ik bedoelde meer het kerkgebouw van de Geref Gem Buiten het verbandastroguy schreef:Die is in mei 2010 opgeheven. Zie bericht in het RD via Digibron:HHKtE schreef:Wat is er gebeurd met de kerk van de Geref Gem in Ned(Buiten verband)
http://www.digibron.nl/search/detail.js ... c8&docid=1
GGIN IJsselmuiden.
Re: GGIN IJsselmuiden.
HHKtE schreef:Dat weet ik niet.... Nu je het vraagt, zou ik het ook wel willen weten...astroguy schreef:Die is in mei 2010 opgeheven. Zie bericht in het RD via Digibron:HHKtE schreef:Wat is er gebeurd met de kerk van de Geref Gem in Ned(Buiten verband)
http://www.digibron.nl/search/detail.js ... c8&docid=1
ik bedoelde meer het kerkgebouw van de Geref Gem Buiten het verband
Atze
- SecorDabar
Wat ik weet van het kerkgebouw van de opgeheven Geref.Gem.in Ned. Buitenverband,
is dat dit aan de Baanstraat gelegen kerkgebouw uit de jaren '30 niet meer gebruikt wordt, en aan de kerkdiensten is onttrokken.
Leegstand is funest voor een kerkgebouw lijkt mij, omdat er dan ook geen onderhoud meer plaats vind.
Het zou misschien beter geweest zijn dat het kerkgebouw door de Ger.Gemeente in Nederland was aangekocht, maar ik heb ergens gelezen dat dit jaren '30 kerkgebouw nu te klein voor deze gemeente zou zijn.
Ik heb trouwens ook eens gehoord dat de Geref.Gemeente (Synodaal) van Kampen haar gemeente wilde splitsen voor haar gemeenteleden van IJsselmuiden. Dan zouden de IJsselmuidense leden dit kerkgebouw kunnen aankopen voor een te stichten Geref. Gemeente (Synodaal).
Maar daar heb ik niets meer van vernomen, dat deze plannen nog leven binnen hun gemeente aan de 2e Ebbingestraat in Kampen.
is dat dit aan de Baanstraat gelegen kerkgebouw uit de jaren '30 niet meer gebruikt wordt, en aan de kerkdiensten is onttrokken.
Leegstand is funest voor een kerkgebouw lijkt mij, omdat er dan ook geen onderhoud meer plaats vind.
Het zou misschien beter geweest zijn dat het kerkgebouw door de Ger.Gemeente in Nederland was aangekocht, maar ik heb ergens gelezen dat dit jaren '30 kerkgebouw nu te klein voor deze gemeente zou zijn.
Ik heb trouwens ook eens gehoord dat de Geref.Gemeente (Synodaal) van Kampen haar gemeente wilde splitsen voor haar gemeenteleden van IJsselmuiden. Dan zouden de IJsselmuidense leden dit kerkgebouw kunnen aankopen voor een te stichten Geref. Gemeente (Synodaal).
Maar daar heb ik niets meer van vernomen, dat deze plannen nog leven binnen hun gemeente aan de 2e Ebbingestraat in Kampen.
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)
Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Dit zou wel een mooi plan zijn.SecorDabar schreef:Wat ik weet van het kerkgebouw van de opgeheven Geref.Gem.in Ned. Buitenverband,
In Oostdijk(gemeente reimerswaal) zouden ze eigenlijk ook wel een gemeente kunnen institueren
Krabbendijke ligt er aan vast en daar kerkt zo`n 200 mensen uit oostdijk
Yerseke telt ook enkele leden in oostdijk hetzelfde geldt voor Waarde.
Dezelfde vraag kunnen we stellen wat er gebeurd is met het kerkgebouw van de GGiN-bv in Middelburg toen zij weer samengingen met de "gewone" GGiN aldaar.SecorDabar schreef:Wat ik weet van het kerkgebouw van de opgeheven Geref.Gem.in Ned. Buitenverband,
Atze
Het gebouw van de GGiN-bv in Middelburg staat nog steeds te koop!astroguy schreef:Dezelfde vraag kunnen we stellen wat er gebeurd is met het kerkgebouw van de GGiN-bv in Middelburg toen zij weer samengingen met de "gewone" GGiN aldaar.SecorDabar schreef:Wat ik weet van het kerkgebouw van de opgeheven Geref.Gem.in Ned. Buitenverband,
Tja de huizenmarkt in Nederland is dan ook ingestort heb ik begrepen...Marinus schreef:Het gebouw van de GGiN-bv in Middelburg staat nog steeds te koop!astroguy schreef:Dezelfde vraag kunnen we stellen wat er gebeurd is met het kerkgebouw van de GGiN-bv in Middelburg toen zij weer samengingen met de "gewone" GGiN aldaar.SecorDabar schreef:Wat ik weet van het kerkgebouw van de opgeheven Geref.Gem.in Ned. Buitenverband,
Atze
de vraagprijs is gezakt van 285000 euro naar 225000euroMarinus schreef:Het gebouw van de GGiN-bv in Middelburg staat nog steeds te koop!astroguy schreef:Dezelfde vraag kunnen we stellen wat er gebeurd is met het kerkgebouw van de GGiN-bv in Middelburg toen zij weer samengingen met de "gewone" GGiN aldaar.SecorDabar schreef:Wat ik weet van het kerkgebouw van de opgeheven Geref.Gem.in Ned. Buitenverband,
Volgens mij is dat gebouw wel geschikt om eventueel een woning van te maken.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Hoewel een gebouw maar een gebouw is, zo ook een kerkgebouw..
