sgp-jongerendag

Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Bericht door Grace »

Dennis,

Zomaar een paar vraagjes.

1.) De jongerenavonden hebben niks met het zoeeken van een mokkel te maken. Als jij dat nodig vind moet je dat zelf weten, maar daar zijn ze niet voor bedoeld.

2.) Welk blaadje bedoel je van 18 april van Andrew Gray. Wat klopt hier niet van.

3.) Denk jij als enige in Nederland(o ja en nog eentje) de wijsheid in pacht te hebben?

4.) Ik hoor je zoveel deze zin herhalen:(zoals de Waldenzen, de Reformatoren, de Engelse en Nederlandse Puriteinen, de Schotse Covenanters) Volgens mij vindt jij deze mensen/stromingen(hoewel ik de waarde hiervan geenzins ontken) belangrijker dan het Woord. Ik hoor je zo weinig onderbouwen vanuit het Woord.

5.) Je zegt ergens dat je veel waarde hecht aan Luther. Ergens anders verzet je je tegen KSB(o.a. over het feit dat ze een biechtvader/zielzorger "hanteren"). Luther zelf had echter ook een zielzorger. Inconsequent?

6.) Wij gereformeerden zijn kromme stokken. Verkeerd in de leer, inderdaad! Zijn Woord zal echter niet ledig tot Hem wederkeren. God gebruikt deze kromme stokken nog om zondaren te brengen tot de Kennis van Jezus Christus. Er worden nog dagelijks mensen toegebracht tot die schare die niemand tellen kan. Hij gaat ook in Nederland door met Zijn verkiezend welbehagen. Dit houdt niemand tegen. Ook als er dan van alles tegenin komt. Ook zo met de jongerenavond. Je kan het geloven of niet. De eeuwigheid gaat het openbaren.

7.) Ik lees veel uit de ouvaders, o.a. via het abbonement op de Stichting Tabernakel(ik zou zeggen zoek hier eens contact mee: http://www.stichtingtabernakel.nl). Erskine, Whitefield, Spurgeon, Boston, Ryle, McCheyne, Luther, Calvijn, etc, etc. Als het gaat over hun prediking dan kom ik hiervan heel veel tegen bij vele predikanten in Nederland. Lang niet allemaal, dat is zo, maar bij veel wel. Je kan dit ontkennen, maar ik ontken het niet. waarom ontken je dit toch?

8.) Met hoeveel ds. het de gereformeerde gezindte ben jij echt in contact geweest?

Tot zover even!!!

Grace
gamaliel

Bericht door gamaliel »

Dennis,
is er volgens jou [buiten jou en je vriend]een echte christen op deze aarde, noem eens wat namen dan.

ik denk als jij een 'mokkel'met kinderen had je wel anders zou praten.
Dennis

Bericht door Dennis »

Beste Gamaliel,

Op deze vraag heb ik al uitgebreid geantwoord dat ik mijzelf verbonden voel met een onbekend aantal in Nederland wat door de Heere bewaard wordt, en daarnaast voel ik mij verbonden met zeer zeer velen over de hele rond der aarde die in de oude paden van Gods Volk wandelen, danwel zullen gaan wandelen in de toekomst door Gods Genade ALLEEN.

En als ik een christelijke vrouw met kinderen had, dan zou ik zo snel mogelijk emigreren uit dit land.

Mvg,

Dennis
gamaliel

Bericht door gamaliel »

met wie dan Dennis?
noem eens één naam.

vergeet niet dat als je emigreerd je je eigen meeneemt.
Elex

Bericht door Elex »

Dennis, is dat geen vluchten voor de werkelijkheid?

God, Nederland en Oranje, een drievoudig snoer! Vergeet dat niet!

Heb jij geen liefde voor ons vaderland waar God zoveel wonderen heeft gedaan? Ga je dat zomaar verlaten? Laf toch?<P>- Bericht is gewijzigd door Elex op 25-04-2002 -
Dennis

Bericht door Dennis »

Beste Elex,

'God, Nederland en Oranje, een drievoudig snoer! Vergeet dat niet!
Heb jij geen liefde voor ons vaderland waar God zoveel wonderen heeft gedaan?'
## Beste Elex, ik houd van mijn vaderland wat ontstaan is door Gods Hulp met mannen als Guido De Bres en Willem De Zwijger, waar 250.000 Nederlanders hun leven hebben gelaten voor de vrijheid van dit land en waaruit voort zijn gekomen de Synode van Dordt en de NGB, en waarin 1651 door de Staten-Generaal de gereformeerde religie is aangenomen als ENIGE religie van NL (iets wat daarna NOOIT meer herroepen mocht worden). Van dat volk houd ik, van dat land houd ik.
Het huidige koningshuis en Staten-Generaal acht ik pionnen van Rome, niet aangesteld door God omdat ze de goeden straffen en de kwaden belonen, omdat ze de protestantse religie minachten, en omdat ze aanzetten tot het breken van alle Geboden des Heeren (die de eenheid en liefde onder mensen in stand zou kunnen houden). Ik acht deze lieden tyrannen net zoals de slechte goddeloze koningen van Israel en Juda in het OT.

