Dat doet niet af van het feit dat het een anecdotische beschrijving is die inderdaad de geest volgens de schrijver weer geeft. Dat het niet de Geest is die refo's voor ogen hebben maar meer de versie van de Geest die pinkstermensen voor ogen hebben is natuurlijk waar. Maar dat is een andere discussie. Laat ik mijn advies omtrend deze conferentie als volgt neer zetten: als je de mening van OSW-ers zoals ik hekelt en/of in meer of mindere mate verderfelijk vindt, dan lijkt het me niet verstandig naar deze conferentie te gaan

Een ander verslag (let even op het thema van de hoofdspreker):
[quote] Pinksterconferentie Opwekking trekt 35.000 bezoekers
BIDDINGHUIZEN - Preken en seminarspeeches met een lengte van vijf kwartier tot anderhalf uur in snikhete tenten? De van 17 tot 20 mei gehouden Pinksterconferentie 2002 was er mee volgepland. Daarmee tartte de organisatie alle theorieën van communicatiedeskundigen over de opnamecapaciteit van de moderne mens. Directeur Joop Gankema van Opwekking wist zaterdagochtend zeker dat de vele duizenden hoorders zich geen minuut zouden vervelen. Hoofdspreker David Pawson rammelde in ieder geval stevig aan het godsbeeld van veel hedendaagse christenen: „De God van de Bijbel houdt meer van gerechtigheid dan van mensen.â€