De vergelijking lijkt me duidelijk. Een boer zaait toch ook niet in het wilde weg, maar bedenkt en 'plant' zodat bijvoorbeeld zijn grond niet uitgeput raakt.eilander schreef:Bijzonder vreemde vergelijking, vind ik. Is mijn vrouw niet geschikt hiervoor? Hoe weten wij dat een zwangerschap niet goed gaat? Hier snap ik echt niets van.ZWP schreef:Wat mij betreft kan dit topic breder worden dan alleen net na het huwelijk. Dan hebben gelijk meer mensen ermee te maken.
Ik heb respect voor je principiële keuze Eilander, en ik bedoelde niet dat jullie onverstandig zijn oid.
Toch ben ik oprecht verbaasd over die keuze, en gezien de steeds kleinere gezinnen in refo-nederland, zullen dat er heel wat meer zijn.
Ik las ergens de volgende vergelijking: Je gaat ook geen gewas zaaien in grond die daar niet geschikt voor is en ook niet op een moment waarvan je weet dat dat niet goed gaat. Die verantwoordelijkheid hebben we toch?
Het blijft een vergelijking, dus het gaat altijd ergens mank, maar het idee lijkt me duidelijk.
We plannen trouwens zo veel, en dan bij zo iets belangrijks, gaan we onze weg zonder plannen? Nogmaals, neem je dan de verantwoordelijkheid die we hebben?