De zonde van Sodom was niet homoseksualiteit. Ezechiël 16:49

-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De zonde van Sodom was niet homoseksualiteit. Ezechiël 1

Bericht door -DIA- »

jakobmarin schreef:
-DIA- schreef:Nee, de zonden van Sodom waren precies eender als in ons land.
Niet zwaarder of lichter.
Dat blijkt wel als je de gegevens die het Woord ons verschaft leest.
Ik weet niet of je dat zomaar kan zeggen.

Jezus Zelf geeft aanleiding om te denken dat de zonden van Sodom lichter waren dan die van Kapernaüm : Matth11:
En u, Kapernaüm, die tot de hemel toe verhoogd bent, u zult tot de hel toe neergestoten worden. Want als in Sodom de krachten waren gebeurd die in u hebben plaatsgevonden, dan zou het tot op de huidige dag gebleven zijn.
Maar Ik zeg u dat het voor het land van Sodom verdraaglijker zal zijn op de dag van het oordeel dan voor u.
Die laatste tekst moet ons wel ter harte gaan.
Ik weet dat in deze stad een prediker stond, die van Godswege ons het oordeel
aan moest zeggen. Tot drie maal toe heeft hij in de tijd dat hij hier predikant was
over bovenstaande tekst gepreekt.
Hij zei het ook ronduit: 'Gemeente! We zijn de bevindelijke waarheid ZAT geworden.'
Dan was hij wel scherp, maar te vrezen is dat velen hem niet hebben begrepen.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Petrus Romanus
Berichten: 72
Lid geworden op: 22 aug 2012, 09:44

Re: De zonde van Sodom was niet homoseksualiteit. Ezechiël 1

Bericht door Petrus Romanus »

Ik merk dat er nog steeds (gelovigen zijn) die homoseksuelen onder de wet willen brengen. Romeinen 3:28 Maar Paulus zegt:" Ik beweer juist dat de mens gerechtvaardigd wordt door te geloven, niet door de wet te onderhouden". Romeinen 13:8 [8] Wees elkaar niets schuldig, behalve liefde, want wie de ander liefheeft, heeft de gehele wet vervuld.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4818
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: De zonde van Sodom was niet homoseksualiteit. Ezechiël 1

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Petrus Romanus schreef:Ik merk dat er nog steeds (gelovigen zijn) die homoseksuelen onder de wet willen brengen. Romeinen 3:28 Maar Paulus zegt:" Ik beweer juist dat de mens gerechtvaardigd wordt door te geloven, niet door de wet te onderhouden". Romeinen 13:8 [8] Wees elkaar niets schuldig, behalve liefde, want wie de ander liefheeft, heeft de gehele wet vervuld.
Wat wil je nou zeggen? Dat praktiserend homoseksueel zijn niet zondig is?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Petrus Romanus
Berichten: 72
Lid geworden op: 22 aug 2012, 09:44

Re: De zonde van Sodom was niet homoseksualiteit. Ezechiël 1

Bericht door Petrus Romanus »

Paulus zegt:" Ik beweer juist dat de mens gerechtvaardigd wordt door te geloven, niet door de wet te onderhouden".
Petrus Romanus
Berichten: 72
Lid geworden op: 22 aug 2012, 09:44

Re: De zonde van Sodom was niet homoseksualiteit. Ezechiël 1

Bericht door Petrus Romanus »

Johann Gottfried Walther schreef:
Petrus Romanus schreef:Ik merk dat er nog steeds (gelovigen zijn) die homoseksuelen onder de wet willen brengen. Romeinen 3:28 Maar Paulus zegt:" Ik beweer juist dat de mens gerechtvaardigd wordt door te geloven, niet door de wet te onderhouden". Romeinen 13:8 [8] Wees elkaar niets schuldig, behalve liefde, want wie de ander liefheeft, heeft de gehele wet vervuld.
Wat wil je nou zeggen? Dat praktiserend homoseksueel zijn niet zondig is?
Galaten 5:4
4 Christus is u ijdel geworden, die door de wet gerechtvaardigd wilt worden; gij zijt van de genade vervallen.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10537
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: De zonde van Sodom was niet homoseksualiteit. Ezechiël 1

