Wereldoorlog III

Robert

Bericht door Robert »

- de economische blokkade van Cuba (begin jaren 1960 bijna uitgelopen op een atoomoorlog dankzij de noodzaak die JFK zag in het hard op treden tegen communisten, ook wel bekend als de Bay of Pigs invasion)
wellicht onverstandig, maar absoluut begrijpelijk als je aardsvijanden binnen 'schietafstand' beschikken over nucleare wapens. Buiten dat is het regime van Castro vreselijk. Constant vluchten de cubanen naar Amerika.
- Wapenhandel met rebellen in Nicaragua
Hier heb ik geen kennis van, dus heb jij gelijk. Daaruit blijkt dat amerika niet zonder zonden is.
- Ondersteuning van dictaturen in Midden Amerika
Hier heb ik weinig kennis van, wat ik wel weet is dat in sommige landen een (goede) dictator belangrijk is voor stabiliteit.
- Wapens leveren aan Irak (!!!) in de oorlog tegen Iran
Toendertijd was Iran, met haar extreme ayatola's, een groot gevaar voor Israel, en voor de hele westerse wereld.
- 3 Miljard dollar (!!!) aan Osama Bin Laden geven aan steun in de jaren 80
- De taliban ondersteunen tegen het toenmalige regime in de jaren 80
Dit is steungeld voor een vrijheidsstrijd van de afganen tegen de onderdrukking van de communisten. Amerika kon niet weten dat de taliban zelf onderdrukkers zouden worden en dat osama nog erger zou worden.

Met de kennis van achteraf is het idd jammer dat Irak / Taliban / Osama bin Laden geld van Amerika hebben ontvangen.
- Vietnam...
Fijn dat je er zelf over begint.
Weet je welke massaslachtingen er hebben plaatsgevonden NADAT de amerikanen zich hebben terug getrokken?

Amerika heeft veel goeds gedaan in Vietnam, maar de hippies toendertijd begrepen dat niet. Die dachten dat je door 'peace' te zeggen tegen de vijand er vrede kwam.

De offers die amerika gebracht heeft in Irak zijn voor niets geweest omdat de achterban de ernst niet begreep. Het werk dat de soldaten daar hebben gedaan is verguisd, maar het zijn helden.

En dat je vietnam hier noemt bewijst hoe weinig kennis je hebt, en dat het niet meer is dan meehuilen met de linkse wolven in het bos.
- De burgeroorlog in Amerika (er gaan elk jaar 11.127 mensen dood vanwege moorden met vuurwapens)
hier ben ik het absoluut met je eens.
maar over 20 jaar lachen we erom dat we zoveel drukte om hem hebben gemaakt.
2 jaar geleden waren er mensen die hetzelfde over Osama Bin Laden zeiden.
Maar ik weet nu al dat we over 20 jaar niet hetzelfde over Sadam zeggen, de burgeroorlog, de oorlog met Iran, het verhongeren van zijn eigen volk, deze man heeft het bloed van miljoenen aan zijn handen. Wie over 20 jaar luchtig over hem doet kan dat alleen doen doordat hij kennis ontbeert.

In de 2e golfoorlog wilde Sadam chemische wapens op Tel Aviv gooien. Het is mislukt omdat de straaljagers die de bommenwerpers begeleiden vroegtijdig werden neergeschoten.

En Sadam zal het opnieuw proberen! Met meer succes als hij meer tijd krijgt.
Noord Korea wordt al jaren behandeld door de Amerikanen (en DUS de rest van de Westerse Wereld) zoals de Israëliten in de Bijbel melaatsen behandelen. Vind je het gek dat ze het een keer zat zijn? Ze zijn niet achterlijk, ook al worden ze wel zo behandeld.
Heb je ENIG idee wat er in Noord-Korea gebeurd?
Weet je van de supermarkten waar 100-en mensen werken aan de kassa, zonder klanten, zonder dat er iets te koop is?

Weet je van politieagenten die de hele dag het verkeer regelen op rotonden waar geen auto over heen rijdt omdat er geen geld is?

Noord Korea is een dictatuur van het ergste soort! Meer dan welk land ter wereld verdient dat volk de bevrijding!
Veel maakt het allemaal niet echt meer uit. Geef het een jaar of 40 en de nieuwe supermachten zijn China en India.
Laten we dat niet hopen!
We bevinden ons al in de marge van de macht van Amerika, waarin ze steeds meer geweld zullen moeten gebruiken om hun status te verwezenlijken en legitimeren naar de rest van de wereld toe.
Helaas wel ja :(
Zo'n vaart zal het allemaal niet lopen. Er is niet zomaar een derde wereldoorlog !!! We hoeven niet zonder reden zomaar paniek te gaan zaaien.
Sinds 1948 laait het geweld in het midden oosten per 10 jaar harder op.
Er komt oorlog, de vraag is wanneer.
ws. binnen nu en 20 jaar. Ik weet niet of wij erbij betrokken worden.

