Haamstede Conferentie

Grace

Bericht door Grace »

Dus er zijn ook predikanten uit de PKN bij betrokken?

mvrgr, Grace
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
refo

Bericht door refo »

groot aantal = belangrijk?
klein aantal = onbelangrijk?
wim

Bericht door wim »

Als we echt zouden denken dat dit soort dingen bewust gebeurt, zijn we denk ik wel heel verkeerd bezig, laat dat duidelijk zijn.
En als dit soort dingen echt bewust gebeuren, zijn we ook heel verkeerd bezig. Laat dat ook duidelijk zijn.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Mensen,

Laten we maar hopen en bidden dat beide conferenties voor de aanwezigen persoonlijk en ambtelijk tot zegen mag zijn.

Er komen bij velen van ons genoeg vraagtekens, etc. naar boven als we dit alles lezen, maar laten we maar kappen met ons GG-verdriet hier neer te schrijven. Het sticht niets en niemand.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
takkie

Bericht door takkie »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Mensen,

Laten we maar hopen en bidden dat beide conferenties voor de aanwezigen persoonlijk en ambtelijk tot zegen mag zijn.

Er komen bij velen van ons genoeg vraagtekens, etc. naar boven als we dit alles lezen, maar laten we maar kappen met ons GG-verdriet hier neer te schrijven. Het sticht niets en niemand.
Wijze woorden Pim!!

[Aangepast op 31/8/04 door takkie]
Andre

Bericht door Andre »

Mensen,

Zo is het Pim, dank je.

Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Een topic van augustus vorig jaar:
Oorspronkelijk gepost door dré
Deze week wordt de Haamstede Conferentie weer gehouden. Het moet kostelijk zijn hier aanwezig te zijn..... Samen te zijn met velen uit verschillende kerkgenootschappen rondom datgene wat bindt.
idd
Maar volgens mij was er gisteren in Rotterdam ook een (besloten ?)predikanten conferentie van alleen predikanten van de Gereformeerde Gemeenten. Niet echt slim gepland denk ik dan maar. Want dan had ds. C. Harinck ook in R'dam kunnen spreken met en voor zijn eigen broeders danwel hadden meer Ger. Gemmers naar Elspeet gekund? Toch?
De Haamstede conferentie wordt dit jaar gehouden van maandag 29 tot en met woensdag 31 augustus, opnieuw in Elspeet. Net als altijd zijn de avondvergaderingen (die om acht uur beginnen) ook toegankelijk voor niet-ambtsdragers. Op DV maandag en dindagavond 29 en 30 augustus spreekt ds K. ten Klooster over "Christus en de kracht van Zijn opstanding". Data om te noteren!
~~Soli Deo Gloria~~
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Mooi dat je het naar boven haalt Hendrikus. Een poosje terug zag ik ergens de uitnodiging liggen en het programma is weer veelbelovend. Bekende en minder bekende (s)prekers uit de HHK, de GG, de PKN en de CGK over prachtige onderwerpen.

Graag zou ik hier op OSW de volgende oproep willen doen:

Eigenlijk moeten we alle ambtsdragers in onze omgeving bevragen of ze naar de Haamstedeconferentie gaan.

- Als ze gaan moeten we ze oproepen om de eenheid die daar gevonden mag worden niet te beperken tot een paar dagen in het jaar, maar de Heere brengt daar bijeen wat bijeen hoort, dus vanuit die eenheid zou een uitzien geboren moeten worden naar een Hervormd-Gereformeerde Kerk.

- Als de persoon niet gaat, dan moeten we hem toch op zijn verantwoordelijkheid aanspreken denk ik. Het ootmoedige gebed is er altijd of bijeengebracht mag worden wat een hoort te zijn, maar ondertussen zijn we er niet als dat het geval is...!

Misschien zou deze oproep vanuit de leden naar de ambtsdragers wat mogen uitwerken. Die oproep moet uiteraard vergezeld worden door het voortdurende gebed, maar we mogen het: 'Bidt én Werkt' niet onderschatten.

Iets anders: misschien kunnen we van het avond-gedeelten een soort OSW-meeting maken?? (lekker centraal, dus de locatie kan het probleem niet zijn!!;))

[Aangepast op 7/6/05 door Pim]
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Iets anders: misschien kunnen we van het avond-gedeelten een soort OSW-meeting maken?? (lekker centraal, dus de locatie kan het probleem niet zijn!!;))
Dat vind ik nog eens een goed idee. Laat Mennorode maar uitpuilen!
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie