Herverkaveling Gereformeerde Gezindte (uit Gereformeerde Gemeenten)
Re: Gereformeerde Gemeenten
Er was toch een commissie samengesteld die de mogelijkheid voor een nieuwe gemeente in Lunteren zou onderzoeken? Ik heb in de saambinder verder niet meer over de uitkomst daarvan gelezen.
Of was de uitkomst: Barneveld Zuid en de valk Wekerom verwijzen Ede naar Wageningen?
Dat er een galerij in Barneveld Zuid zou komen, is al best lang sprake van.
Of was de uitkomst: Barneveld Zuid en de valk Wekerom verwijzen Ede naar Wageningen?
Dat er een galerij in Barneveld Zuid zou komen, is al best lang sprake van.
Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten
Ik zie meer dat jij dingen op scherp stelt.Bezorgd schreef:Ik begrijp je niet. Wat heeft het met agenda's te maken?pierre27 schreef:[
Verder ben ik optimistischer dan Bezorgd in dezen. Wellicht zijn onze agenda's ook iets anders. Ik zie het in elk geval minder somber in.
Het is een constatering dat alles overal op scherp staat.
Of zie jij dat niet?
-
- Verbannen
Het antwoord op deze vraag is inderdaad bevestigend. Al is dat officieel nooit zo bekendgemaakt.Jannah schreef:Of was de uitkomst: Barneveld Zuid en de valk Wekerom verwijzen Ede naar Wageningen?
-
- Verbannen
Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten
Hoezo? Volgens mij heeft @Bezorgd gewoon gelijk hoor. Ik voel me zelfs een beetje onder zijn forumnaam verenigd.DDD schreef:Ik zie meer dat jij dingen op scherp stelt.Bezorgd schreef:Ik begrijp je niet. Wat heeft het met agenda's te maken?pierre27 schreef:[
Verder ben ik optimistischer dan Bezorgd in dezen. Wellicht zijn onze agenda's ook iets anders. Ik zie het in elk geval minder somber in.
Of zie jij dat niet?
5% is extreem links. Die vertrekken uiteindelijk. 5% extreem rechts. Die spelen de baas. 90% vindt het wel goed allemaal.Bezorgd schreef:Ik begrijp je niet. Wat heeft het met agenda's te maken?pierre27 schreef:[
Of zie jij dat niet?
Geen breuken zolang dominees geen gekke dingen doen zoals ds Bredeweg.
Ik denk dat je je vergist.refo schreef:5% is extreem links. Die vertrekken uiteindelijk. 5% extreem rechts. Die spelen de baas. 90% vindt het wel goed allemaal.Bezorgd schreef:Ik begrijp je niet. Wat heeft het met agenda's te maken?pierre27 schreef:[
Of zie jij dat niet?
Of je moet het over de 'leidslieden' hebben.
Overigens bedoelde ik het met betrekking tot de hele gereformeerde gezindte. Ook andere kerkverbanden staan onder spanning.
De vraag is niet zozeer of dit goed blijft gaan, maar hoelang nog.
Mijn inschatting is dat er meer eenheid en verbondenheid is tussen predikanten dan tussen gemeenteleden. Maar ik deel de bezorgdheid van forumlid Bezorgd.
Tijd dat je de spanning er bij jezelf afhaalt dan. Die is ook bijna voelbaar. Verder een beetje overtrokken reactie. Spanningen lijken juist minder in mijn kerkverband.Bezorgd schreef:Ik denk dat je je vergist.refo schreef:5% is extreem links. Die vertrekken uiteindelijk. 5% extreem rechts. Die spelen de baas. 90% vindt het wel goed allemaal.Bezorgd schreef:Ik begrijp je niet. Wat heeft het met agenda's te maken?pierre27 schreef:[
Of zie jij dat niet?
Of je moet het over de 'leidslieden' hebben.
Overigens bedoelde ik het met betrekking tot de hele gereformeerde gezindte. Ook andere kerkverbanden staan onder spanning.
De vraag is niet zozeer of dit goed blijft gaan, maar hoelang nog.
