Het Trump tijdperk

Mara

Re: Het Trump tijdperk

Bericht door Mara »

Gebed van rabbi Weisz

Op woensdag 11.11.2016 bad tijdens een solidariteitsbijeenkomst voor Israël van de organisatie Bruggen voor Vrede, een organisatie van merendeels Christenen, die zich actief inzetten voor Israël, het volgende gebed. Voor uw informatie: in grote lijnen kunt u dit gebed terugvinden in het Joodse gebedenboek, de Siddoer op blz. 148 onder de titel: “Gebed voor de Regering”.

Moge HIJ, die koningen hulp verleent en regeringsbevoegdheid aan vorsten,
Wiens Koninkrijk een eeuwig Koninkrijk is;
die Zijn dienaar David van het boosaardige zwaard bevrijdde
Die een weg in de zee en een pad in onstuimig water baande,
zegenen, behoeden en bewaren, groot en verheven doen zijn de gekozen
president Donald Trump en de vice-president Mike Pence en alle beambten
van de Verenigde Staten van Amerika.
Moge de verheven Koning van alle koningen in Zijn barmhartigheid hem en
zijn adviseurs en beambten in hun harten leggen goed en vriendelijk te
handelen met ons en met heel Israël.
Moge in zijn dagen en in zijn tijd Juda gered worden en Israël veilig wonen.
Moge de Verlosser tot Sion komen.
Moge dit Zijn wil zijn. En laat ons zeggen: AMEN!

BRON
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

Mooi artikel vandaag in het RD

"Hoe te leven onder een ongeschikte president" door John Piper

Oh, ik zie dat het in "verontrustende berichten" ook al over dit artikel gaat.
Mooie reactie van Jongere
Laatst gewijzigd door Gabrielle op 21 jan 2017, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Gabrielle schreef:Mooi artikel vandaag in het RD

"Hoe te leven onder een ongeschikte president" door John Piper
Ik heb het artikel nog niet gelezen maar de schrift zegt dat waarzeggers hun podium ontnomen moet worden. En als dhr. Piper suggereert dat Trump ongeschikt is dan is dat waarzeggen.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Mara schreef:
Wim Anker schreef: Als jij het verschil in benadering tussen Trump en Obama niet ziet dan zijn we uitgepraat. Obama wordt door vele forummers in deze topcis opgehemeld en toegejuicht.
Je zou ook met een iets minder gestrekt been in de discussie kunnen komen. :hum
Ophemelen moeten we met niemand doen!
Natuurlijk is het Obama-tijdperk geenszins zonder fouten en gebreken.
Veel beloften kon hij ook niet waarmaken.
En of het nu zoveel beter zou worden met mevrouw Clinton, waag ik ook te betwijfelen.
Maar je kunt niet begrijpen dat er in zo'n immens groot land met meer dan 300 miljoen inwoners, nu echt niets anders te vinden was.
Natuurlijk is zo'n man (of vrouw) er wel, maar de selektieprocedure deugt van geen kant, misschien zouden we het daar eens beter over kunnen hebben?
Wil je nog beantwoorden waarom je nu zo tegen Trump bent?
Mara

Bericht door Mara »

Wim Anker schreef: Wil je nog beantwoorden waarom je nu zo tegen Trump bent?
Omdat je het zo vriendelijk vraagt. :) Ik ben niet alleen tegen Trump vanwege hem als persoon, maar de totale gekte die verkiezingen heet. Ik zie meer in de vice president, tot nu toe tenminste.
Het is niet zo eenvoudig te verwoorden in enkele zinnen, maar ik heb heel veel over hem gelezen, ook voordat hij kandidaat werd.
De laatste tijd vind ik voornamelijk de vaak onbeschofte manier van reageren, stuitend. Tegen vrouwen, tegen journalisten, iedereen als dom wegzetten die het niet met hem eens is.
Ik denk zomaar dat zijn echtgenote, ondanks haar verleden als bikinimodel, wel eens slimmer kan zijn dan hij.
Ze spreekt sowieso 6 talen!

