Wist je dat........[4]

Marieke

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Marieke »

Erasmiaan schreef:
Marieke schreef:
Luther schreef:
Geduld schreef:Dat zou maar zo kunnen. Ik heb het artikel niet gelezen, maar soms is het voorwerpelijke duidelijk genoeg om zelf
de verbinding te leggen.
Euhm... maar in hetzelfde nummer stond een artikel over voorwerpelijke-onderwerpelijke prediking, eisch der Heiligen Schrift.
Het gaat in die meditatie over het toenemen in wijsheid van de Heere Jezus (Lukas 2) Wat voor geestelijke, onderwerpelijke, bevindelijke lessen had je daaruit willen trekken?
Ach joh, de ene keer is het veel te bevindelijk en "bevinding die niet uit de tekst opkomt", nu is het weer te weinig bevindelijk. Ik heb geestelijke vreugde ervaren bij het lezen van de uitleg van de twee naturen van Christus. Het is een groot wonder als die Borg en Zaligmaker uitgeschilderd mag worden. Als het recht ligt hunkert het hart toch naar kennis van Christus? Je zou dat kunnen vergelijken met een natuurlijke verliefdheid; als die persoon je dierbaar is geworden zoek je ernaar steeds meer van hem of haar te weten te komen. Ik geloof dat het er zo ook in het geestelijke aan toe gaat. Deze meditatie gaf onderwijs.
Juist, daarom vroeg ik me ook af wat Luther nog meer voor geestelijke lessen uit deze tekst had willen halen of wat hij gemist heeft.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

huisman schreef:
Tiberius schreef:
huisman schreef:(Dit alles volgens Ds Golverdingen)
Dan vergist ds. Golverdingen zich of jij citeert hem eenzijdig, gezien het feit, dat ds. Kersten die artikelen liet herdrukken en aan zijn catechisanten gaf. Dat past niet in het argument van procedure-legitimering.
huisman schreef:Het verschil is echter dat de Vijf Walcherse Artikelen kerkordelijk tot stand zijn gekomen en de leeruitspraken van 1931 niet.
Dat klopt ook niet. Elke kerkelijke vergadering heeft het recht uitspraken over de leer te doen, onderstrepingen, accentueringen, mogelijk zelfs correcties (in geval van een gravamen).
Ik neem aan dat jij het boek van Ds Golverdingen hebt (Ik heb alleen de ongekuiste versie, de orginele scriptie en ik weet niet of er verschil is met het boek). Het ging Ds Kersten niet om de inhoud van de artikelen maar om de toelichting van Ds Brahé. Voorlopig neem ik Ds Golverdingens conclusie's over totdat jij met andere citaten uit zijn boek komt.
Dat zou ik zeker doen. :super
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

...Prinses Margriet(1943) en Pieter van Vollenhoven(1939) vandaag 45 jaar getrouwd zijn?
...25 jaar geleden de actiegroep RARA(een tussen 1984 en 1993 actieve terreurgroep die terugtrekking van bedrijven uit Zuid-Afrika wilde) brand stichtte in de Makro-vestiging in het Limburgse Nuth?
...5 jaar geleden Karim Masimov(1965) de nieuwe premier van Kazachstan wed nadat de vorige regering enkele dagen daarvoor ontslag had genomen?
...95 jaar geleden Buffalo Bill (70), 'kleurrijk' Amerikaan uit het Wilde Westen overleed?
...het 5 jaar geleden ruim 13 graden werd?
...het studiecentrum Bedrijf en Overheid vandaag haar 7e jaarcongres houd in het Postillion in Utrecht?
...t/m a.s.zondag de Vakantiebeurs 2012 in de Jaarbeurs in Utrecht is?
...je morgenochtend een winterse wandeling met snert toe kunt maken bij Bezoekerscentrum De Beken in Renkum van Staatsbosbeheer?
huisman

Bericht door huisman »

.....ik opeens 1000 PB's kan ontvangen en versturen op dit prachtige forum (was 250)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
refo

Bericht door refo »

Dat is wel jammer.
Ik had hem eindelijk weer op 250....
helma

Bericht door helma »

onze dochter in de bijlage.... :)

(alleen is de foto wel wat vervormd...)
henriët

Bericht door henriët »

huisman schreef:.....ik opeens 1000 PB's kan ontvangen en versturen op dit prachtige forum (was 250)
:tilt
ook wakker?! ;)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Plaats reactie