwalijk. Wij hebben een doelgroep waarvoor we een faciliteit bieden en onze tijd in steken. Die doelgroep is redelijk helder geformuleerd en we gaan daar mits de sfeer het toelaat m.i. op een redelijke en pragmatische wijze mee om.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
plebe

Bericht door plebe »

Ha Pim,
De veronderstelling dat hier mensen het heil misgunt wordt is niet de mijne.

Verder:
Ik weet me behorend tot de doelgroep van dit forum en hoop nog lang mee te doen op de mij bekende wijze.
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Wat een verschrikkelijke stelling. Uit principe stem ik niet. Onderbouwing? Nee die geef ik nu even niet, als zelfs de moderators al hun zegje doen.
Andre

Bericht door Andre »

Ja, ieder mens komt "voor" de Heere Zijn rechterstoel.

Voor de Heere is immers niets onmogelijk om een "evangelische" te bekeren.

Strijd "gij" (ik) om inte gaan.
Gian

Bericht door Gian »

Ik hoop wel dat alle reformatorischen vooral evangelisch blijven.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Gian

Bericht door Gian »

En ik wil onderstaand topic even in herrinnering brengen

http://www.refoforum.nl/viewtopic.php?t=226&highlight=jeugdkerken
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Marnix

Re: komen niet-reformatorisch sraks bij de Heere?

Bericht door Marnix »

Miscanthus schreef:
plebe schreef:Beste mensen,

Evangelisch lijkt op dit forum soms een vloek. Het heeft me tot een poll verleidt.
alsjeblieft niet.
Je verleidt iedereen om op de stoel van God te gaan zitten......
Haha nee hoor :) God heeft hier al heel duidelijk uitspraak over gedaan in de bijbel, als we de bijbel gewoon geloven en volgen weten we het antwoord op de poll-vraag. De mensen de "Nee" gestemd hebben mogen zich wel eens achter de oren gaan krabben, want ze gaan openlijk tegen de bijbelse lijn en Gods vrijspraak voor sommigen in. Weest overigens gerust, ik denk niet dat voor wie de poll met "nee" beantwoord er geen redding mogelijk is. :)

Oh en moderators, jullie mogen best weten dat ik erg blij en tevreden ben met jullie tolerante beleid omdat ik officieel idd wel buiten de doelgroep (ook al scheelt het maar 1 letter) val :) Wel een applausje waard.
Aquilla

onzinnige Poll

Bericht door Aquilla »

wat een onzin mensen; heeft hier niemand meer iets zinnigs te melden? Ik wilde wel dat dit soort zaken direkt werden geblokkeerd.
jacob

Re: onzinnige Poll

Bericht door jacob »

Aquilla schreef:wat een onzin mensen; heeft hier niemand meer iets zinnigs te melden? Ik wilde wel dat dit soort zaken direkt werden geblokkeerd.
wat is hier, en waarom haal je hem dan zelf weer naar boven?
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Aquilla schreef:wat een onzin mensen; heeft hier niemand meer iets zinnigs te melden? Ik wilde wel dat dit soort zaken direkt werden geblokkeerd.
Deze topic heeft zijn oorsprong in een vorige discussie.
Dat jij daar niet van afweet doet niets af aan het feit dat het onderwerp leeft.
Aquilla

Bericht door Aquilla »

Breekijzertje schreef:
Dat jij daar niet van afweet doet niets af aan het feit dat het onderwerp leeft.
ik doel op de poll; dat is toch geen thema waar mensen zich met een serieus gezicht druk over maken?
Breekijzertje

Aquilla schreef:
Breekijzertje schreef:
ik doel op de poll; dat is toch geen thema waar mensen zich met een serieus gezicht druk over maken?
Je moest eens weten hoeveel mensen denken dat alleen de geref. gezindte Gods volk is of kan worden................................
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Misschien zit de clou in de vraagstelling:
reformatorischen komen bij de Heere
niet-reformatorischen komen bij de Here
Breekijzertje

Hendrikus schreef:Misschien zit de clou in de vraagstelling:
reformatorischen komen bij de Heere
niet-reformatorischen komen bij de Here
En evangelischen bij de Heer.
Geweldig hè.....dat alle muurtjes en dogma's daar niet meer zijn!
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Breekijzertje schreef: En evangelischen bij de Heer.
Geweldig hè.....dat alle muurtjes en dogma's daar niet meer zijn!
Dat bedoel ik maar!
Plaats reactie