Situatie Midden-Oosten

Ambtenaar

Re: Situatie Midden-Oosten

Bericht door Ambtenaar »

helma schreef: Vandaag, 10:30 [
Maar ik geloof het vooralsnog niet gelijk omdat het in strijd is met wat de IDF over het algemeen laat zien: zoveel mogelijk onschuldige burgers sparen.
(Het zou trouwens ook vreselijk dom zijn om dit te doen als alle ogen van de wereld op hen gericht zijn.)
Je bent ziende blind. Israëliërs zijn geen haar beter dan anderen. De ergste fanatici zijn de kolonisten omdat ze religieus gemotiveerd zijn. Voor hen bestaat het compromis niet. Alles lijkt hen geoorloofd om het land in bezit te nemen, ongeacht wat er met mensen gebeurt die er al jarenlang wonen.

Ik ben zelf in Nabloes geweest. Wat je dan tegenkomt is mensonterend.
Maar ik zie steeds meer dat dit een geestelijke strijd is. En dat de leugen triomfeert. En door alle leugens is er overal anti-semitisme in opmars. En dat de media hierin een enorme rol speelt.
De propaganda van Israël lijkt je anders als zoete koek te slikken. Het is te hopen dat bij de volgende verkiezingen de invloed van de kolonisten sterk afneemt en dat de Arbeiderspartij weer aan de macht komt.
DDD

Bericht door DDD »

Precies. Ik heb een documentaire gezien waarin kolonisten op Palestijnen in hun eigen dorp schoten, terwijl IDF de andere kant op keek. Bij terugschieten, grepen ze in.
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

Ik denk dat ik die documentaire ook heb gezien. Je bloed gaat er van koken.
helma

Bericht door helma »

Ik onthoud me verder van posten in dit topic.
Dat lijkt me voor ieders gemoedsrust beter.
Terri

Bericht door Terri »

helma schreef: Vandaag, 13:08 Ik onthoud me verder van posten in dit topic.
Dat lijkt me voor ieders gemoedsrust beter.
Verstandig, ik ben ook op mijn handen gaan zitten.
Philip

Bericht door Philip »

Het is geheel in lijn met wat er tot nu toe aan objectief verifieerbare berichten naar buiten komt. 2 miljoen Palestijnen samengedreven op een gebied van 63 vierkante kilometer (8 bij 8 kilometer). 83% van de Gazastrook is verboden gebied. De hulpposten zijn alleen in verboden gebied. In het noorden van Gaza zijn géén hulpposten. Israël bewapent jihadisten van al-Shabaab, aldus Netanyahu zelf.

Gaza is een concentratiekamp (officieel 'concentratiezone'), wachtend op de Endlösung, de 'vrijwillige migratie' van de Palestijnen naar Arabische landen, wederom aldus Netanyahu zelf.

Het past ook in het gedrag van Israël van de afgelopen tientallen jaren, behalve dat het hoe langer hoe erger wordt.

En nu er overduidelijk sprake is van een genocide, waarover de regering maandenlang gediscussieerd heeft, blijkt het nog steeds geen reden om in te grijpen.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Het is inderdaad het wijste.
Al troost het me dat Israel en/of Trump mijn verdediging gans niet nodig hebben!
Lilian1975

Bericht door Lilian1975 »

helma schreef: Vandaag, 11:34 Ja dat kan. Ik heb ook nergens gezegd dat het niet waar zou kúnnen zijn. Ik hou die mogelijkheid wel open en zou het dan absoluut veroordelen.

Maar in heel de geschiedenis van Israël, zowel voor, tijdens en na het ontstaan van de staat zijn er volop leugens gebruikt om de Joden verdacht te maken. Met verstrekkende gevolgen. Dat maakt mij voorzichtig.

En op de post met vergelijking van DDD ga ik beslist niet in. Dat laat ik voor zijn rekening.

En verder reageer ik vandaag niet meer ivm oppasdag.
Ja er zijn vaak en teveel leugens gebruikt in het verleden. Klopt. Met meer dan kwalijke gevolgen. ( overigens was het tegen joden en niet tegen een staat, een regering ofzo. We spreken nu over handelen van een gevestigde orde staat/regering Die was er toen niet. Nu wel. En kritiek gaat nu niet over joden als geheel, maar op handelen van een gevestigde orde.
Persoonlijk denk ik dat je op moet passen om uit angst hetzelfde te doen... niet door te schieten naar de andere kant... . En zo voorzichtig zijn dat alles wat niet als gerechtigheid vanuit de kant van de gevestigde orde, het handelen van soldaten, een regering te parkeren...terzijde te leggen. En alles bij voorbaat ter twijfel te trekken. Waarbij je geen onderscheid maakt tussen Joden algemeen en de gevestigde orde die op hun handelen aangesproken kan/mag worden, zonder direct anti semitistisch te zijn.
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

De waarheid spreken is tegelijk het moeilijkste wat er is.
Plaats reactie