Marinier Eric O.

Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Zorrug dat je er bij komt.

Nou, dit is niet echt goed voor de campagne zal ik maar zeggen.

Vind het schandalig dat dit zo gebeurd. Blijkt maar weer is dat het OM totaal buiten de maatschappij staat.
inderdaad, intens droevig
Lecram

Bericht door Lecram »

Het OM probeert over de rug van Eric zijn gezicht te redden. Een schandalig gebeuren. Het is een moloch van een ministerie tegenover een individu. Je zult zien dat het OM na vrijspraak weer een stapje hoger gaat in de rechtspraak. In feite is het vuile smeerlapperij van het OM. En zo'n overheid moeten we eerbiedigen?
Adorote

Bericht door Adorote »

WIJ STEUNEN ONZE HELD ERIC .O
Jelle

Bericht door Jelle »

ik ondersteun Erik O.
Het gewoon schandalig dat dit in ons land gebeurd.

Ik snap trouwens niet dat men in den haag zich daarvoor niet schaamt.

Maar ja er gebeuren wel meer Wild west taferelen in ons land. b.v een Marokkaans gezin uit zijn huis halen als of het de grootste en gevaarlijkste bendes zijn.
Schandaling dat dit kan gebeuren in ons land.
En dan ook nog eens zich er vanaf proberen te maken met een slap excusje. Ba wat een naar lui hier in dit land.:?:?
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Adorote
WIJ STEUNEN ONZE HELD ERIC .O
Sure
Gebruikersavatar
myster
Berichten: 331
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24
Locatie: gelderland

Bericht door myster »

't is moeilijk oordelen over Eric, maar ik denk dat hij naar eer en geweten heeft gehandeld, en zn maten wilde beschermen. Vond het prachtig dat die generaal bd eergister het zo voor hem opnam in de rechtzaal.
Harry

Bericht door Harry »

Er is tenslotte maar een Irakees dood...en het was nog wel een plunderaar ook. Wat kan ons dat schelen?
Gebruikersavatar
myster
Berichten: 331
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24
Locatie: gelderland

Bericht door myster »

dat is geen christelijke gedachte harry.
denk ns aan de barmhartige samaritaan.
die ene irakees had ook een ziel voor de eeuwigheid. t kan mij in ieder geval wel iets schelen. maar dat wil nog niet zeggen dat Eric onjuist gehandeld heeft hoor.
groter dan de Helper is de nood toch niet....
Harry

Bericht door Harry »

Meen je dat nou, is dat geen christelijke gedachte? Wellicht bedoelde ik het ook wat cynisch? Nu is cynisme niet iets waar je zomaar op moet terugvallen - vergeef me daarom - maar al die steunbetuigingen voor die schietgrage zandhaas die zijn instructies niet had gelezen, die vroegen erom.
Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door Harry
Er is tenslotte maar een Irakees dood...en het was nog wel een plunderaar ook. Wat kan ons dat schelen?

Gelukkig maar dat de Heilige Verlosser dat aan het Kruis niet zei tegen de goede moordenaar; wat kan mij jou schelen .

Heden zult gij met Mij in het Paradijs zijn !!!
limosa

Bericht door limosa »

oh ja, die instructies om in de lucht te schieten

als je daar in de lucht schiet denken ze dat er een feestje is

we laten onze soldaten in de meest barre omstandigheden daar hun werk doen en als er dan een incident is gaan er hier in het veilige Nederland een paar academici vanachter hun ge-airco-de bureaux bedenken wat die persoon allemaal had moeten over- en afwegen in het heetst van de strijd . . .
Harry

Bericht door Harry »

Oorspronkelijk gepost door Adorote
Oorspronkelijk gepost door Harry
Er is tenslotte maar een Irakees dood...en het was nog wel een plunderaar ook. Wat kan ons dat schelen?


Gelukkig maar dat de Heilige Verlosser dat aan het Kruis niet zei tegen de goede moordenaar; wat kan mij jou schelen .