Tenzij het joods/palestijnse vraagstuk wordt opgelost, er auto's op water gaan rijden en de islamieten inzien dat Jezus de verlosser is.
Deze lofrede voor Amerika is dan ook uit mijn hart gegrepen!!

Robert Bedankt!
Uitkijken anders begin ik over:
- het waardeloze rechtsstelsel in amerika
- het bizarre energie gebruik
- het absurde wapenbezit en de legalisatie daarvan
- het hypocriete van het zelf doen maar niet over praten
- het totaal lak hebben aan de zwakken in hun maatschappij.

:D ;) :D
Carpe Diem tamen Memento Mori
Madtice

Bericht door Madtice »

Weet je waarom Castro de Russen toe stond om nucleaire wapens neer te zetten op Cuba? Wist je dat Castro, alvorens naar de Russen te lopen, eerst Amerika om steun vroeg (hij had een dictator gelijke de huidige in Noord Korea minus kernwapens afgezet in Cuba)? Wist je dat Ho Chi Minh en Amerika in de Tweede Wereldoorlog zij aan zij vochten? Wist je dat Ho Chi Minh aan Amerika vroeg (en verwachtte) gewoon zijn eigen land eindelijk terug te krijgen, maar dat de Amerikanen het terug gaven aan de eigenaar van voor de oorlog (de Fransen)? Wist je dat de afslachtingen na de Vietnamoorlog niet goedpraten wat de Amerikanen er hebben gedaan? Natuurlijk, ze vochten voor vrijheid en eer: ze wilde een voormalige kolonie, die zichzelf vrij wilde vechten van koloniale macht, vrijmaken van het communisme. De Vietnamezen, net als Castro, werden communistisch omdat de Fransen hun hun eigen land niet terug wilde geven.

Een goede dictator nodig voor stabiliteit? Wat is nu wat je wilt: democratie en vrijheid, of dictatuur? Natuurlijk is een dictatuur stabiel, dat is zij altijd! Noord-Korea is heel stabiel, China onder Mao was heel stabiel, Irak onder Saddam is stabiel, USSR onder Stalin was heel stabiel. Dat neemt de wreedheid niet weg. Je wilt een oorlog tegen Noord Korea en Irak omdat er een dictatuur zit, maar omdat Amerika dictaturen in zet (zoals in Nicarague en Diem in Vietnam toendertijd) is het wel goed?

Kijk, ik ben een groot fan van Amerika (zie topic 'Amerika') De cultuur, de mensen, de landschappen, de steden, ik kom er graag. Sterker nog, ik studeer Amerikaanse Geschiedenis omdat ik het zo'n fascinerend land vind. Maar wat weet ik er van?

Hippies en soldaten begrepen elkaar niet, maar dat neemt niet weg dat President Kennedy, President Johnson en President Nixon wel wisten wat er gebeurde in Vietnam, en dat de hele oorlog op losse schroeven qua legitimiteit stond.

Achteraf gezien, inderdaad, was het steungeld aan Osama en Iran (en Irak, en ..., en ....,) niet verstandig, maar zegt dat niet iets over het geven van steun aan regimes en militante groeperingen in het algemeen? Misschien is dat wel niet zo verstandig?

En waarom zouden China en India geen supermachten worden? (dat beweer je overigens niet, dus dit is algemeen) Ze hebben de grootste bevolgking ter wereld (samen 2/5 van de planeet), ze zijn bezig net zo kapitalistisch (lees individualistisch, geld- en machtswellustig) te worden als ons Westerlingen en bevinden zich op strategische lokaties.

Wat je over Vietnam zegt is trouwens echt onzin. Die slachtingen achteraf gingen vooraf aan slachtingen tijdens de oorlog. De hippies begrepen meer dan je denkt. Die hele oorlog had geen legitimaties (via congres of senaat), geen uitgekiende strategie (search and destroy, o werkt niet? plat bombarderen dan maar, maar niet het Noorden ivm China), en de Vietnamezen vochten voor vrijheid, de Amerikanen voor een politiek.

Maar goed, de geschiedenis zal het uitwijzen he? Hopelijk zal Bush wat diplomatiek optreden richting Noord Korea, in plaats van oorlogspropaganda te verspreiden. Er is momenteel een soort van economische blokkade van Noord Korea (heel misschien wel de reden dat er niets te koop is in Noord Korea...???), en Noord Korea heeft onlangs te kennen gegeven dat ze zulks beschouwen als oorlogsverklaring. En nou maar hopen dat de CIA en al die andere 'geheime' agencies gelijk hebben en ze echt geen kernwapens hebben. Als die geheime diensten zo goed zijn, waarom weten ze dan van Noord Korea alles en moeten we naar Irak nog wapeninspecteurs sturen, of is dat laatste alleen maar voor de show?
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Iedereen zit wel te schelden op Amerika, maar wat als ze niets doen.

- Wat gebeurd er dan in Korea
- Wat gebeurd er in Irak
- in Afganistan
- etc. etc.

Wat was er dan van ons land geworden als wij niet bevrijd waren door de amerikanen. Zaten we waarschijnlijk nog onder het juk van die Duiters.

