wellicht onverstandig, maar absoluut begrijpelijk als je aardsvijanden binnen 'schietafstand' beschikken over nucleare wapens. Buiten dat is het regime van Castro vreselijk. Constant vluchten de cubanen naar Amerika.- de economische blokkade van Cuba (begin jaren 1960 bijna uitgelopen op een atoomoorlog dankzij de noodzaak die JFK zag in het hard op treden tegen communisten, ook wel bekend als de Bay of Pigs invasion)
Hier heb ik geen kennis van, dus heb jij gelijk. Daaruit blijkt dat amerika niet zonder zonden is.- Wapenhandel met rebellen in Nicaragua
Hier heb ik weinig kennis van, wat ik wel weet is dat in sommige landen een (goede) dictator belangrijk is voor stabiliteit.- Ondersteuning van dictaturen in Midden Amerika
Toendertijd was Iran, met haar extreme ayatola's, een groot gevaar voor Israel, en voor de hele westerse wereld.- Wapens leveren aan Irak (!!!) in de oorlog tegen Iran
Dit is steungeld voor een vrijheidsstrijd van de afganen tegen de onderdrukking van de communisten. Amerika kon niet weten dat de taliban zelf onderdrukkers zouden worden en dat osama nog erger zou worden.- 3 Miljard dollar (!!!) aan Osama Bin Laden geven aan steun in de jaren 80
- De taliban ondersteunen tegen het toenmalige regime in de jaren 80
Met de kennis van achteraf is het idd jammer dat Irak / Taliban / Osama bin Laden geld van Amerika hebben ontvangen.
Fijn dat je er zelf over begint.- Vietnam...
Weet je welke massaslachtingen er hebben plaatsgevonden NADAT de amerikanen zich hebben terug getrokken?
Amerika heeft veel goeds gedaan in Vietnam, maar de hippies toendertijd begrepen dat niet. Die dachten dat je door 'peace' te zeggen tegen de vijand er vrede kwam.
De offers die amerika gebracht heeft in Irak zijn voor niets geweest omdat de achterban de ernst niet begreep. Het werk dat de soldaten daar hebben gedaan is verguisd, maar het zijn helden.
En dat je vietnam hier noemt bewijst hoe weinig kennis je hebt, en dat het niet meer is dan meehuilen met de linkse wolven in het bos.
hier ben ik het absoluut met je eens.- De burgeroorlog in Amerika (er gaan elk jaar 11.127 mensen dood vanwege moorden met vuurwapens)
2 jaar geleden waren er mensen die hetzelfde over Osama Bin Laden zeiden.maar over 20 jaar lachen we erom dat we zoveel drukte om hem hebben gemaakt.
Maar ik weet nu al dat we over 20 jaar niet hetzelfde over Sadam zeggen, de burgeroorlog, de oorlog met Iran, het verhongeren van zijn eigen volk, deze man heeft het bloed van miljoenen aan zijn handen. Wie over 20 jaar luchtig over hem doet kan dat alleen doen doordat hij kennis ontbeert.
In de 2e golfoorlog wilde Sadam chemische wapens op Tel Aviv gooien. Het is mislukt omdat de straaljagers die de bommenwerpers begeleiden vroegtijdig werden neergeschoten.
En Sadam zal het opnieuw proberen! Met meer succes als hij meer tijd krijgt.
Heb je ENIG idee wat er in Noord-Korea gebeurd?Noord Korea wordt al jaren behandeld door de Amerikanen (en DUS de rest van de Westerse Wereld) zoals de Israëliten in de Bijbel melaatsen behandelen. Vind je het gek dat ze het een keer zat zijn? Ze zijn niet achterlijk, ook al worden ze wel zo behandeld.
Weet je van de supermarkten waar 100-en mensen werken aan de kassa, zonder klanten, zonder dat er iets te koop is?
Weet je van politieagenten die de hele dag het verkeer regelen op rotonden waar geen auto over heen rijdt omdat er geen geld is?
Noord Korea is een dictatuur van het ergste soort! Meer dan welk land ter wereld verdient dat volk de bevrijding!
Laten we dat niet hopen!Veel maakt het allemaal niet echt meer uit. Geef het een jaar of 40 en de nieuwe supermachten zijn China en India.
Helaas wel jaWe bevinden ons al in de marge van de macht van Amerika, waarin ze steeds meer geweld zullen moeten gebruiken om hun status te verwezenlijken en legitimeren naar de rest van de wereld toe.

Sinds 1948 laait het geweld in het midden oosten per 10 jaar harder op.Zo'n vaart zal het allemaal niet lopen. Er is niet zomaar een derde wereldoorlog !!! We hoeven niet zonder reden zomaar paniek te gaan zaaien.
Er komt oorlog, de vraag is wanneer.
ws. binnen nu en 20 jaar. Ik weet niet of wij erbij betrokken worden.
Tenzij het joods/palestijnse vraagstuk wordt opgelost, er auto's op water gaan rijden en de islamieten inzien dat Jezus de verlosser is.
Uitkijken anders begin ik over:Deze lofrede voor Amerika is dan ook uit mijn hart gegrepen!!
Robert Bedankt!
- het waardeloze rechtsstelsel in amerika
- het bizarre energie gebruik
- het absurde wapenbezit en de legalisatie daarvan
- het hypocriete van het zelf doen maar niet over praten
- het totaal lak hebben aan de zwakken in hun maatschappij.