Ik heb niets te maken met een lijstje van Tiberius. Wel met jouw zogenaamde analyses die nergens op gefundeerd zijn.Job schreef:Amst, ga afkoelen en lees mijn post dan nog eens goed. Je zit overduidelijk wel in de top van de boom. Wat raakt je zo? Waarom mag Tiberius wel een lijstje categorieen mensen noemen en sla je daar niet als een woeste hond op aan? En wel op mijn aanvulling?Amstelodamense schreef:Nee, wat ik bedoel is het volgende. Je schrijft dat een aanzienlijk deel van “de vertrekkers” kittelachtig van gehoor zou zijn. Je staat dus met je vinger klaar om bij je naaste wat aan te wijzen.Job schreef:Leg eens nader uit...
Zelf ervaar ik dagelijks de strijd van binnen dat het Woord niet naar de mens is. En dat ik erbuiten moet vallen. Dat wil ik niet. Dat roept verzet en weerstand op, absoluut. Is dat wat je bedoelt?
Dan komt er bij iets boven van een splinter en een balk
a) Het is een Bijbels gegeven.
b) Volop om je heen te zien, als je het wilt zien. Geef je ogen bijvoorbeeld eens de kost hier op het forum, maar ook veel breder.
Ik hoop dat je afkoelt, het jijbakken afleert en dan met zinvolle bijdragen terugkeert, want dit lijkt nergens op. En ik heb de handen vol aan alle balken in mijn oog.
Jij claimt dat een aanzienlijk deel van de vertrekkers kittelachtig van gehoor zouden zijn. Nog steeds heb je niet kunnen aantonen waar je dat op baseert. Dus logisch dat jouw analyse deze reactie bij mij oproept. Het is a) niet waar en b) oordelend naar groepen mensen die keuzes hebben gemaakt waar jij moeite mee hebt. Het is te makkelijk om dat met een beroep op een Bijbeltekst te doen (“kijk, hier staat het toch”).