'Ga je dat zomaar verlaten? Laf toch?'
## Weet je wat laf is, beste Elex, niet durven uitkomen voor je geloof en het getuigenis van je broeders en zusters uit de Reformatie en Nadere Reformatie ! Weet je ook wat laf is, beste Elex, de ene maat nemen voor degenen die iemand voordeel opleveren en de andere voor degene die hem geen voordeel oplevert ! Weet je wat laf is, beste Elex, aan de ene kant zeggen dat iemand christen is, terwijl aan de andere kant iemand geen probleem heeft om net als de ongelovigen te leven te praten te denken en te oordelen !
Weet je wat laf is, beste Elex, aan de ene kant weten dat je door onrecht en slijmerij je bezittingen en studie hebt verworden, terwijl je aan de andere kant daardoor neerkijkt op de armen/ de bejaarden/de minder gestudeerden/de zieken/ de psychiatrische patienten alsof hun situatie hun eigen schuld zou zijn !
Weet je wat laf is, beste Elex, je naaste niet verdedigen als hij gepest wordt of hem onrecht aangedaan wordt, omdat je bang bent voor je positie en je comfortabele leventje !!! Weet je wat laf is, beste Elex, als de dominee doodsbang is voor de managers en rijken in zijn kerk die hij dan ook in de bek vleit omdat zijn salaris van hen afhangt, maar de armen in zijn kerk krijgen hele analyses over hun innerlijk en depressies over zich heen !
Dennis

Bericht door Dennis »

Beste Gamaliel,

Ik begrijp je reactie hier niet.

Mvg,

Dennis
Elex

Bericht door Elex »

Ha Dennis,

Jij hebt het altijd maar weer over pionnen van Rome, hoe kom je daar eigenlijk bij? Hoezo zie je die overal?

Zij jij geen wolven en beren, geen pionnen en papen waar die in werkelijkheid totaal niet te vinden zijn?

Alles en iedereen is geen paap!!

MHG
Dennis

Bericht door Dennis »

Ha Elex,

'Jij hebt het altijd maar weer over pionnen van Rome, hoe kom je daar eigenlijk bij? Hoezo zie je die overal?'
## Het is mijns inziens heel eenvoudig. De katholieke kerk wil niet dat het protestantisme opbloeit. Derhalve als het protestantisme de afgelopen 50 jaar in NL in een neerwaartse spiraal is gekomen, dan kunnen daar conclusies uitgetrokken worden, temeer als we een katholieke koningin krijgen, een katholieke Pim Fortuyn op het Binnenhof, en binnen protestantse kringen opmerkelijk veel oecumene in de studies theologie te vinden is, en de protestantse kringen van binnenuit zo zijn omgeturnd de afgelopen 50 jaar dat ze dichter bij Rome dan bij Geneve staan. Andere voorbeelden zijn de wereldraad van kerken, het sow-proces, de toenadering tussen RK en Luthersen in Duitsland en Taize. Dit zijn zomaar wat voorbeelden.

'Zij jij geen wolven en beren, geen pionnen en papen waar die in werkelijkheid totaal niet te vinden zijn?'
## Hiervoor heb ik al teveel gelezen over wat papisme inhoudt. Ga zelf eens onderzoeken naar termen als 'black pope', 'bilderberg', 'secret societies', 'illuminati', 'freemasonry', waarbij je zult zien dat uiteindelijk alle wegen op de een of andere manier naar Rome terugleiden als zij niet terugleiden naar het protestantisme van de Reformatie en Nadere Reformatie.

'Alles en iedereen is geen paap!!'
## Dat klopt.

Mvg,

Dennis
Elex

Bericht door Elex »

Dennis,

Onderbouw eens wat, bewijs dat de SGP en het huis van Oranje pionnen van Rome zijn.

