Achter wie sta jij?????

Kikker

Bericht door Kikker »

Lijkt het maar zo, of heb je óók last van een avondhumeur????:t

Hgr. Rens

Jawel hoor, precies hetzelfde he.
Riks

Bericht door Riks »

Oorspronkelijk gepost door Doortje
Ik ben heel neutraal in deze kwestie. Sta niet achter Saddam, maar twijfel ook ernstig aan de ware motieven van Bush
Beste Doortje,

1. Neutraliteit bestaat niet
2. Verborgen motieven zijn niet van belang, het gaat in de politiek om de publieke motieven (weet jij veel waarom die Fransen tegen zijn, denk je echt dat Chirac zo'n vredesduif is, ik bedoel maar).
Riks

Bericht door Riks »

Oorspronkelijk gepost door Robert
Wat een vreselijke kortzichtige typering van Blair Rens.
Blair is een man met een ideaal! Hij gaat liever politiek ten onder dan dat hij tegen zijn ideaal in gaat!

Je kan blair absoluut niet met een schoothondje vergelijken! Dat is triest en doet hem volledig tekort!

Het lijkt wel of sommige mensen willen zeggen dat je twee opties hebt: "Of je denkt zelf na en je bent tegen" of "je loopt achter bush aan en je bent voor"

Wat een bizarre situatie! Het komt hier op neer: "Iedereen die vrij kan denken moet het met ons eens zijn"

Ik heb een groot respect voor Blair.
En ik sta achter Bush. Volledig.
Ik deel het standpunt van Robert volledig.
Blair is de enige sociaaldemocratische leider in Europa die niet alleen sociaal is voor de eigen anti-Amerikaanse achterban, maar ook sociaal voor de Irakezen. Bewonderenswaardig zoals hij zijn eigen carriere op het spel zet voor vrede en veiligheid in de Arabische wereld en hoe hij de VS in het VN-spoor heeft gekregen!
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Ik vind het wat stom dat je of achter Bush of achter Saddam moet staan.. het is toch niet zo zwart wit. Ik sta net als Doortje noch achter Bush nog achter Saddam...
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Zo zwart wit is het wel Wiccan. Je kiest toch partij ergens voor. Of je nu wil of niet. Er is altijd een partij die je voorkeur heeft. Je kunt je in dit conflict niet onzijdig opstellen

tukker
Adje

Bericht door Adje »

Was jij voor de 'protestanten' of voor de 'rooms-katholieken', tukkertje, destijds in Noord-Ierland??? Of deden ze het beiden verkeerd? En hoef je toch niet altijd ergens voor te zijn?
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Hoewel ik van beide partijen hun daden afkeur, had ik gevoelsmatig meer met de protestanten op dan met de Roomsen.

Mijn mening is, je trekt altijd partij voor een kant. Helemaal neutraal kan niet, bestaat niet.

Voorbeeld: je ziet een sportwedstrijd tussen twee jou onbekende teams. Het is heel gek, maar ongemerkt gaat je voorkeur toch uit naar een van de beide teams. Verklaar dit maar eens.

tukkertje
WiccanGirl

ik heb ook niks over helemaal neutraal gezegd... Ik zeg ook niet dat ik helemaal neutraal ben, ik ben het gewoon met beide niet eens... Neutraal ben ik niet..
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Ik hoor wel heel wat Bush-gepraat hier. Of je bent voor ons, of je bent tegen ons, zei hij niet zo heel lang geleden.

En de landen die dachten: Tja, tegen jou zijn we niet, want we verafschuwen geweld ook. Maar voor jou kunnen we ook niet zijn, want eigenlijk is het deels je eigen schuld dat er mensen zijn die zo'n hekel aan je hebben (en als je kwaad met kwaad blijft vergelden, raak je in een vicieuze cirkel), welke kant hebben zij dan gekozen?

Het is onmogelijk om overal neutraal in te blijven, maar waarom zou een land als Liechtenstein niet neutraal kunnen blijven in een kwestie als deze?

Waarom zou een Nederlands burger niet neutraal kunnen blijven in een kwestie als deze?

[Aangepast op 4-2-2003 door Quazzy]
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Waarom 4 keer posten??????:,:,:,
WSO

Bericht door WSO »

Ja lache.
Maar misschien kun je gewoon reageren op de vraag?
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Waarom zou een Nederlands burger niet neutraal kunnen blijven in een kwestie als deze?
Omdat dat mijns inziens getuigd van een laffe houding. Niet voor willen zijn, maar straks wel blij zijn als Amerika de klus geklaard heeft en het daar weer leefbaar is. Dan hoor je ze wel. Dan weten ze ineens heel goed hoe het allemaal moet.

tukkertje
WiccanGirl

Ik vind het niet laf.. Ik vind het een beetje hard om te zeggen of je vent voor ons of je bent tegen ons...

Okeej dus als ik het niet met Bush eens ben ben ik meteen voor Saddam... lekker...
Kena

Bericht door Kena »

Zo is dat, Wiccan. Dan maar ´laf´, maar we hoeven niet alles goed te keuren wat die Amerikanen doen :?

Kena
Plaats reactie