Bericht door Zita »

Petrus Romanus schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:
Petrus Romanus schreef:Ik merk dat er nog steeds (gelovigen zijn) die homoseksuelen onder de wet willen brengen. Romeinen 3:28 Maar Paulus zegt:" Ik beweer juist dat de mens gerechtvaardigd wordt door te geloven, niet door de wet te onderhouden". Romeinen 13:8 [8] Wees elkaar niets schuldig, behalve liefde, want wie de ander liefheeft, heeft de gehele wet vervuld.
Wat wil je nou zeggen? Dat praktiserend homoseksueel zijn niet zondig is?
Galaten 5:4
4 Christus is u ijdel geworden, die door de wet gerechtvaardigd wilt worden; gij zijt van de genade vervallen.
Kun je misschien ook gewoon 'ja' of 'nee' antwoorden op een vraag, in plaats van met uit zijn verband gerukte teksten te smijten?
Petrus Romanus
Berichten: 72
Lid geworden op: 22 aug 2012, 09:44

Re: De zonde van Sodom was niet homoseksualiteit. Ezechiël 1

Bericht door Petrus Romanus »

De brief aan de Efeziërs 6:17
[17] Draag als helm de verlossing en als zwaard de Geest, dat wil zeggen Gods woorden.
Petrus Romanus
Berichten: 72
Lid geworden op: 22 aug 2012, 09:44

Re: De zonde van Sodom was niet homoseksualiteit. Ezechiël 1

Bericht door Petrus Romanus »

Zita schreef:
Petrus Romanus schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:
Petrus Romanus schreef:Ik merk dat er nog steeds (gelovigen zijn) die homoseksuelen onder de wet willen brengen. Romeinen 3:28 Maar Paulus zegt:" Ik beweer juist dat de mens gerechtvaardigd wordt door te geloven, niet door de wet te onderhouden". Romeinen 13:8 [8] Wees elkaar niets schuldig, behalve liefde, want wie de ander liefheeft, heeft de gehele wet vervuld.
Wat wil je nou zeggen? Dat praktiserend homoseksueel zijn niet zondig is?
Galaten 5:4
4 Christus is u ijdel geworden, die door de wet gerechtvaardigd wilt worden; gij zijt van de genade vervallen.
Kun je misschien ook gewoon 'ja' of 'nee' antwoorden op een vraag, in plaats van met uit zijn verband gerukte teksten te smijten?
De brief aan de Efeziërs 6:17
[17] Draag als helm de verlossing en als zwaard de Geest, dat wil zeggen Gods woorden.
Petrus Romanus
Berichten: 72
Lid geworden op: 22 aug 2012, 09:44

Re: De zonde van Sodom was niet homoseksualiteit. Ezechiël 1

Bericht door Petrus Romanus »

Er was ooit een wijs man, die zei: "de waarheid is fijn, maar bij het begin doet het pijn".
Toevallig was zijn naam Jezus Christus.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: De zonde van Sodom was niet homoseksualiteit. Ezechiël 1

Bericht door refo »

Dat heeft Jezus nooit gezegd.

Leg nu eens rustig uit wat je wilt betogen.
Door die teksten af te vuren kom je nergens terecht.

Iemand vraagt je:
Wat wil je nou zeggen? Dat praktiserend homoseksueel zijn niet zondig is?
Dan antwoord je:
Galaten 5:4
4 Christus is u ijdel geworden, die door de wet gerechtvaardigd wilt worden; gij zijt van de genade vervallen.
Dat is geen antwoord op de vraag. Leg minstens de vijf gedachtensprongen uit die daartussen zitten.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 9075
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: De zonde van Sodom was niet homoseksualiteit. Ezechiël 1

Bericht door J.C. Philpot »

Petrus Romanus schreef:Is dit een rectificatie op je startposting?
Nee absoluut niet, ik merk dat andere nog steeds die homosekuelen onder de wet willen brengen.
Romeinen 3:28
Maar Paulus zegt:" Ik beweer juist dat de mens gerechtvaardigd wordt door te geloven, niet door de wet te onderhouden".
1 Johannes 5-6: En dit is de boodschap die wij van Hem gehoord hebben en aan u verkondigen, dat God licht is en dat in Hem in het geheel geen duisternis is. Als wij zeggen dat wij gemeenschap met Hem hebben en wij toch in de duisternis wandelen, liegen wij en doen de waarheid niet.

