Van harte aanbevolen !
Re: Van harte aanbevolen !
De serie van Hizkia (Lynn Austin) is erg mooi, het vervolg erop, Manasse, schijnt ook mooi te zijn, maar die heb ik niet gelezen.
Verder vind ik `De Mantel`ook erg mooi, (Lloyd C Douglas). Deze gaat over de soldaat die de mantel van de Heere Jezus won bij het verdobbelen van zijn klederen. Het is al een zeer oud boek, maar wel erg boeiend.
Misschien vinden sommigen deze boeken niet verantwoord, bij de plaatselijke bieb van de H.H.K. worden dergelijke boeken tenminste niet uitgeleend, omdat `men niet weet of het werkelijk zo gegaan is, het is nl. geromantiseerd`maar ik vind dat het wel een idee geeft hoe het leven van toen er uitzag. Vind het daarom ook een beetje vreemd dat de boeken van Lynn Austin wel uitgeleend worden, behalve dus Hizkia en Manasse, en dat boeken van J. van de Poel, die toch wel erg overtrokken zijn allemaal, er wel allemaal staan... (Maar ja, dat is een andere discussie...)
Verder vind ik `De Mantel`ook erg mooi, (Lloyd C Douglas). Deze gaat over de soldaat die de mantel van de Heere Jezus won bij het verdobbelen van zijn klederen. Het is al een zeer oud boek, maar wel erg boeiend.
Misschien vinden sommigen deze boeken niet verantwoord, bij de plaatselijke bieb van de H.H.K. worden dergelijke boeken tenminste niet uitgeleend, omdat `men niet weet of het werkelijk zo gegaan is, het is nl. geromantiseerd`maar ik vind dat het wel een idee geeft hoe het leven van toen er uitzag. Vind het daarom ook een beetje vreemd dat de boeken van Lynn Austin wel uitgeleend worden, behalve dus Hizkia en Manasse, en dat boeken van J. van de Poel, die toch wel erg overtrokken zijn allemaal, er wel allemaal staan... (Maar ja, dat is een andere discussie...)
Vandaag in het Reformatorisch Dagblad:
GEDACHTEN VAN DS. W.C. LAMAIN.
Gisteren haalde de dominee nog zo'n typisch en treffend woord van deze predikant aan.
Van harte aanbevolen!
Gisteren haalde de dominee nog zo'n typisch en treffend woord van deze predikant aan.
Van harte aanbevolen!
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ik heb wel wat bezwaren tegen sommige uitdrukkingen van deze predikant. Hoop er nog op terug te komen. (Neemt niet weg dat ik jaloers ben op het nabije leven van deze predikant)-DIA- schreef:Vandaag in het Reformatorisch Dagblad:
Van harte aanbevolen!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik meen het wel enigzins te bergrijpen.huisman schreef:Ik heb wel wat bezwaren tegen sommige uitdrukkingen van deze predikant. Hoop er nog op terug te komen. (Neemt niet weg dat ik jaloers ben op het nabije leven van deze predikant)-DIA- schreef:Vandaag in het Reformatorisch Dagblad:
Van harte aanbevolen!
Maar goed... Hij is nu eenmaal van "den ouden stempel", en niet zo'n wijze en verstandige als er heden ten dage zovelen zijn... (waarmee ik de kennis en de wetenschap op zich niet veracht!) Op zijn exegese was wel eens wat op af te dingen, maar niet op de bevindelijke verklaring. Die was helderder dan menige professor in de Godgeleerdheid. Hij sprak naar het hart van Jeruzalem, de eenvoudige zielen, de stillen in den lande.
Geef even een seintje als je er op terugkomt.huisman schreef:Ik heb wel wat bezwaren tegen sommige uitdrukkingen van deze predikant. Hoop er nog op terug te komen. (Neemt niet weg dat ik jaloers ben op het nabije leven van deze predikant)-DIA- schreef:Vandaag in het Reformatorisch Dagblad:
Van harte aanbevolen!
Misschien iets voor een nieuw topic?
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Wat heeft die titel eigenlijk te betekenen? Dat nodigt niet echt tot kopen van zo'n boek.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Iets met geitenharen toch?refo schreef:Wat heeft die titel eigenlijk te betekenen? Dat nodigt niet echt tot kopen van zo'n boek.
De titel is ontleend aan o.a. Exodus 35:23.refo schreef:Wat heeft die titel eigenlijk te betekenen? Dat nodigt niet echt tot kopen van zo'n boek.
De gordijnen van de tent der samenkomst werden van allerlei dure stoffen gemaakt, maar ook van geitenhaar. Je hoefde dus niet perse rijk te zijn om mee te kunnen helpen aan de bouw van de tabernakel: al had iemand maar een handvol geitenhaar, het werd toch gewaardeerd.
http://kijkdaar.jijdaar.nl/
Momenteel Ds. Van Vlastuin in de vragenbeantwoording over het thema: "slaap, kerkje slaap"
Momenteel Ds. Van Vlastuin in de vragenbeantwoording over het thema: "slaap, kerkje slaap"
Wat een titel...!Mister schreef:http://kijkdaar.jijdaar.nl/
Straks komt er nog een dominee op het idee om eem boek te tooien met de welluidende titel "De kerk: Vet cool!!!"
Dat zal jongeren zeker aanspreken, immers je moet ze toch in hun eigen taal benaderen?
Zal je dit ook wel niks vinden:-DIA- schreef:Wat een titel...!Mister schreef:http://kijkdaar.jijdaar.nl/
Straks komt er nog een dominee op het idee om eem boek te tooien met de welluidende titel "De kerk: Vet cool!!!"
Dat zal jongeren zeker aanspreken, immers je moet ze toch in hun eigen taal benaderen?
----knip----idd; helemaal niks
Precies!-DIA- schreef:Wat een titel...!Mister schreef:http://kijkdaar.jijdaar.nl/
En het gaat hier niet om de titel, het ging om de inhoud. En die was mooi. Mogelijk is het nog na te luisteren.
Nog een paar stapjes verder naar links en je hebt dat inderdaad..-DIA- schreef:Wat een titel...!Mister schreef:http://kijkdaar.jijdaar.nl/
Die titel van Ds. Van Vlastuin spreekt me eigenlijk wel aan. Klinkt wat ironisch, maar lijkt dan ook overeenkomsten te hebben met de uitspraak van Jezus toen zijn drie discipelen in slaap vielen: "Slaap nu maar verder"
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Van harte aanbevolen! "Geen ander Evangelie" deel 5 van Ds. L. Huisman.

Voor info zie: www.PrekenWeb.nl of www.dsHuisman.nl

Voor info zie: www.PrekenWeb.nl of www.dsHuisman.nl