-DIA- schreef:Ik geloof dat er een nieuwe strijd aankomt:
Nadat we de Islam min of meer zijn gaan gelijkstellen met het christelijk geloof,
dreigt er nu een nieuw schisma: De strijd tussen blank en gekleurd!
Misschien was het niet allemaal zo prima geregeld in het oude Suid-Afrika, zou kunnen,
maar feit is wel dat het aldaar hollend achteruit is gegaan nadat de 'blanke dictatuur'
daar is gevallen... Tja... Apartheid werd een internationaal woord!
En Nelson en Desmond zongen in koor:
We shall overcome
We shall overcome
We shall overcome some day
Oh, deep in my heart
I do believe
We'll walk hand in hand
We'll walk hand in hand
We'll walk hand in hand some day
Oh, deep in my heart
I do believe
We shall all be free
We shall all be free
We shall all be free some day
Oh, deep in my heart
I do believe
We are not afraid
We are not afraid
We are not afraid some day
enz. enz.
Dank aan de Grote Helden van toen: Nelson Mandela en Desmond Tutu!
Maar nu? Rassendiscriminatie in eigen land? Het land dat het zo goed wist!
Misschien moet er toch wat orde op zaken gesteld worden.
De gekleurde bevolking is de laatste jaren explosief gestegen, en dat zie je nog niet
voldoende doorvertaald in het aantal burgemeester- en ministersposten...
SLAPEN WE? MEER ZWART IS JUIST MEER GELIJKHEID!
Dus als we zo voor gelijke behandeling zijn is er nog heel wat te doen!
In dat kader is de commotie rond dhr. Z. Piet eigenlijk moeilijk te plaatsen...
Er is meer in de wereld te doen dan voorheen!
Jouw reactie DIA druipt over van ironie. Zelfs
blanke dictatuur met betrekking tot Zuid-Afrika schrijf je met aanhalingstekens. Redelijk ongepast vind ik.
Ik weet daarom niet of ik jouw woorden aan het einde wel serieus moet nemen. Maar goed, laat ik proberen om te reageren op jouw woorden over Zwarte Piet. Je vindt de commotie rond Zwarte Piet moeilijk te plaatsen, gezien wat er in de wereld nog moet gebeuren, ook op het gebied van gelijke behandeling.
Een dergelijk argument kwamen we hiervoor in de discussie ook bij Luther tegen die stelde dat er nog 348.923 andere dingen zijn die eerder aangepakt zouden moeten worden. Eilander beaamde dit volmondig.
Dit standpunt mag je natuurlijk hebben, maar het is ook nogal makkelijk aangezien het jouw pijn niet is. We weten allemaal dat deze discussie niet alleen over Zwarte Piet gaat maar ook over de pijn van het koloniale- en slavernijverleden. Laten we luisteren naar deze pijn in plaats van het meteen weg te stoppen als onbelangrijk probleem.