1 Johannes 2:3 - En hierdoor weten wij dat wij Hem kennen, namelijk als wij Zijn geboden in acht nemen.

1 Johannes 2:15-17: Heb de wereld niet lief en ook niet wat in de wereld is. Als iemand de wereld liefheeft, is de liefde van de Vader niet in hem. Want al wat in de wereld is: de begeerte van het vlees, de begeerte van de ogen en de hoogmoed van het leven, is niet uit de Vader, maar is uit de wereld. En de wereld gaat voorbij met haar begeerte; maar wie de wil van God doet, blijft tot in eeuwigheid.


En wat betreft de rechtvaardiging door het geloof:

Jacobus 2:17-26: Zo is ook het geloof als het geen werken heeft, in zichzelf dood. Maar nu zal iemand zeggen: U hebt geloof en ik heb werken. Laat mij dan uw geloof zien uit uw werken en ik zal u uit mijn werken mijn geloof laten zien. U gelooft dat God één is en daar doet u goed aan. Maar ook de demonen geloven dit, en zij sidderen. Maar wilt u weten, o nietig mens, dat het geloof zonder de werken dood is? Is Abraham, onze vader, niet uit de werken gerechtvaardigd, toen hij Izak, zijn zoon, op het altaar offerde? Ziet u wel dat het geloof samenwerkte met zijn werken en dat door de werken het geloof volmaakt is geworden? En de Schrift is vervuld die zegt: En Abraham geloofde God, en het is hem tot gerechtigheid gerekend, en hij werd een vriend van God genoemd. U ziet dus nu dat een mens uit werken gerechtvaardigd wordt en niet alleen uit geloof. En is Rachab, de hoer, niet op dezelfde manier uit werken gerechtvaardigd, toen zij de boden heeft ontvangen en langs een andere weg heeft laten weggaan? Want zoals het lichaam zonder geest dood is, zo is ook het geloof zonder de werken dood.

Met andere woorden: als iemand volhard in hoererij (welke vorm dan ook), is hij niet gerechtvaardigt door het geloof. Zijn "geloof" is dood. De vrucht bewijst het, want aan de vrucht zal men de boom kennen.

Wij allen struikelen dagelijks (!), maar als dit voor ons geen strijd is om naar Gods woord te leven zijn we helaas nog dood in de zonden en misdaden.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: De zonde van Sodom was niet homoseksualiteit. Ezechiël 1

Bericht door Mara »

Zita schreef:
Petrus Romanus schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:
Petrus Romanus schreef:Ik merk dat er nog steeds (gelovigen zijn) die homoseksuelen onder de wet willen brengen. Romeinen 3:28 Maar Paulus zegt:" Ik beweer juist dat de mens gerechtvaardigd wordt door te geloven, niet door de wet te onderhouden". Romeinen 13:8 [8] Wees elkaar niets schuldig, behalve liefde, want wie de ander liefheeft, heeft de gehele wet vervuld.
Wat wil je nou zeggen? Dat praktiserend homoseksueel zijn niet zondig is?
Galaten 5:4
4 Christus is u ijdel geworden, die door de wet gerechtvaardigd wilt worden; gij zijt van de genade vervallen.
Kun je misschien ook gewoon 'ja' of 'nee' antwoorden op een vraag, in plaats van met uit zijn verband gerukte teksten te smijten?
P.R. lijkt wel een politicus, die antwoorden ook nooit met JA of NEE. :huhu
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
denkertje21
Berichten: 318
Lid geworden op: 09 okt 2008, 21:19

