Ik vind een langere periode beter. Waarom niet een jaar of 10 wachten? Zo kun je ook meer bronnen raadplegen en er meer van een afstand over schrijven. Anders lijkt het erop dat er zo snel mogelijk een boek over een persoon uitgegeven moet worden.Anker schreef:Nee hoor, hij is in juli 2010 overleden en het boek mocht niet eerder dan een jaar na zijn overlijden uitgegeven worden.Wilhelm schreef:Is het niet een beetje snel, dat er nu al een boek verschijnt?
Levensbeschrijving ds Mallan
Re: Levensbeschrijving ds Mallan
Ben ik eigenlijk ook wel mee eens.Wilhelm schreef:Ik vind een langere periode beter. Waarom niet een jaar of 10 wachten? Zo kun je ook meer bronnen raadplegen en er meer van een afstand over schrijven. Anders lijkt het erop dat er zo snel mogelijk een boek over een persoon uitgegeven moet worden.Anker schreef:Nee hoor, hij is in juli 2010 overleden en het boek mocht niet eerder dan een jaar na zijn overlijden uitgegeven worden.Wilhelm schreef:Is het niet een beetje snel, dat er nu al een boek verschijnt?
Het is tegenwoordig ook een wedstrijd geworden: hoe blijven we uitgeverij De Ramshoorn voor?Wilhelm schreef:Ik vind een langere periode beter. Waarom niet een jaar of 10 wachten? Zo kun je ook meer bronnen raadplegen en er meer van een afstand over schrijven. Anders lijkt het erop dat er zo snel mogelijk een boek over een persoon uitgegeven moet worden.Anker schreef:Nee hoor, hij is in juli 2010 overleden en het boek mocht niet eerder dan een jaar na zijn overlijden uitgegeven worden.Wilhelm schreef:Is het niet een beetje snel, dat er nu al een boek verschijnt?
De ramsjhoorn?refo schreef:Het is tegenwoordig ook een wedstrijd geworden: hoe blijven we uitgeverij De Ramshoorn voor?Wilhelm schreef:Ik vind een langere periode beter. Waarom niet een jaar of 10 wachten? Zo kun je ook meer bronnen raadplegen en er meer van een afstand over schrijven. Anders lijkt het erop dat er zo snel mogelijk een boek over een persoon uitgegeven moet worden.Anker schreef:Nee hoor, hij is in juli 2010 overleden en het boek mocht niet eerder dan een jaar na zijn overlijden uitgegeven worden.Wilhelm schreef:Is het niet een beetje snel, dat er nu al een boek verschijnt?
~~Soli Deo Gloria~~
Het gaat hier om een grotendeels door wijlen ds. Mallan gedicteerde tekst. Dat is iets anders dan wanneer je een biografie schrijft. Dan zou ik ook wat langer wachten, ja.Wilhelm schreef:Ik vind een langere periode beter. Waarom niet een jaar of 10 wachten? Zo kun je ook meer bronnen raadplegen en er meer van een afstand over schrijven. Anders lijkt het erop dat er zo snel mogelijk een boek over een persoon uitgegeven moet worden.Anker schreef:Nee hoor, hij is in juli 2010 overleden en het boek mocht niet eerder dan een jaar na zijn overlijden uitgegeven worden.Wilhelm schreef:Is het niet een beetje snel, dat er nu al een boek verschijnt?
Het is niet zozeer een levensbeschrijving, maar meer een autobiografie.
Daarin ontbreken meestal de nuances.
Een levensbeschrijving heeft meer onderzoek nodig. Wat in dit boek neergepend is, zal een geschiedschrijver moeten onderzoeken door andere bronnen te raadplegen.
Daarin ontbreken meestal de nuances.
Een levensbeschrijving heeft meer onderzoek nodig. Wat in dit boek neergepend is, zal een geschiedschrijver moeten onderzoeken door andere bronnen te raadplegen.
