Maar daar staat tegenover dat de houtkachel voldoende capaciteit heeft om de hele benedingverdieping gaar te stoken. Maar daar proberen we niet teveel aan te wennen.
Het ligt ook aan het aantal uren dat wordt gestookt.Dodo schreef:Al die (in mijn ogen) hoge temperaturen verbazen me echt. Er wordt zoveel gehamerd op energiebesparing, en iedereen stookt er toch flink op los. Hebben jullie nooit overwogen om je een iets lagere temperatuur aan te wennen? Het is ook gezonder om wat koeler te leven.
Dat is onmogelijk als je overdag kantoortemperaturen van +22 gewend ben. Ik zou best willen, maar bij lager dan 21 graden thuis heb ik het altijd koud.Dodo schreef:Al die (in mijn ogen) hoge temperaturen verbazen me echt. Er wordt zoveel gehamerd op energiebesparing, en iedereen stookt er toch flink op los. Hebben jullie nooit overwogen om je een iets lagere temperatuur aan te wennen? Het is ook gezonder om wat koeler te leven.
Is juist prima die hoge kamertemps. Door flink te stoken neemt het broeikaseffect toe en worden de winters zo warm dar wij vanzelf steeds minder gaan stoken.Dodo schreef:Al die (in mijn ogen) hoge temperaturen verbazen me echt. Er wordt zoveel gehamerd op energiebesparing, en iedereen stookt er toch flink op los. Hebben jullie nooit overwogen om je een iets lagere temperatuur aan te wennen? Het is ook gezonder om wat koeler te leven.
Ik verbaas me juist over die lage temperaturen!Dodo schreef:Al die (in mijn ogen) hoge temperaturen verbazen me echt. Er wordt zoveel gehamerd op energiebesparing, en iedereen stookt er toch flink op los. Hebben jullie nooit overwogen om je een iets lagere temperatuur aan te wennen? Het is ook gezonder om wat koeler te leven.
En de rest van het gezin mag dan vernikkelen?Mannetje schreef: Als het even kan zet ik dan de buitendeur open om het weer te koelen...
Goed lezen. "Als het even kan..."Mara schreef:En de rest van het gezin mag dan vernikkelen?Mannetje schreef: Als het even kan zet ik dan de buitendeur open om het weer te koelen...
Mijn oudste zoon heeft het ook heel snel warm, terwijl wij het koud krijgen. Maar dan trekt hij een dun T shirt of bloesje aan.
De warmte in huis, en met name in de woonkamer, moet niet van 1 persoon afhangen lijkt mij, maar de meerderheid beslist.
Men zegt dat wij met zijn allen de buitenthermostaat omhoog aan het zetten zijn.-DIA- schreef:Aan de binnentemperatuur kunnen we doorgans nog iets doen.
De een heeft het sneller warm of koud dan de ander.
Hier staat de thermostaat normaal op 21 à 22 graden.
Wat de buitentemperatuur betreft, dat is ernstiger, als die afwijkt gaat er heel veel (wat de mens zou zeggen) mis.
En de thermostaat buiten hoger of lager zetten kan in feite niemand.