Trump als spreker:

Binnen 24 uur hebben we ze allebei gezien en gehoord: Barack Obama, die na acht jaar presidentschap afzwaait, en zijn opvolger Donald Trump. Obama hield zijn afscheidsspeech in zijn thuisstad Chicago; Trump gaf een persconferentie in zijn eigen Trump Tower in New York.

Hun optredens waren totaal verschillend, zegt Lars Duursma van coachingsbureau Debatrix. "Bij Obama blijft de kracht van de woorden overeind staan, ook als je ze terugleest. Bij Trump klonk het heel overtuigend, maar als je het op papier ziet staan, blijkt het een heel warrig verhaal te zijn."

Duursma zag het in de eerste minuten van de persconferentie van Trump vandaag al gebeuren. "Hij had het op een gegeven moment over de JSF. De zin daarop begon hij ineens over de gezondheidszorg in de VS. Het werd zo een heel warrig verhaal en dat zie je pas als je het later terugleest."
NOS.nl

Verder ben ik het wel eens met Pieter van Eijsden (columnist van PoL)
Hij zei: Is politiek niet gewoon een soap die een heleboel mensen aan het werk houdt om te verhullen dat de werkelijke beslissingen ergens anders worden genomen, namelijk in de bestuurskamers van grote bedrijven, in het ondemocratische Europa of bij (internationale) ambtelijke instellingen?
BRON
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Jongere schreef:
Ad Anker schreef:En inderdaad, de media zorgt er wel voor dat we ons zorgen maken.
Ik voel me niet echt bijster serieus genomen, Ad. Iedereen die zich zorgen maakt, heeft geen zelfdenkend vermogen en loopt aan de leiband van de media?
Het spijt me, maar dat vind ik net zulke flauwe retoriek als die er nu (inderdaad) de hele dag bij de publieke omroepen te horen is.
Mijn posting was gericht aan Mara. Zij begon weer over foto's op Internet. Dus jouw interpretatie klopt niet. Excuus.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Mara, je begint met een gestrekt-been-posting en vervolgens wordt het een pot en ketel verhaal. En vervolgens haal je nota bene je bewijzen bij NOS onder andere. Dat moet je nu net niet doen!
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Zelfs als de president van de VS iemand zou zijn met de godsvrucht van Josia en de wijsheid van Salomo, dan zou Gods Woord ons nog verbieden om onze hulp van zo'n persoon te verwachten. Welke verwachting zouden we dan hebben van de heer Trump?
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

eilander schreef:Zelfs als de president van de VS iemand zou zijn met de godsvrucht van Josia en de wijsheid van Salomo, dan zou Gods Woord ons nog verbieden om onze hulp van zo'n persoon te verwachten. Welke verwachting zouden we dan hebben van de heer Trump?
Niets. Zie mijn eerste posting hier.
huisman

Bericht door huisman »

De persoon Trump vind ik een man van zeer twijfelachtige statuur. Absoluut geen presidentieel persoon maar meer een straatvechter met een enorm ego. Christelijke politiek kun je van deze Nero uit de 21e eeuw niet verwachten. Een hedonist pur sang.

Dat is de persoon maar nu het tijdperk.

Het gaat om de beweging die in het westen aan de gang is. In veel westerse landen is de autochtone bevolking boos en geneigd om op extreme partijen/personen of anti-standpunten te stemmen. (USA,Frankrijk,UK,Nederland enz.).
Wat is daar het motief achter? Een duidelijke analyse van deze "revolutie" heb ik nog nergens gezien.
De meeste media en de gevestigde politiek trekken iig nog niet het boetekleed aan.

