Met 3 fantastische organisten daar!Upquark schreef:Welja, hier nog eentje dan: in de PKN-GB te Apeldoorn worden ook alleen psalmen gezongen (ritmisch).
Psalmen en enige gezangen - 'Exclusive Psalmody'
Re: Psalmen en enige gezangen - 'Exclusive Psalmody'
Oh, daar ben ik het echt ZO mee eens! 't Is echt geweldig!
Sorry Bert: wie volgt?
Sorry Bert: wie volgt?
www.psalmenzingen.nl: 150 psalmen in de berijming-1773.
Scherpenisse - PKN: alleen psalmen en enige gezangen (niet-ritmisch)
Wekerom alleen psalmen en enige gezangen niet ritmisch.
Otterlo hetzelfde, alleen s'morgens ritmisch, s'avonds niet ritmisch.
Ede oude kerk wel ritmisch.
ejvl schreef: Otterlo hetzelfde, alleen s'morgens ritmisch, s'avonds niet ritmisch.

Gaat dat nooit mis? Ik zou er totaal van in de war raken en 's avonds vrolijk ritmisch blijven zingen, of net andersom.
Ze kunnen het beter andersom doen: 's morgens niet-ritmisch, 's avonds ritmisch.Zita schreef:ejvl schreef: Otterlo hetzelfde, alleen s'morgens ritmisch, s'avonds niet ritmisch.Wat is het idee daarachter?
Gaat dat nooit mis? Ik zou er totaal van in de war raken en 's avonds vrolijk ritmisch blijven zingen, of net andersom.
En toch is dat echt al jaaaaren zo in Otterlo. Ik denk al zeker 30 jaar, als het al niet langer is.Zita schreef:ejvl schreef: Otterlo hetzelfde, alleen s'morgens ritmisch, s'avonds niet ritmisch.Wat is het idee daarachter?
En het gaat ook echt al die jaren al prima daar.
De gemeenteleden zijn niet anders gewend.
Want?Tiberius schreef:Ze kunnen het beter andersom doen: 's morgens niet-ritmisch, 's avonds ritmisch.Zita schreef:ejvl schreef: Otterlo hetzelfde, alleen s'morgens ritmisch, s'avonds niet ritmisch.Wat is het idee daarachter?
Dat is ook een idee zeg!ejvl schreef:Wekerom alleen psalmen en enige gezangen niet ritmisch.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Hoezo?Tiberius schreef:Ze kunnen het beter andersom doen: 's morgens niet-ritmisch, 's avonds ritmisch.Zita schreef:ejvl schreef: Otterlo hetzelfde, alleen s'morgens ritmisch, s'avonds niet ritmisch.Wat is het idee daarachter?
Dan kun je langzaam op gang komen. Of dan leren de kinderen nog hoe niet-ritmisch zingen gaat.Mister schreef:Hoezo?Tiberius schreef:Ze kunnen het beter andersom doen: 's morgens niet-ritmisch, 's avonds ritmisch.Zita schreef:ejvl schreef: Otterlo hetzelfde, alleen s'morgens ritmisch, s'avonds niet ritmisch.Wat is het idee daarachter?
De kinderen uit Otterlo die naar de Christelijke school elders gaan (in Otterlo is alleen maar een openbare school), leren daar alleen maar niet-ritmisch zingen, dus die vlieger gaat niet op.Zita schreef:Dan kun je langzaam op gang komen. Of dan leren de kinderen nog hoe niet-ritmisch zingen gaat.Mister schreef:
Hoezo?
's Ochtends zingen de mensen doorgaans wat moeizamer.Mister schreef:Hoezo?Tiberius schreef:Ze kunnen het beter andersom doen: 's morgens niet-ritmisch, 's avonds ritmisch.Zita schreef:ejvl schreef: Otterlo hetzelfde, alleen s'morgens ritmisch, s'avonds niet ritmisch.Wat is het idee daarachter?

Geen idee wat het idee erachter is eigenlijk.Zita schreef:ejvl schreef: Otterlo hetzelfde, alleen s'morgens ritmisch, s'avonds niet ritmisch.Wat is het idee daarachter?
Ik val daar wel eens in als organist s'avonds en heb eigenlijk nog nooit problemen gehad dat mensen ritmisch gingen zingen.
Misschien wilde de helft van de kerk wel ritmisch en de andere helft niet en is het zo opgelost? Ik heb eigenlijk geen idee.
Precies. Lijkt me juist een goede reden om ritmisch te zingen.Tiberius schreef:'s Ochtends zingen de mensen doorgaans wat moeizamer.Mister schreef: Hoezo?