-
- Verbannen
Je vergeet dat er ook gemeenten zijn die voor 80% onder die eerste 5% vallen.refo schreef:5% is extreem links. Die vertrekken uiteindelijk. 5% extreem rechts. Die spelen de baas. 90% vindt het wel goed allemaal.
Ik maak ook deel uit van zo'n soort gemeente.
Verder wederom eens met @Bezorgd. Vandaag de dag wordt weer duidelijk waar wat Paulus schrijft, namelijk dat 'het ganse schepsel tezamen zucht en tezamen als in barensnood is tot nu toe' (Rom. 8:22). Maar ondertussen lijkt er van kerkelijke eenwording geen sprake en is iedereen zo halsstarrig mogelijk bezig om het eigen kerkelijke paadje het mooiste schoon te poetsen.
Laatst gewijzigd door GerefGemeente-lid op 16 aug 2021, 23:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Je kent je eigen gemeente vast heel goed, maar Oostkapelle is toch niet extreem links te noemen?GerefGemeente-lid schreef:Je vergeet dat er ook gemeenten zijn die voor 80% onder die eerste 5% vallen.refo schreef:5% is extreem links. Die vertrekken uiteindelijk. 5% extreem rechts. Die spelen de baas. 90% vindt het wel goed allemaal.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
-
Gaat die andere 20% van jouw gemeente zuchtend naar de kerk of dat niet?GerefGemeente-lid schreef:Je vergeet dat er ook gemeenten zijn die voor 80% onder die eerste 5% vallen.refo schreef:5% is extreem links. Die vertrekken uiteindelijk. 5% extreem rechts. Die spelen de baas. 90% vindt het wel goed allemaal.
-
- Verbannen
Ikzelf meestal niet. Al zie ik soms wel eens tegen de preek of tegen de zondag op.Geytenbeekje schreef:Gaat die andere 20% van jouw gemeente zuchtend naar de kerk of dat niet?GerefGemeente-lid schreef:Je vergeet dat er ook gemeenten zijn die voor 80% onder die eerste 5% vallen.refo schreef:5% is extreem links. Die vertrekken uiteindelijk. 5% extreem rechts. Die spelen de baas. 90% vindt het wel goed allemaal.
Gelukkig gaan er predikanten uit het gehele kerkverband voor. En dat soms zelfs binnen 1 maand.
Op de vraag van @Mistig kan ik niet (publiekelijk) antwoorden.
Waarom kun je wel publiekelijk maken dat jouw gemeente voor het merendeel 'extreem links' is, maar niet publiekelijk antwoorden op een relevante vraag hierover van forumlid Mistig?GerefGemeente-lid schreef:Ikzelf meestal niet. Al zie ik soms wel eens tegen de preek of tegen de zondag op.Geytenbeekje schreef:Gaat die andere 20% van jouw gemeente zuchtend naar de kerk of dat niet?GerefGemeente-lid schreef: Je vergeet dat er ook gemeenten zijn die voor 80% onder die eerste 5% vallen.
Gelukkig gaan er predikanten uit het gehele kerkverband voor. En dat soms zelfs binnen 1 maand.
Op de vraag van @Mistig kan ik niet (publiekelijk) antwoorden.
-
- Verbannen
Omdat bijvoorbeeld het beroepingswerk van een gemeente (waaraan buitenstaanders vaak de ligging duiden) niet alles zegt over de gemeente.
En verder zijn de voorbeelden te specifiek om openbaar te noemen.
Dat is draaien, GG-lid. Je zegt zelf dat in jouw gemeente 80% extreem links is en dan niet toe willen geven dat Oostkapelle helemaal niet zo extreem links is. En dan over het beroepingswerk van de gemeente praten. Alsof dat zo veel zegt.GerefGemeente-lid schreef:Omdat bijvoorbeeld het beroepingswerk van een gemeente (waaraan buitenstaanders vaak de ligging duiden) niet alles zegt over de gemeente.
Wil je misschien niet officieel toegeven dat je lid bent van de GG van Oostkapelle? Daar hoef je echt niet geheimzinnig over te doen hoor.