Deze beweging vind ik gevaarlijk en kan uitlopen op een desintegratie van veel verbanden (EU,NATO) en een sterk opkomen van het nationalisme. Dat is in de geschiedenis vaak uitgelopen op een oorlog.
Dat kan ook nu nog want de mens van nu is echt niet beter,slimmer of vredelievender dan vroeger.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Terri

Bericht door Terri »

Ach, in de tijd dat Obama president werd waren de complottheorieën ook niet aan te slepen...
En persoonlijk ben ik bang dat we heel weinig echt weten van dhr. Trump en Obama, want wat we weten komt via de media en of ik dat nou zo betrouwbaar vind?
Denk alleen maar aan de berichtgeving w.b. Israël.
Natuurlijk heel iets anders, maar toch.
Je kunt mensen maken en breken met allerlei verhalen.
Ik krijg juist zoiets...mmm...als iedereen zo over Trump valt....we zullen zien.
Er is misschien al een klein pluspuntje... :langue
Israel today schreef ( dacht ik) dat dhr Trump z'n invloed had aangewend zodat in ieder geval Engeland het voor Israel opnam bij de VN.
Mara

Bericht door Mara »

Ad Anker schreef: Mijn posting was gericht aan Mara. Zij begon weer over foto's op Internet. Dus jouw interpretatie klopt niet. Excuus.
Ad Anker schreef:Mara, je begint met een gestrekt-been-posting en vervolgens wordt het een pot en ketel verhaal. En vervolgens haal je nota bene je bewijzen bij NOS onder andere. Dat moet je nu net niet doen!
Lees eens iets breder dan alleen refosites!
En misbruik mijn nickname niet, beetje zwak in het geheel.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

huisman schreef:De persoon Trump vind ik een man van zeer twijfelachtige statuur. Absoluut geen presidentieel persoon maar meer een straatvechter met een enorm ego. Christelijke politiek kun je van deze Nero uit de 21e eeuw niet verwachten. Een hedonist pur sang.

Dat is de persoon maar nu het tijdperk.

Het gaat om de beweging die in het westen aan de gang is. In veel westerse landen is de autochtone bevolking boos en geneigd om op extreme partijen/personen of anti-standpunten te stemmen. (USA,Frankrijk,UK,Nederland enz.).
Wat is daar het motief achter? Een duidelijke analyse van deze "revolutie" heb ik nog nergens gezien.
De meeste media en de gevestigde politiek trekken iig nog niet het boetekleed aan.

Deze beweging vind ik gevaarlijk en kan uitlopen op een desintegratie van veel verbanden (EU,NATO) en een sterk opkomen van het nationalisme. Dat is in de geschiedenis vaak uitgelopen op een oorlog.
Dat kan ook nu nog want de mens van nu is echt niet beter,slimmer of vredelievender dan vroeger.
Dat deze beweging niet zonder gevaar is onderschrijf ik. Ik blijf mij echter verbazen over de naïviteit waarmee het gevaar van de - zogenoemde - gevestigde partijen wordt onderschat. Dat gevaar is, menselijkerwijs gesproken, veel groter dan het populisme. Overigens is de desintegratie van de NAVO door de huidige partijen decennia veroorzaakt. Trump constateert enkel dat Europa er geen geld voor over had/heeft en het dus niet zo belangrijk vind blijkbaar.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Mara schreef:
Ad Anker schreef: Mijn posting was gericht aan Mara. Zij begon weer over foto's op Internet. Dus jouw interpretatie klopt niet. Excuus.
Ad Anker schreef:Mara, je begint met een gestrekt-been-posting en vervolgens wordt het een pot en ketel verhaal. En vervolgens haal je nota bene je bewijzen bij NOS onder andere. Dat moet je nu net niet doen!
Haha. Maak jij nu uit mijn postings op dat ik alleen refosites lees? Omdat ik niet zoveel vertrouwen heb in de NOS?
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Mara schreef:
In de openingpost worden woorden als kwaaddaardig, hatelijk gebruikt over de speech van Trump. Als ik vraag wat nu concreet bezwaren zijn weet je niets te noemen?
Gesloten