het is koud...

jacob

Bericht door jacob »

Als je je ergens nog nooit in verdiept hebt tukkertje moet je ook niet net doen alsof. Je slaat gewoon onzin uit.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Had geen ander antwoord verwacht van je Jacob.
Wie ben jij om te bepalen dat ik me niet ergens in verdiept heb.
jacob

Bericht door jacob »

Juist tukkertje, wat dat aan gaat kennen we elkaar een beetje :D

Omdat ik weet dat de meeste zwervers over het algemeen geestelijk gestoord zijn. Of een andere afwijking. en dat verslaving nu eenmaal iets heel vervelends is. Waar niet gemakkelijk van af te komen is. Dat ontkennen vind ik gewoon dom.

Ik vind het vrij dom om te denken dat iemand met een ""normaal"" geestelijk vermogen het fijner vind in de goot in zijn eigen uitwerpselen env env. dan in een fijn huis met fijne verwarming.

Hoe zou het voelen als je met een lege maag voor de doelen staat en al de rijke concertgangers je zelfs geen blik waardigkeuren. Hoe zou je dat zelf nu vinden. En toch doen die mensen dat. Een lager bestaan als van een zwerver is er bijna niet. Of dan moet het een hoer zijn.

En ach dat de met het oog op de Heere Jezus. Hij die doodschuldige zondaars trekt uit het modderig slijk. Alleen daarom zouden we moeten zorgen voor deze mensen. Jezus die alle rechten had om niet voor deze aarde te sterven. Toch deed Hij dat.

Ik hoop nog eens dat we ons geestelijk zo'n zwerver gaan voelen.

Met vr gr

Jacob

[Aangepast op 22/12/03 door jacob]
Jelle

Bericht door Jelle »

Even ter verduidlijking, maar mening van daklozen behoeven niet in ons land was meer bedoelt als zijnde:
In zo'n welvarend land zou dit toch niet nodig moeten zijn. We leven met alles in welvaard en het is schande dat een dergelijke groep mensen zomaar aan hun lot wordt overgelaten, of althans velen. Natuurlijk doet het leger des heils en andere instellingen goed werk, maar eigenlijk is het een aankacht tegen ons zelf en onze regering dat dit in ons land voorkomt.
Onze regering komt hierin schromelijk tekort, terwijl we zelf ook tekort schieten, maar ons helpen kan vaak alleen maar een paar mensen om je heen zijn, mara van regerings wege zou geregeld moeten worden dat er voor deze mensen opvang is. De regering geeft heel veel geld uit aan zaken van sport en cultuur en noem maar op, zou het nu niet mogelijk zijn om ten kosten van sport en cultuur extra geld ui te trekken voor opvang van daklozen?
Volgens mij moet dat kunnen en dan zijn daklozen in ons land niet nodig omdat er opvang voor hen zou moeten zijn.
jacob

Bericht door jacob »

ZO is het Jelle,

In Israel was het vroeger verboden om te bedelen. Niet omdat dat overlast zou brengen maar omdat het volk verplicht was voorelkaar te zorgen.

Groeten
Lucy

Bericht door Lucy »

Een collega van mij gaat o.a. altijd met de kerst naar de grote steden om daar eten en drinken uit te delen aan daklozen.
Hij vertelde mij dat de meeste daklozen/zwervers er zelf voor kiezen het te WORDEN, maar als ze het eenmaal zijn, kunnen ze moeilijk weer een normaal bestaan opbouwen. Ik denk dus dat ze daarbij zeker geholpen moeten worden.
Ook bij ons in de gemeente word er niets aan gedaan verder, omdat we ook geen daklozen en zwervers in ons dorp hebben.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Lucy
Een collega van mij gaat o.a. altijd met de kerst naar de grote steden om daar eten en drinken uit te delen aan daklozen.
Hij vertelde mij dat de meeste daklozen/zwervers er zelf voor kiezen het te WORDEN, maar als ze het eenmaal zijn, kunnen ze moeilijk weer een normaal bestaan opbouwen. Ik denk dus dat ze daarbij zeker geholpen moeten worden.
Ook bij ons in de gemeente word er niets aan gedaan verder, omdat we ook geen daklozen en zwervers in ons dorp hebben.
Dorp? Geen zwervers? Kijk 's morgens maar es op et station!:D
Liever Turks dan Paaps
Lucy

Bericht door Lucy »

Matthijs, ik ben lid van de herv.gemeente in Hollandscheveld, dat is een dorp, heeft geen station, en ik heb er nog nooit een zwerver of dakloze gezien, jij wel?
Matthijs

Bericht door Matthijs »

ok, bedoel je het zo.. Maarre, er zijn binnenkort wel een paar daklozen, hoe zullen ze die opvangen? Of vangen zulke daklozen niet op?
Liever Turks dan Paaps
Lucy

Bericht door Lucy »

Je bedoelt mensen die niet meegaan naar de PKN?
jacob

Bericht door jacob »

dit is gewoon echte flauwekul.

Niemand gaat voor de lol tussen de ratten leven.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door jacob
dit is gewoon echte flauwekul.

Niemand gaat voor de lol tussen de ratten leven.
Ik heb een paar jaar in Groningen op de markt gewerkt. Het stikt daar van de zwervers, en er zijn zwervers die zwerver willen zijn. Echt waar! Dat is geen flauwekul!
Liever Turks dan Paaps
Plaats reactie