Fjodor schreef:Gian schreef:Het begint aardig Rooms te worden in de topic.
Denken we nu echt dat we met een instituut de wereld nog gaan verbeteren? Denken we nu echt dat onze protesten serieus genomen worden? Mi werkt het vooral averechts en wordt de kerk vierkant uit gelachen.
Verbazingwekkend dat we het idee hebben om als kerk op te moeten treden in deze wereld. Een wereld waar we uit getrokken zijn (Gal.1vs4), een wereld waar we geen deel van zijn. Een wereld waar satan de overste van is, een wereld waarin satan de god van deze tijd genoemd wordt. Een wereld waar een grote afval gaande is en een wereld waar het oordeel over zal komen.
Heeft de pauselijke macht of een kerkelijke macht ooit iets bereikt op aarde? Absoluut niet! Het is altijd ellende geweest onder de kerkelijke overheersingen.
Gods kinderen hebben een hemels burgerschap, een hemelse roeping en een wandel in de hemelen (Fil.3vs20). Daar dienen we ons op te richten. Wij wachten tot we van deze wereld opgenomen worden in de wolken om voor altijd met onze Heere te zijn (1Tes.4vs17).
En wat er na het oordeel met deze aarde gebeurd is te vinden in de vele onvervulde profetieën.
Maar jij gaat ons niet vertellen dat de kerk niet haar best moet doen om het goede zoveel mogelijk te bevorderen en de boze zoveel mogelijk tegen te gaan. Ook in de wereld. De hele vraag is hoe de kerk dat het beste kan doen.
Wat ik vertel doet niet ter zake. Als wij het zout der aarde zijn is dat iets anders dan je als Kerk verzetten tegen de seculiere tegenwind. Dit is niet onze wereld, en wij moeten het ook niet vreemd vinden als deze wereld zich van God afkeert. Deze wereld is aan zijn lot overgelaten tot de dag van Christus.
Dat je een stichting oid op wil richten om het bijbels getuigenis te laten horen, prima! Het is echter niet de roeping van de Gemeente, want die heeft een hemelse roeping. De Gemeente is het huis van God. Voor hen geldt; ga uit buiten de legerplaats (het wereldse doen en denken) om Zijn smaadheid (seculiere tegenwind) te dragen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.