Laatst gewijzigd door refo op 15 nov 2012, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo hebben wij ook ons allerheiligen. En dat geldt niet alleen van hem, maar van vele anderen.
Maar hier heeft de persoon zelf de informatie gegeven en daarnaast gezegd dat het na een jaar mocht uitgegeven worden.Wilhelm schreef:Ik vind een langere periode beter. Waarom niet een jaar of 10 wachten? Zo kun je ook meer bronnen raadplegen en er meer van een afstand over schrijven. Anders lijkt het erop dat er zo snel mogelijk een boek over een persoon uitgegeven moet worden.Anker schreef:Nee hoor, hij is in juli 2010 overleden en het boek mocht niet eerder dan een jaar na zijn overlijden uitgegeven worden.Wilhelm schreef:Is het niet een beetje snel, dat er nu al een boek verschijnt?
Ach, wat maakt het uit, of het nu of over 10 jaar verschijnt, hij is nu Boven. En wij zijn nog in het heden der genade.
Overigens begrijp ik je wel ja.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Zou de man het zelf zo gewild hebben? Of heeft "men" hem op een voetstuk geplaatst? Zoals die andere aansprekende namen.hervormde schreef:Zo hebben wij ook ons allerheiligen. En dat geldt niet alleen van hem, maar van vele anderen.
Het zijn uiteindelijk ook mensen met zonden en gebreken. Misschien kun je teveel willen weten.
Een wachtperiode van 10 jaar is denk ik beter. En hoeveel "bronnen" zijn er geraadpleegd uiteindelijk?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
En daarom hebben wij in het heden van genade ook de stem van Zijn Woord ontvangen.
Het moet ons uiteindelijk om de Boodschap gaan en niet om Zijn boodschapper.hervormde schreef:En daarom hebben wij in het heden van genade ook de stem van Zijn Woord ontvangen.
Goed, je was zo het lijkt, geen vriend van ds. Mallan.hervormde schreef:En daarom hebben wij in het heden van genade ook de stem van Zijn Woord ontvangen.
Maar Zijn Woord is door zijn mond helder verkondigd.
En dat Woord is een eeuwigblijvend woord.
We moeten de mensen niet vergeten die ons Gods Woord hebben verkondigd.
Gedenken, herdenken is niet verkeed, ik denk juist dat het Bijbels is dat
we die mensen niet vergeten, en het Woord wat ze spraken.
Dat is toch wel iets anders ale heiligenverering, dacht ik zo.
Laten we dan proberen om alsnog te luisteren wat hij spreekt, nadat hij
gestorven is.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ik heb diep respect voor hetgeen ds. Mallan gepredikt heeft. Maar kon eerlijk gezegd niet zo uit de voeten met die verering. Maar dat doen de mensen toch en niet hijzelf?-DIA- schreef:Goed, je was zo het lijkt, geen vriend van ds. Mallan.hervormde schreef:En daarom hebben wij in het heden van genade ook de stem van Zijn Woord ontvangen.
gestorven is.
Ik kan me de foto's herinneren van zijn begrafenis. Ik begreep het niet zo.
Ik heb hem nauwelijk gekend. In mijn jonge jaren heb ik hem een paar keer gehoord.-DIA- schreef:Goed, je was zo het lijkt, geen vriend van ds. Mallan.hervormde schreef:En daarom hebben wij in het heden van genade ook de stem van Zijn Woord ontvangen.
gestorven is.
De manier van preken is me meer bijgebleven dan zijn woorden.
Hij blijft voor mij toch vooral één van de hoofdrolspelers van de verwarring in 1953. Toen moesten mensen opeens vóór of tegen iets of een dominee kiezen. Waardoor veel families uit elkaar vielen. Alsof we vlak na de ramp niets beters te doen hadden.
Dat zie je vaker bij bepaalde predikanten. Men is helemaal idolaat of anderzijds helemaal anti. Wat is er toch mis met de gezonde tussenweg, in deze?