Re: De zonde van Sodom was niet homoseksualiteit. Ezechiël 1

Bericht door denkertje21 »

Begín er nou toch gewoon niet aan, aan zo'n discussie over homoseksualiteit.
Allereerst is het gewoon vet makkelijk voor hetero's om anderen op zonden te wijzen waarin ze zelf nooit zullen vallen.
En verder, als je Genesis 19 lees, lees je dat het om álle mannen gaat. Het staat er heel expliciet en de Bijbel staat niets er zomaar:

Nog voor zij zich te slapen legden, omsingelden de mannen van die stad, de mannen van Sodom, van jong tot oud, het huis; heel het volk, niemand uitgezonderd. (HSV)

Lijkt me toch bijster sterk dat alle mannen daar homo waren...
Kijk, dat ze allemaal vol zaten met lust en losbandigheid is wel duidelijk en dáárom ging de stad ten onder.
Helaas staat er in de Bijbel nergens ook maar iets over relaties in liefde en trouw tussen twee gelovige mannen of vrouwen zoals dat bij ons nu bekend is....
Leer mij volgen mét mijn vragen...
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4818
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: De zonde van Sodom was niet homoseksualiteit. Ezechiël 1

Bericht door Johann Gottfried Walther »

denkertje21 schreef:Begín er nou toch gewoon niet aan, aan zo'n discussie over homoseksualiteit.
Allereerst is het gewoon vet makkelijk voor hetero's om anderen op zonden te wijzen waarin ze zelf nooit zullen vallen.
En verder, als je Genesis 19 lees, lees je dat het om álle mannen gaat. Het staat er heel expliciet en de Bijbel staat niets er zomaar:

Nog voor zij zich te slapen legden, omsingelden de mannen van die stad, de mannen van Sodom, van jong tot oud, het huis; heel het volk, niemand uitgezonderd. (HSV)

Lijkt me toch bijster sterk dat alle mannen daar homo waren...
Kijk, dat ze allemaal vol zaten met lust en losbandigheid is wel duidelijk en dáárom ging de stad ten onder.
Helaas staat er in de Bijbel nergens ook maar iets over relaties in liefde en trouw tussen twee gelovige mannen of vrouwen zoals dat bij ons nu bekend is....
We veroordelen de zonde, zoals Gods Woord dat ook doet.
Het woord "bekennen" is toch overduidelijk, of je wilt of niet.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: De zonde van Sodom was niet homoseksualiteit. Ezechiël 1

Bericht door Simon »

Johann Gottfried Walther schreef:
denkertje21 schreef:Begín er nou toch gewoon niet aan, aan zo'n discussie over homoseksualiteit.
Allereerst is het gewoon vet makkelijk voor hetero's om anderen op zonden te wijzen waarin ze zelf nooit zullen vallen.
En verder, als je Genesis 19 lees, lees je dat het om álle mannen gaat. Het staat er heel expliciet en de Bijbel staat niets er zomaar:

Nog voor zij zich te slapen legden, omsingelden de mannen van die stad, de mannen van Sodom, van jong tot oud, het huis; heel het volk, niemand uitgezonderd. (HSV)

Lijkt me toch bijster sterk dat alle mannen daar homo waren...
Kijk, dat ze allemaal vol zaten met lust en losbandigheid is wel duidelijk en dáárom ging de stad ten onder.
Helaas staat er in de Bijbel nergens ook maar iets over relaties in liefde en trouw tussen twee gelovige mannen of vrouwen zoals dat bij ons nu bekend is....
We veroordelen de zonde, zoals Gods Woord dat ook doet.
Het woord "bekennen" is toch overduidelijk, of je wilt of niet.
Die boze mensen gebruikten vulgaire taal tegen de engelen, vandaar de benaming ''ander vlees''.
Waarom zou Lot zijn dochters aanbieden aan homosexuelen?
Ook niet echt fatsoenlijk van Lot trouwens..
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Plaats reactie