Predikanten die vaak in de publiciteit komen.Tiberius schreef:Wat zijn trouwens 'vooraanstaande' predikanten?
Ik laat even buiten beschouwing of dat bewust of onbewust is.
Predikanten die vaak in de publiciteit komen.Tiberius schreef:Wat zijn trouwens 'vooraanstaande' predikanten?
Met andere woorden: de soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend.Bezorgd schreef:Mooi dat je het positief opvat.
Bij ds vd Brink kon je het nl niet waarderen.
Die staan vooraan op de foto. Je hebt ook achterstaande predikanten en bij een grote groepsfoto heb je zelfs middenstaande predikantenTiberius schreef:Wat zijn trouwens 'vooraanstaande' predikanten?GerefGemeente-lid schreef: Eens.
Jammer dat er zoveel teruggeblikt moet worden. We kunnen beter vooruitblikken. En ons klaarmaken voor de verwarring die komen gaat. De samenbinding zoeken, ook als RD-achterban. Zet eens alle vooraanstaande predikanten van de kerkverbanden in een zaaltje en start een onderwerp, bijvoorbeeld over hoe ze Gods trouw ervaren in dit leven, in het afgelopen jaar, over hoe ze uitzien naar Zijn tweede komst op deze aarde en hoe God nog werkt.
Maar het lijkt enkel weeklacht en geschrei en vooral veel, heel veel herhaling. En als ik ergens niet tegen kan, is het dat wel.
Ik zit zo nu en dan bij vriend het Jonk in Dirksland...maar wie weet kunnen we keer wat regelen ergens aan de kust ofnie Bezorgd?Ad Anker schreef:Top, leuke reactie.
Met mensen als Bezorgd en Pierre zou ik in 2023 graag eens een bakkie doen.
Gelukkig staat mijn forumnaam er niet tussen en heeft @Bezorgd een hekel aan de Zeeuwse kust.pierre27 schreef:Ik zit zo nu en dan bij vriend het Jonk in Dirksland...maar wie weet kunnen we keer wat regelen ergens aan de kust ofnie Bezorgd?Ad Anker schreef:Top, leuke reactie.
O echt. Eens combineren dan.pierre27 schreef:Ik zit zo nu en dan bij vriend het Jonk in Dirksland...maar wie weet kunnen we keer wat regelen ergens aan de kust ofnie Bezorgd?Ad Anker schreef:Top, leuke reactie.
Ik herinner me ook zo iets. Weet niet of we dezelfde bedoelen. Houdt nu interviews met zichzelf op LinkedIn.Tiberius schreef:Inderdaad.huisman schreef:Terdege en de Gezinsgids krijg ik vlekken van. Net als het RD magazine. Allemaal ootmoedige mensen die hun goede werken etaleren. Daar kan ik slecht tegen. Het RD magazine blader ik snel doorheen en die andere twee glossy’s blijven geheel ongelezen. Dat bevalt prima.Ad Anker schreef:Volgens mij hebben we daar terdege en gezinsgids voor. Daar zie je nog wel eens wat moois. RD is voor het nieuws. Ook kerkelijk nieuws. En bijvoorbeeld de onrust rond dr. vd Brink komt niet aan de orde. Dat is een keuze. Maar wel krijgt ds. de Kok bijna 2 pagina's vanwege het aannemen van een beroep. Ook een keuze. Maar verder prima hoor. Maar 5 minuten, dan is de krant wel uit. En dan is het best prijzig.
Ik herinner me een interview van een paar jaar geleden met iemand die eerst twee pagina's vol had zitten pochen en bluffen over zichzelf en met deze zin afsloot: wat is de Heere goed; en dat voor zulkeen.
Ja dat is helemaal een belachelijk fenomeen.Wim Anker schreef:Ik herinner me ook zo iets. Weet niet of we dezelfde bedoelen. Houdt nu interviews met zichzelf op LinkedIn.Tiberius schreef:Inderdaad.huisman schreef:Terdege en de Gezinsgids krijg ik vlekken van. Net als het RD magazine. Allemaal ootmoedige mensen die hun goede werken etaleren. Daar kan ik slecht tegen. Het RD magazine blader ik snel doorheen en die andere twee glossy’s blijven geheel ongelezen. Dat bevalt prima.Ad Anker schreef:Volgens mij hebben we daar terdege en gezinsgids voor. Daar zie je nog wel eens wat moois. RD is voor het nieuws. Ook kerkelijk nieuws. En bijvoorbeeld de onrust rond dr. vd Brink komt niet aan de orde. Dat is een keuze. Maar wel krijgt ds. de Kok bijna 2 pagina's vanwege het aannemen van een beroep. Ook een keuze. Maar verder prima hoor. Maar 5 minuten, dan is de krant wel uit. En dan is het best prijzig.
Ik herinner me een interview van een paar jaar geleden met iemand die eerst twee pagina's vol had zitten pochen en bluffen over zichzelf en met deze zin afsloot: wat is de Heere goed; en dat voor zulkeen.
Oei, soms lijkt het dat je actiever moet zijn op LinkedIn om zulke interessante lectuur op te pikkenAd Anker schreef:Haha, ja, die ja. Heel bijzonder.
Ik moet dat artikel nog lezen, maar ik vind het een gek citaat in elk geval. Misschien dat de context nog wat opheldert.Ad Anker schreef:Christine Stam over McCheyne in het RD van vandaag:
Als hij dan weer op de kansel stond, hoog boven het volk, dan glom hij daarvan, zijn gezicht scheen als de zon. Wanneer ze hem zagen begonnen de mensen al te huilen voordat hij ook maar een woord gesproken had. Hij zaaide verlangen, en het kwam op.
Waar kan ik dat lezen?Ad Anker schreef:Haha, ja, die ja. Heel bijzonder.
GerefGemeente-lid schreef:Waar kan ik dat lezen?Ad Anker schreef:Haha, ja, die ja. Heel bijzonder.