Ik weet ook wel dat Amerika soms behoorlijk arrogant overkomt, maar ze doen het toch maar. En wij plukken daar ook de vruchten van.

tukkertje
Madtice

Bericht door Madtice »

Das een goede vraag, Tukkertje, wat als ze nou eens niets doen, en de wereld aan de wereld overlaten? Als enige supermacht heb je twee keuzes: of isolement (niemand valt je lastig, jij valt niemand lastig) of je grijpt in, maar dan moet je ook overal ingrijpen. In de jaren 50 en 60 hanteerde de USA de domino theorie om uit te leggen wat er zou gebeuren als het communisme niet werd ingeperkt: eerst zou Vietnam vallen, dan Zuid-Oost Azië, dan Indonesië en Midden-Oosten en voor je het weet is de hele wereld communistisch. Achteraf zie je bijna het tegenovergestelde: omdat Amerika ergens in greep, moest het later of ergens anders of later ergens anders opnieuw ingrijpen (Eerst Irak helpen, toen Osama, toen de Taliban, nu weer de Noordelijke Alliantie) en dit balletje blijft rollen. Amerika is nu aan zichzelf verplicht om overal in de wereld in te grijpen als er wat gebeurt, met daarmee bijgeteld dat zo'n ingrijp waarschijnlijk leidt tot een nieuwe ingrijp in de toekomst. Met isolement is de wereld misschien wel beter af...

ALs de Amerikanen ons niet hadden bevrijd in de Tweede Wereldoorlog dan hadden de Russen dat gedaan.
Kena

Bericht door Kena »

Origineel geplaatst door Madtice
Mensen, met een beetje pech (en wat Amerikaanse arrogantie en Noord Koreaanse onwil) zitten we op dit moment aan de vooravond van Wereldoorlog III. Dat wil ik maar even zeggen, dat je je een beetje kunt voorbereiden en zo :)
Nee hoor, ik zie nl nog nergens de antichrist en de valse vrede.... ;)
Madtice

Bericht door Madtice »

Wereldoorlog III hoeft toch niet armagedon te zijn??? Einstein heeft eens gezegt: ik weet niet met welke wapenen Wereldoorlog III gevochten wordt, maar Wereldoorlog IV wordt gevochten met stokken en stenen... :)
Kena

Bericht door Kena »

Je verwart de Armaggedon met de Terugkomst vóór het 1000-jarige rijk van Yeshua, waar wel degelijk een oorlog zal zijn en m.i. van nucliaire aard
peentje

Bericht door peentje »

En waar baseer jij dat op?
Ik geef toe het wordt wel onrustiger in de wereld, maar wereldoorlog drie?, wie behoort er dan allemaal bij?
Verklaar je eens nader.
Madtice

Bericht door Madtice »

Een volgende wereldoorlog zal lastig zijn, denk ik, omdat er weinig landoorlogen meer gevoerd zullen worden, en er niet sprake is van ingewikkelde allianties tussen landen onderling, noch van twee blokken die tegen over elkaar staan. Zolang Amerika de enige supermacht is en Europa zich aan haar zijde schaart, zal er geen Wereldoorlog uitbreken op ons continent.
Kena

Bericht door Kena »

Origineel geplaatst door peentje
En waar baseer jij dat op?
Ik geef toe het wordt wel onrustiger in de wereld, maar wereldoorlog drie?, wie behoort er dan allemaal bij?
Verklaar je eens nader.
De hele Openbaringen staat er vol van. Lees de straffen eens :in
refo

Bericht door refo »

1. Openbaring staat vol met symbolen. Waarom moeten sommige dingen (uit Openbaring) dan letterlijk gebeuren?

2. Bestaat Bin Laden wel? Heeft iemand hem wel eens gezien?

3. Waaruit bestaat de dreiging van Irak? Massavernietigingswapens? Chemische en bioloische wapens noemen ze de 'poor men's atom bomb'. Ik vermoed dat de hele wereld vol ligt met die troep. Inclusief Amerika. (Nederland natuurlijk niet)
Kena

Bericht door Kena »

Origineel geplaatst door refo
1. Openbaring staat vol met symbolen. Waarom moeten sommige dingen (uit Openbaring) dan letterlijk gebeuren?
Geef mij 1 reden waarom niet...

Ik denk dat mensen die dat vinden bang zijn (no offence). Want het ìs beangstigend als je er niet thuis in bent.

De Bijbel dien je letterlijk en symbolisch te lezen en tot nu toe is geen 1 gericht van G´d symbolisch geweest, maar bittere werkelijkheid!

Baruch Yeshua HaAdon!

Kena
bloob

Bericht door bloob »

Of er een derde wereldoorlog komt weet ik niet, of we zó'n oorlog overleven weet ik ook niet, of de wéreld zo'n oorlog overleeft weet ik evenmin. Wél weet ik dat het, hoe dan ook, zaak is om bereid te zijn... als de Koning komt, hebben we dan onze bruilofts klederen? En kijk, DAT maakt me wel bang.
Plaats reactie