En af en toe een bovenstem erbij.eilander schreef:Mijn zoon zit naast me en die zingt altijd erg ingetogen. Ik compenseer dat dan altijd maar.

En af en toe een bovenstem erbij.eilander schreef:Mijn zoon zit naast me en die zingt altijd erg ingetogen. Ik compenseer dat dan altijd maar.
Jazeker. Ik loop altijd helemaal rood aan. Man man... Decibellen, daar gaat het om.GerefGemeente-lid schreef:En af en toe een bovenstem erbij.eilander schreef:Mijn zoon zit naast me en die zingt altijd erg ingetogen. Ik compenseer dat dan altijd maar.
Het is inderdaad nooit verboden geweest. Wat dit betreft was er een verschil met bv. Schotland waar er wel een officieel verbod bestaat. Gelukkig houdt ook daar niet iedereen zich daaraan.J.C. Philpot schreef:De titel klopt niet helemaal. Het is nooit verboden geweest.Geytenbeekje schreef:https://www.rd.nl/artikel/929452-zachtj ... traks-weer
Ik ben overigens blij dat we we bij ons gewoon door hebben gezongen.
Bij ons kun je het ingetogen zingen goed horenGeytenbeekje schreef:Moet eerlijk zeggen dat ik dat liever heb dan ingetogen zingen want ik heb wel eens geluisterd maar bij sommige kerkdiensten hoor je bijna niets.
Bij ons is ingetogen ook nog behoorlijk hoorbaar, waren we op vakantie in een kerk waar ook ingetogen werd gezongen. Maar dat was wel echt ingetogen, we zongen met ons gezin de eerste regel steviger dan de rest van de gemeente zo ongeveer. Dus toen hebben we ons maar gauw aangepast.J.C. Philpot schreef:Bij ons kun je het ingetogen zingen goed horenGeytenbeekje schreef:Moet eerlijk zeggen dat ik dat liever heb dan ingetogen zingen want ik heb wel eens geluisterd maar bij sommige kerkdiensten hoor je bijna niets.
Maar blijkbaar is dat dus uitzonderlijk
eilander schreef:Jazeker. Ik loop altijd helemaal rood aan. Man man... Decibellen, daar gaat het om.GerefGemeente-lid schreef:En af en toe een bovenstem erbij.eilander schreef:Mijn zoon zit naast me en die zingt altijd erg ingetogen. Ik compenseer dat dan altijd maar.
Jij snapt 'teilander schreef:Jazeker. Ik loop altijd helemaal rood aan. Man man... Decibellen, daar gaat het om.GerefGemeente-lid schreef:En af en toe een bovenstem erbij.eilander schreef:Mijn zoon zit naast me en die zingt altijd erg ingetogen. Ik compenseer dat dan altijd maar.
Jammer dat het bij jullie op een slotje zitJ.C. Philpot schreef:Bij ons kun je het ingetogen zingen goed horenGeytenbeekje schreef:Moet eerlijk zeggen dat ik dat liever heb dan ingetogen zingen want ik heb wel eens geluisterd maar bij sommige kerkdiensten hoor je bijna niets.
eilander schreef:Jazeker. Ik loop altijd helemaal rood aan. Man man... Decibellen, daar gaat het om.GerefGemeente-lid schreef:En af en toe een bovenstem erbij.eilander schreef:Mijn zoon zit naast me en die zingt altijd erg ingetogen. Ik compenseer dat dan altijd maar.
Volgens het etymologisch woordenboek komt ingetogen van het verdwenen en door intrekken vervangen werkwoord intiën ‘intrekken, terugtrekken'.Geytenbeekje schreef: En ingetogen is een rekbaar begrip geworden dus..
Kek wat eilander zegt. Sinds wanneer gaat het over het aantal decibellen?Maanenschijn schreef:Ik herinner me dat hier een achtenswaardig kerkenraadslid zo z'n eigen definitie van ingetogen heeft.
Hij buigt het hoofd, trekt een ernstig gezicht en zingt uit volle borst.![]()
Ik kan me in zijn definitie wel vinden.
Ik denk dat decibellen niet onbelangrijk zijn. Lofzangen en juichen worden in de aard der zaak niet gekenmerkt door zachte klanken.Herman schreef:Kek wat eilander zegt. Sinds wanneer gaat het over het aantal decibellen?Maanenschijn schreef:Ik herinner me dat hier een achtenswaardig kerkenraadslid zo z'n eigen definitie van ingetogen heeft.
Hij buigt het hoofd, trekt een ernstig gezicht en zingt uit volle borst.![]()
Ik kan me in zijn definitie wel vinden.
Maar goed, er zijn allerlei mensen die zich eraan storen dat sommige mensen iets beter bij stem zijn.
Ter uwer bemoediging: toch niet!J.C. Philpot schreef:Bij ons kun je het ingetogen zingen goed horenGeytenbeekje schreef:Moet eerlijk zeggen dat ik dat liever heb dan ingetogen zingen want ik heb wel eens geluisterd maar bij sommige kerkdiensten hoor je bijna niets.