Het grote WEERTOPIC

Gijs83

Re: Het grote WEERTOPIC

Bericht door Gijs83 »

-DIA- schreef:
helma schreef:
Willem schreef:
Ik heb zojuist mijn vrouw verboden :paladin om op visite te gaan half uur rijden hiervandaan.

Heel goed. Ik ben blij dat mijn man ook af en toe van die stevige uitspraken doet.
(dat hebben sommige voruwen gewoon nodig....ik wel tenminste :huhu )
En niet alleen vrouwen, als ik zo vrij mag zijn...

En.. ik ben net terug van een Barre Voettocht door de stad. Op het Europaplein was een sneeuwschuiver bezig trachtende die een weinig sneeuwvrij te maken, hetwelk wel een moeilijke bezigheid leek... daar de sneeuw nog onafgebroken nog op de aarde nederdaalde bij temperaturen die onder het vriespunt liggen...
Dan bleek mijn Barre Voettocht ook nog eens te vergeefs: Op de deur van de opticiën stons met vette zwarte kapitale letters: WEGENS OMSTANDIGHEDEN GESLOTEN... Ik zag een lijkwagen staan voor de Rooms Katholieke kerk, en een weinig navraag leerde mij dat geachte opticiën daar ter kerke ging.
Die lijkwagen heb ik ook zien staan. Er was inderdaad een rouwdienst van familie van een opticien.
oesterschelpje

Bericht door oesterschelpje »

Oef... ik ben ook weer thuis, zonder deuken gelukkig!
Vanmorgen kwam ik te laat op school, maar de kindertjes zaten braaf te wachten. :super
Ichtus

Bericht door Ichtus »

Ik moet straks ook nog weg. Ben benieuwd...
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Oei,het begint hier nu ook te hagelen, als dat maar geen ijsbaan wordt, k begin het nu wel eng te vinden.En het begint ook nog te onweren..
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Marnix

Bericht door Marnix »

Ja, er werd af en toe onweer voorspeld, wat in de winter erg gevaarlijk is.

Hier is al ruim 15 cm gevallen. In de randstad schijnt het nog erger te zijn.

En om 2 uur 's middags al 450 km file. Ben blij dat ik op de fiets ben.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
ZWP

Bericht door ZWP »

Eens kijken hoelang ik er straks over doe om van Utrecht naar Amsterdam te komen met de auto...
Mara

Bericht door Mara »

Hier ligt een dik pak sneeuw :super Ik heb mn auto al 3 x sneeuwvrij moeten maken, ik hoor mensen mopperen: ik ben het nu wel zat :fi
Het is pas het begin :)
Er stond vanmorgen van Brabant naar Zeeland een file met een wachttijd van 2 en een half uur :ouin Ik hoop dat al die mensen een dekentje bij zich hadden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
sweelinck 25

Bericht door sweelinck 25 »

....ik ga zo de reis aanvaarden vanaf Ede naar Sommelsdijk

Ik ben benieuwd hoelang ik er nu weer over ga doen....
Mara

Bericht door Mara »

KNMI geeft een weeralarm af voor de Zuid Westelijke regio en Utrecht. Er wordt meer dan 10 cm sneeuw verwacht en opvriezing van natte weggedeelten :jongle
oesterschelpje

Bericht door oesterschelpje »

Mara schreef:Hier ligt een dik pak sneeuw :super Ik heb mn auto al 3 x sneeuwvrij moeten maken, ik hoor mensen mopperen: ik ben het nu wel zat :fi
Het is pas het begin :)
Er stond vanmorgen van Brabant naar Zeeland een file met een wachttijd van 2 en een half uur :ouin Ik hoop dat al die mensen een dekentje bij zich hadden.
Yep, ik heb altijd een fleecedeken in mijn auto liggen.
We hebben 1 keer een koude nacht in een auto moeten doorbrengen, dat was geen pretje!
Mara

Bericht door Mara »

Ik heb wel eens gehoord om een waxinelichtje aan te steken in de auto, dat schijnt goed te werken tegen de kou.
Hoe, weet ik niet, want het lijkt niet veel, maar toch wel.
Je kunt immers niet de hele tijd de motor met kachel aan laten ?
Ik heb altijd een flesje water in de auto staan, maar dat was vanmorgen bevroren :hum
albion

Bericht door albion »

Mara schreef:Ik heb wel eens gehoord om een waxinelichtje aan te steken in de auto, dat schijnt goed te werken tegen de kou.
Hoe, weet ik niet, want het lijkt niet veel, maar toch wel.
Je kunt immers niet de hele tijd de motor met kachel aan laten ?
Ik heb altijd een flesje water in de auto staan, maar dat was vanmorgen bevroren :hum
Dat zetten ze in een keuken ook neer waar geen verwarming is, de leidingen zijn dan niet bevroren. (heb ik ergens eens gelezen).
Of de 'nachtbrander' van het fornuis aan laten staan.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Ik lees net dat er zelfs al activiteiten (zangavonden) voor vanavond worden geannuleerd : http://twitter.com/AThvO/status/15780819549290496

Verder hebben wij hier vanmiddag met de kinderen een sneeuwpop gemaakt van twee meter hoog en het lijkt alsof er nog geen sneeuw weg is uit onze tuin. (er ligt hier 15-20 cm)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Wilhelm schreef:Ik lees net dat er zelfs al activiteiten (zangavonden) voor vanavond worden geannuleerd : http://twitter.com/AThvO/status/15780819549290496
Dan wil ik je van harte uitnodigen voor de gemeenteavond in onze kerkelijke gemeente. Als je wilt, kan ik het programma wel even mailen.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

sweelinck 25 schreef:....ik ga zo de reis aanvaarden vanaf Ede naar Sommelsdijk

Ik ben benieuwd hoelang ik er nu weer over ga doen....
http://www.nu.nl/binnenland/2404735/ns- ... eizen.html
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gesloten