Groeten
Dennis

Bericht door Dennis »

Beste Elex,

Je schreef:
'Onderbouw eens wat, bewijs dat de SGP en het huis van Oranje pionnen van Rome zijn.'
## Ik zou hierop willen reageren middels een aantal punten, ik laat het aan jou over in welke mate deze punten met elkaar betrekking hebben.
- Volgens het post-millenianisme zal 1260 jaar nadat de antichrist (=het pausdom) de wereldlijke macht heeft ontvangen, het Millenium beginnen. Dit zou ongeveer in 756+1260=2016 kunnen zijn. Vlak hiervoor zal er 1 wereldregering ontstaan waarbij er een 'vrouw op een beest' zal rijden als teken dat de antichrist de leiding heeft over de wereldlijke regeringen. Dus dat in werkelijkheid het pausdom de macht heeft over wat er in de huidige wereldregering gebeurd die op weg is naar 1 wereldregering.
- De Nederlandse regering verleent actief steun aan bijvoorbeeld de Europese Unie (bv. Srebrenica, Lubbers en Bolkestein op topposities, aanzienlijk deel NL-wetgeving afhankelijk van Europa)
- De Nederlandse regering verleent ook actief steun aan het vormen van een wereldregering, bv. steun strijd in Afghanistan, internationale hof van justitie in Den Haag, steun aan strijd terrorisme na 11 september, maar bijvoorbeeld ook minister Pronk die een wereldconferentie over het milieu voorzit.
- koningin Beatrix en Prins Bernard hebben een prominente rol gespeeld (en spelen)in een groep die boven de regeringen staat, genaamd de Bilderberg groep. Hiertoe mogen ook veel toppolitici en topmannen uit het bedrijfsleven in NL en Europa worden gerekend. Prins Willem-Alexander is er recentelijk ook op bezoek geweest, alsmede Kok, Melkert, Wijers, Bolkestein, maar ook directieleden van ABN/Rabo/Shell/PTT Post. Als aangetoond kan worden dat deze groep banden heeft met andere 'secret societies' die uiteindelijk in Rome terecht komen, alsmede dat NL de afgelopen 50 jaar zich akelig nauwgezet heeft ontwikkeld in de lijnen van 'the protocols of the elders of zion' (werk Jezuieten), dan is dit een hint naar de macht van Rome.
- als het kenmerk van de antichrist leugenachtige wonderen en tekenen is, en op internet legio stukken zijn te vinden die op basis van argumenten aantonen dat de voorstelling die de internationale alsmede NL-politiek heeft gemaakt van 11 september/Afghanistan en Srebrenica eenvoudigweg misleiding en leugen is, en ook nog aangetoond kan worden dat de rechtszaak in NL tegen Milosevic en de Serven eenzelfde is als de inquisitie tegen de protestanten in de middeleeuwen om het laatste bolwerk in Europa wat zich nog verzet tegen die ene Europese/wereldregering eronder te krijgen, alsmede dat de media de afgelopen 20 jaar de Serven op een vreselijke manier heeft lopen zwartmaken,...als dan de NL-regering met daarin de Christen-Unie (Middelkoop !) en de SGP eenvoudigweg napraten wat de USA en de Europese Unie over deze onderwerpen vertellen en nog eens uitgebreid steun daaraan geven, dan heb je hier nog een hint.
- Ander voorbeeld is het recente huwelijk tussen Willem-Alexander en Maxima, waarin een katholieke priester een inbreng had en het Ave Maria klonk. Deze dienst is opgezet met medeweten van het koningshuis. Als dan bijvoorbeeld Schreeuw om Leven dit huwelijk de hemel in prijst en de protestantse flank hun leden chanteert alsof wie niet het koningshuis aanhangt, niet in de paden van het koningshuis van Prins Willem van Oranje treedt, dan is hier nog een sterke hint dat het niet meer gaat om de waarheid maar om het creeeren en in stand houden van een realiteit die never nie nooit nie de waarheid achter de schermen laat zien over het verleden en de huidige internationale ontwikkelingen.

Voor het overige verwijs ik je naar sites als http://www.tenc.net, http://www.bilderberg.org, http://www.cuttingedge.org, http://www.icdsm.org, http://www.vaticanassassins.org en http://www.iconbusters.com. Alsmede verwijs ik je naar eerdere stukken die ik heb geschreven in de diverse discussies.

Laatste opmerking die ik wel maak, is dat het een kenmerk is van heidenen dat zij het kwade niet verwerpen en niet onderzoeken. Derhalve heerst er bij mij onbegrip dat jullie zo weinig weten en onderzoeken.

Mvg,

Dennis
Plaats reactie