WONINGEN in een kerkgebouw blijf ik vreemd vinden.
ook verbaast het me dat er nog een vraagprijs is.. ik ken veel evangelische gemeentes in deze regio (rotterdam e.o) maar ook in regio Utrecht e.o, die voor het symboliche bedrag van 1 eurocent gebouwen overnemen.
(maar wel met onderhoudsplicht...)
er staan echt VEEL kerkgebouwen leeg namelijk.. veel meer dan er potentiele kandidaten voor zijn. en sja met name de oude, historische gebouwen (kerken van 200 jaar of meer oud) kosten erg veel aan onderhoud, dus die wil normaal niemand kopen.
je kerkgebouw verhuren kan natuurlijk ook, er zijn genoeg gemeentes die niet zo kapitaalkrachtig zijn om meteen een nieuw gebouw te planten of te kopen.
Maar 225.000 euro, zal het wel geen groot gebouwtje zijn?
Ik weet dat recent in vlaardingen een voormalige kerk van het leger des heils kerk werd omgebouwd en daar kwamen wel 12 riante apartementen in namelijk;)
WONINGEN in een kerkgebouw blijf ik vreemd vinden.
ook verbaast het me dat er nog een vraagprijs is.. ik ken veel evangelische gemeentes in deze regio (rotterdam e.o) maar ook in regio Utrecht e.o, die voor het symboliche bedrag van 1 eurocent gebouwen overnemen.
(maar wel met onderhoudsplicht...)
er staan echt VEEL kerkgebouwen leeg namelijk.. veel meer dan er potentiele kandidaten voor zijn. en sja met name de oude, historische gebouwen (kerken van 200 jaar of meer oud) kosten erg veel aan onderhoud, dus die wil normaal niemand kopen.
je kerkgebouw verhuren kan natuurlijk ook, er zijn genoeg gemeentes die niet zo kapitaalkrachtig zijn om meteen een nieuw gebouw te planten of te kopen.
Maar 225.000 euro, zal het wel geen groot gebouwtje zijn?
Ik weet dat recent in vlaardingen een voormalige kerk van het leger des heils kerk werd omgebouwd en daar kwamen wel 12 riante apartementen in namelijk;)
Was het niet een woonhuis voordat het in de jaren 1980 een kerk werd voor de GGiNbv? In dat geval moet het simpel zijn het weer als woning te verkopen.caprice schreef:Volgens mij is dat gebouw wel geschikt om eventueel een woning van te maken.
Atze
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Nee, het was voorheen een baptistenkerkje en begin jaren 90 aangekocht door de GGiNbv te Middelburg. Achter het verbouwde woonhuis (vooraanzicht) zit nog een kerkzaal verscholen, waardoor het niet direct als "gewoon" woonhuis is te verkopen...astroguy schreef:Was het niet een woonhuis voordat het in de jaren 1980 een kerk werd voor de GGiNbv? In dat geval moet het simpel zijn het weer als woning te verkopen.caprice schreef:Volgens mij is dat gebouw wel geschikt om eventueel een woning van te maken.
In november 2011 stond dit in de krant over deze kerk:
http://www.deweekkrant.nl/pages.php?page=2001362
IJSSELMUIDEN - Het college van burgemeester en wethouders van Kampen staat positief tegenover het verzoek om het kerkgebouw aan Baan 96 in IJsselmuiden een woonfunctie te geven. Hiervoor is wel een bestemmingswijziging nodig.
Kampen wil haar medewerking verlenen aan
het verzoek om de kerk aan de Baan in
IJsselmuiden een woonfunctie te geven.
Het voormalige kerkgebouw van de vrije hervormde gemeente IJsselmuiden/Grafhorst is niet een monument, maar wel beeldbepalend voor de Baan in IJsselmuiden.
Door de functiewijziging naar wonen kan het karakteristieke kerkgebouw toch behouden blijven. Het college zal de functiewijziging meenemen in het ontwerpbestemmingsplan ‘IJsselmuiden West’ dat zes weken ter inzage wordt gelegd.
EInde bericht.
Ik weet niet of een en ander inmiddels zijn beslag heeft gekregen.
Atze
Ik weet dat de GG in Kampen inderdaad nadenkt over een tweede kerk, die dan wel in IJsselmuiden zal komen. Maar ze hebben vlg mij een bepaald ledenaantal als voorwaarde gesteld, en sinds het vertrek van ds. Tanis zit er geen of weinig groei in.
Wat m.i. een heel mooie oplossing zou zijn: de nieuwe GG in Ned sluit zich aan bij de moederkerk GG, dan is er zowel in Kampen als IJsselmuiden een gemeente.
Wat m.i. een heel mooie oplossing zou zijn: de nieuwe GG in Ned sluit zich aan bij de moederkerk GG, dan is er zowel in Kampen als IJsselmuiden een gemeente.