Kerkgang aanstaande zondag?
- FlyingEagle
Re: Kerkgang aanstaande zondag?
De PKN viel maandag al gelijk voor de minister op de knieën. Het resultaat is dus dat de gemeenten in de PKN massaal gaan afschalen zonder zelf na te denken. Jammer en onnodig.
- Ora et labora
De meeste Kerken zullen de 30 personen gaan handhaven denk ik..maar het valt nog te bezien.FlyingEagle schreef:De PKN viel maandag al gelijk voor de minister op de knieën. Het resultaat is dus dat de gemeenten in de PKN massaal gaan afschalen zonder zelf na te denken. Jammer en onnodig.
Bepaalde festivals en kermissen gaan gewoon door. In Goes vandaag zag ik bij de Zeelandhallen een heel kermis circus opgesteld staan.. Ben benieuwd hoe daar gehandhaafd gaat worden.. De exacte details weet ik niet want heel dat gebeuren van kermis staat me niet aan.
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
-
- Verbannen
Het RD denkt daar anders over.Mannetje schreef:Ik denk dat het onverstandig is hier te gaan delen welke gemeenten eventueel meer dan 30 mensen toe gaan laten.
@refo en @Posthoorn kunnen zondag wellicht gewoon naar de kerk. Alleen mogen ze niet zingen en moeten ze wel een mondkapje op.
Onze gemeente beslist pas morgenavond.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Wij hebben al vanaf juli 2 voorzangers, is dat niet overal zo dus zoals ik begrijp?!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ik weet van een gemeente waar de gemeente één of twee keer ingetogen zingt.Orchidee schreef:Wij hebben al vanaf juli 2 voorzangers, is dat niet overal zo dus zoals ik begrijp?!
Deze gemeente komt in zijn geheel samen, wel op anderhalve meter afstand.
Ik weet niet wat ze komende zondag gaan doen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Oh ja die hebben weinig mensen en en grote kerk
Daar zongen ze de laatste zondagen het laatse vers ingetogen.
Maar er zijn er toch ook die er toch voor kiezen om thuis mee te kijken/luisteren hoor

Daar zongen ze de laatste zondagen het laatse vers ingetogen.
Maar er zijn er toch ook die er toch voor kiezen om thuis mee te kijken/luisteren hoor
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Nee, er zijn gemeenten waar gewoon gezongen wordt. En lang niet altijd ingetogen...Orchidee schreef:Wij hebben al vanaf juli 2 voorzangers, is dat niet overal zo dus zoals ik begrijp?!
~~Soli Deo Gloria~~
Ingetogen zingen is een sprookje. Het werkt niet.
Organist kan hier een goede rol in spelen.
Zachtjes en 'ielig' spelen en lekker hoog, dan zingen de mensen vanzelf bijna niet.
Zachtjes en 'ielig' spelen en lekker hoog, dan zingen de mensen vanzelf bijna niet.
-
- Verbannen
Exact.Erskinees schreef:Ingetogen zingen is een sprookje. Het werkt niet.
Ik heb al een keer een dienst meegeluisterd waar men zelfs luidkeels de bovenstem meezong.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Het kan prima.Erskinees schreef:Ingetogen zingen is een sprookje. Het werkt niet.
- Niet meer zo actief -
Dat zijn twee verschillende dingen. Het kan wel degelijk. Maar sommige mensen horen zichzelf zo graag.Jantje schreef:Exact.Erskinees schreef:Ingetogen zingen is een sprookje. Het werkt niet.
Ik heb al een keer een dienst meegeluisterd waar men zelfs luidkeels de bovenstem meezong.
Of je zondag naar de kerk kunt, ligt er ook aan welke groep aan de beurt is.Jantje schreef:Het RD denkt daar anders over.Mannetje schreef:Ik denk dat het onverstandig is hier te gaan delen welke gemeenten eventueel meer dan 30 mensen toe gaan laten.
@refo en @Posthoorn kunnen zondag wellicht gewoon naar de kerk. Alleen mogen ze niet zingen en moeten ze wel een mondkapje op.
Onze gemeente beslist pas morgenavond.
Dan hebben we andere ervaringen...Mannetje schreef:Het kan prima.Erskinees schreef:Ingetogen zingen is een sprookje. Het werkt niet.
Je merkt hier dat bij de eerste psalm (waarbij wordt verzocht tot ingetogen zingen) de kerkgangers er de eerste paar regels rekening mee houden. Daarna wordt het volume ongemerkt opgeschaald. Tijdens de volgende psalmen wordt er door iedereen gewoon normaal gezongen. Omdat de kerk veel minder vol zit lijkt het alsnog ingetogen. Maar iedereen bleert gewoon zoals normaal mee. Het is ook een halfslachtige en een slappe maatregel. Zing wel of zing niet en schakel wat voorzangers in.
Ingetogen is zingen op spreekvolume of zachter.