Rutte speelde dat spel prima. Het nadeel is alleen dat de VVD kiezers samenwerking met PvdA/GL absoluut niet zien zitten.ZWP schreef: ↑Vandaag, 12:52Ik weet niet of de tactiek gaat werken eerlijk gezegd. In een gepolariseerde samenleving wordt er extreem links en rechts gekozen. Maar ik hoop op een sterk middenveld. En daarom zal ik hoogstwaarschijnlijk ook geen SGP stemmen.MGG schreef: ↑Vandaag, 12:40De VVD heeft naar mijn idee vanaf dag 1 op dit scenario gehoopt. Zij kunnen nu weer campagne voeren met een stem op de PVV is een verloren stem. Ik denk dat veel rechtse kiezers uiteindelijk toch maar VVD stemmen.ZWP schreef: ↑Vandaag, 12:24 In het FD zegt ze nu ook zelf:
“‘Met Timmermans had ik geen coa- litieafspraken, dus dan bots je vaker met elkaar. Maar dat is wel gewoon een normale partij. Zij hebben leden, zij nemen verantwoordelijkheid op hun manier. Qua beleid en politiek staan
beide heel ver van mij als liberaal, maar op een heel andere manier. Een democratische partij tegenover een partij waarvan collega’s en bewinds- lieden op X moeten lezen dat het ka- binet gevallen is. Dat is onvergelijk- baar. Geert Wilders heeft geen partij (de PVV heeft maar één lid, red.). Geert Wilders is een wegloper. Hij heeft laten zien dat een stem op hem een stem op zijn ego is. Ik heb helemaal niets met zijn politiek.’“
Verkies je een sterk middenveld boven standvastig voor de Bijbelse principes staan?