Heden zult gij met Mij in het Paradijs zijn !!!
Weer iemand die mij niet helemaal begrijpt. Veel mensen op dit forum geven er blijk van dat ze het leven van een Irakees weinig waardevol vinden. Een Nederlandse marinier heeft immers altijd gelijk en het recht aan zijn kant. En dat het Openbaar Ministerie airco op de kamers heeft, lijkt me niet echt relevant in deze zaak. Als Eric O onschuldig is, dan is er toch helemaal niets aan de hand?
Democritus
Berichten: 1441
Lid geworden op: 30 aug 2004, 19:29
Locatie: Alhier

Bericht door Democritus »

Oorspronkelijk gepost door Harry
Oorspronkelijk gepost door Adorote
Oorspronkelijk gepost door Harry
Er is tenslotte maar een Irakees dood...en het was nog wel een plunderaar ook. Wat kan ons dat schelen?


Gelukkig maar dat de Heilige Verlosser dat aan het Kruis niet zei tegen de goede moordenaar; wat kan mij jou schelen .

Heden zult gij met Mij in het Paradijs zijn !!!
Weer iemand die mij niet helemaal begrijpt. Veel mensen op dit forum geven er blijk van dat ze het leven van een Irakees weinig waardevol vinden. Een Nederlandse marinier heeft immers altijd gelijk en het recht aan zijn kant. En dat het Openbaar Ministerie airco op de kamers heeft, lijkt me niet echt relevant in deze zaak. Als Eric O onschuldig is, dan is er toch helemaal niets aan de hand?
Inderdaad. Zoals ik al eerder gezegd heb laat het recht zijn loop hebben. Indien Erik O onschuldig dan zal hij vrij komen en anders niet.

Indien hij schuldig wordt bevonden dat betekent dat hij zijn taak niet naar behoren heeft uitgevoerd. Indien die ene dode Irakees nu jouw broer/ vader was geweest en deze is door nalatig handelen om het leven gekomen. Wil jij dan geen recht zien?
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door Harry
Kennen wij in dit land wel een krijgsraad? Volgens mij niet....

De krijgsraad is enkele jaren geleden afgeschaft.

Militairen worden nu berecht bij de gewone rechtbank (OM) met hieraan toegevoegd een rechter met officiersrang vanuit defensie, zeg maar een soort krijgsraadlid
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
ik ondersteun Erik O.
Het gewoon schandalig dat dit in ons land gebeurd.

Ik snap trouwens niet dat men in den haag zich daarvoor niet schaamt.

Maar ja er gebeuren wel meer Wild west taferelen in ons land. b.v een Marokkaans gezin uit zijn huis halen als of het de grootste en gevaarlijkste bendes zijn.
Schandaling dat dit kan gebeuren in ons land.
En dan ook nog eens zich er vanaf proberen te maken met een slap excusje. Ba wat een naar lui hier in dit land.:?:?

Ik schaam me ook diep dat NL het noodzakelijk acht om Eric O. te vervolgen en te berechten.
Dit is echt diep triest!

Eric O. verdient alle steun en heeft gewoon zijn werk als militair gedaan, niet meer en niet minder.

ik ben het echter niet eens met je oordeel over wild/west taferelen door een marrokaans gezin aan te houden.
Dit was gewoon onderdeel van een tactische operatie van de NR (nationale recherche) en heeft niets met wild/west te maken.
binnen deze actie is er en grote fout gemaakt , tja dat is zo en gebeurt nu eenmaal. Ik neem aan dat jij , samen met je collega´s, ook weles een foute inschatting of fout heb begaan. dat is gewoon menselijk en hoort bij het werk als het incidenteel gebeurt. / NB het moet natuurlijk geen lopende band foutenmachine worden.
Maar de jongens van de onlangs opgerichte NR doen doorgaans heeel goed werk!

In de zaak Eric O. is PG de Wijkersloot de grote initiatiefnemer en generator van het hele proces. Schijnbaar zijn er een aantal bobo´s binnen het OM die deze man te vriend willen houden en zich lenen tot het aanklagen van Eric O.

mijn stelling

als Eric O. wordt vrijgeproken moet De Wijkersloot acuut opdoeken!!!!!
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Plaats reactie