Ik vind dit echt heel flauw. Was het maar zo'n feest dat we zondag alle scholieren in een kerkgebouw hadden.Herman schreef:Dat lijkt me niet. Je moet de inhoudelijke noodzaak wel goed duidelijk kunnen maken. En die ontbreekt. Achterliggend zie ik het probleem dat het geloof of de prediking op zondag blijkbaar geen relevantie heeft voor de maandag. Dus gaan we maandag ook maar een bijeenkomst beleggen en benadrukken net als zondag de noodzaak van inwendige tekenen van bekering Maar dat lost het probleem niet op. Je schuift dan het probleem naar dinsdag. (En dan slaan ze de homo's de hersens in, om het plaatje maar even wat al te concreet in te kleuren).Ad Anker schreef:Zeker niet, hier op ons eiland kennen we (gelukkig) het fenomeen weekopeningen niet. Edoch, wanneer je je kind inschrijft op een school waar dit wel de gewoonte is conformeer je jezelf daar blijmoedig aan en ga je hier niet zitten pruttelen. Ik acht dat schadelijk.
Maar goed, jij hebt een kerk voor ogen waar zo gepreekt wordt dat er maandag volmaakte christenen rondlopen. Idealen moet je houden.
En als het dan niet lukt, gaan we ageren tegen scholen die met leerlingen en hun ouders in gezamenlijkheid de Bijbel willen openen, wellicht op maandagavond. Nergens voor nodig, zinloos, ze moeten het op zondag goed doen.
En wat dit met de GG te maken heeft ontgaat me al helemaal. O ja, een GG predikant had een hart geraakt van een van de hoorders, het had zelfs een goed gesprek opgeleverd met een zoon. Toch on topic.