Even terzake: Zijn er maar zo weinig forumleden die openbare geloofsbelijdenis hebben gedaan??Eppo Gremdaat schreef:Gereformeerde Bondskerk (wat is dat voor kerk??) Deze bestaat niet. De Gereformeerde Bond is een modaliteit in de Protestantse Kerk in Nederland.
Ik deed in 1959 openbare geloofsbelijdenis bij nu wijlen Ds H.W. Waardenburg, predikant van een van de vier wijgemeenten rond de Prinsekerk in Rotterdam Blijdorp (gelukkig bestaat dit kerkgebouw nog).
Mijn belijdenistekst: 1 Petr.1:8 ``Hem hebt gij lief, zonder Hem thans te zien en gij verheugt u met een onuitsprekelijke en verheerlijkte vreugde.` . Met z`n vijftienen waren we. De (Rotterdamse?) gewoonte was dat we na de `bevestiging` iets zongen. Dat was toen gezang 259:5 `Wordt maar ons geloof niet flauwer, veilig doet G`ons voorwaarts gaan`, waarop de gemeente ons toezong vers 1 `Schaart u om de Goede Herder, gij, zijn schapen hoort Zijn stem`. ......
Zoals ik al opmerkte: we waren met z`n 15 en Ds Waardenburg kwam dezelfde zondag ons toch een `bliksembezoekje`brengen (van 20 minuten), ons de belijdenisplaat en een boekje (Kaj Munk `Het Woord bij de dag`) overhandigen en ons uitnodigen voor de e.v. bijeenkomst van de Jonge Kerk-kring, lang een actieve jongerenorganisatie in de toenmalige Ned.Herv.Kerk.