Waar denk je op dit moment aan? [4]

huisman

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door huisman »

DDD schreef: 27 jul 2023, 09:54
huisman schreef: 27 jul 2023, 09:21
DDD schreef: 27 jul 2023, 00:52
huisman schreef: 26 jul 2023, 23:32

Kijk even Nieuwsuur en doe niet of jij meer weet dan de professionals. Ergerlijk!!!

@merel, @DDD heeft er wel over nagedacht en het is geen probleem volgens hem. Een paar sproeiers en het is opgelost. Toch raar dar de echte kenners dat niet weten. @DDD is echt een genie. Hij weet alles :super
Lees jij je eigen berichten wel eens na? Het lijkt wel of je geen enkele controle hebt over je gedachten en woorden.
Je laatste verwijt was nu exact wat ik dacht toen jij de Kustwacht verweet de oorzaak te zijn van het dodelijke slachtoffer. Om tijdens de uitvoering van een noodsituatie al zulke conclusies te trekken is ziek. Dat verwacht ik op twitter maar niet op een forum waar mensen geacht worden na te denken voor ze wat schrijven.

Ik hoop dat je inmiddels de reportage van Nieuwsuur gezien hebt? Dan zwijg ik verder over je brandweerkunsten.

En over het gevaar van elektrische auto’s kan elke hulpdienst je genoeg over vertellen.

https://wijsletselschade.nl/artikelen/i ... evaarlijk/

Google zelf ook maar en je vindt genoeg verontrustend leesvoer.
Ten eerste: zoals je hebt kunnen lezen, was het vermeende verwijt gegrond op journalistiek onderzoek. Je kunt daar van alles van vinden, maar het enige wat ik schreef, is dat het me vreselijk lijkt om zo'n afweging te hebben gemaakt met deze resultaten. Kwalijk overigens dat de Kustwacht niet wilde reageren.

Ik vind het prima dat jij de deskundigen van Nieuwsuur hoger inschat dan het Deens BrandweerInstituut, maar het ging mij om de toon die je aanslaat. Je gedraagt je als een verongelijkt kind dat niet tegen kritiek kan en dat door op de persoon te spelen de ander wil diskwalificeren.

Ik ben nogal risicomijdend ingesteld, en ik heb veel gelezen over de risico's van elektrische auto's. Ik ben verder niet technisch, dus ik bemoei me verder niet teveel met de inhoud van die discussies. Ik weet alleen wel dat jij van deze discussies een bijzonder éénzijdig beeld neerzet op dit forum. Maar dat is mijns inziens bijzaak tegenover de manier waarop je mensen als persoon probeert te diskwalificeren.
Journalistiek onderzoek na een paar uur terwijl de hulpverlening nog in volle gang is. Tja…….maar blijf jij maar hulpdiensten verwijten maken. Dat is tegenwoordig de norm. Blame en shame en dan vooral de mensen die aan de frontlinie staan.

Nog een fijne vakantie in Engeland. ::bye
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

De toestand in de wereld.
De staat van kerk en wereld
Van land en stad.

De lijnen die we zien,
overheid, algemeen verval,
het niet teugkeren van verkeerde wegen

Dit kan niet goed gaan.
Denk aan het boek Richteren.
En een richter zie ik nog niet,
maar we gaan door.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Toch las ik vanmorgen een reconstructie, gebaseerd op communicatiekanalen tussen het schip in nood en de Kustwacht, waarbij twee maal doorklonk dat een helicopter (nog) niet nodig werd gevonden, ondanks het verzoek van de kapitein. Ik las daar overigens geen verwijt in, want het is ontzettend moeilijk om op afstand de ernst van de situatie in te schatten en daar de maatregelen voor te nemen. Ook het advies om te springen kwam van de Kustwacht. De reddingsboten waren niet bereikbaar vanwege de hitte en rook.

Een beeld wat ook naar voren kwam is de onwetendheid over het springen in het water van meer dan 30 meter. Ik denk dat achteraf gezien er veel geleerd is bij deze reddingsoperatie:
1) Brand van elektrische auto’s is bijna niet te blussen;
2) Je schaalt vaak niet te hoog op, in dergelijke situaties;
3) Springen van grote hoogte heeft kwalijke gevolgen voor het menselijk lichaam;
4) Hoe kunnen de reddingsboten bereikbaar blijven in dergelijke situaties.

In een dergelijke situatie staan de beste stuurlui aan wal (of op een forum), helaas.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Terri

Bericht door Terri »

Dank voor je evenwichtige post @Maanenschijn.
Ik verfoei het zoals er door sommige, andere forumleden weggezet worden.
Er wordt gescholden tegenwoordig en met venijnige bewoordingen mensen weggezet.
Ik snap werkelijk niet wat je als christen beweegt zo om te gaan met je medemens.
Ik begrijp steeds beter de uitdrukking van David: ' laat mij toch in de hand des HEEREN vallen; want Zijn barmhartigheden zijn zeer vele, maar laat mij in de hand der mensen niet vallen.'
merel

Bericht door merel »

Het is toch een feit van algemene bekendheid dat springen van grote hoogte in water leidt tot de ernstig letsel of de dood? Ik begreep al veel eerder dat het water dan aanvoelt als springen op beton. Daarom verbaast het mij wel dat dit advies gegeven werd.

Maar ja, als het de keuze is vuur of springen?
huisman

Bericht door huisman »

Maanenschijn schreef: 27 jul 2023, 10:57 Toch las ik vanmorgen een reconstructie, gebaseerd op communicatiekanalen tussen het schip in nood en de Kustwacht, waarbij twee maal doorklonk dat een helicopter (nog) niet nodig werd gevonden, ondanks het verzoek van de kapitein. Ik las daar overigens geen verwijt in, want het is ontzettend moeilijk om op afstand de ernst van de situatie in te schatten en daar de maatregelen voor te nemen. Ook het advies om te springen kwam van de Kustwacht. De reddingsboten waren niet bereikbaar vanwege de hitte en rook.

Een beeld wat ook naar voren kwam is de onwetendheid over het springen in het water van meer dan 30 meter. Ik denk dat achteraf gezien er veel geleerd is bij deze reddingsoperatie:
3) Springen van grote hoogte heeft kwalijke gevolgen voor het menselijk lichaam;

In een dergelijke situatie staan de beste stuurlui aan wal (of op een forum), helaas.
Ik heb voor mijn werk redelijk vaak te maken gehad met de onderzoeksraad voor de veiligheid. Sectie luchtvaart.
Wat kranten de eerste dagen na een incident schrijven blijken meestal geen feiten te zijn. Pas na een gedegen onderzoek kunnen conclusie getrokken worden en nog belangrijker lessons learned.
Blaming heeft niemand wat aan daarom hebben wij in onze werkomgeving ook de ‘Just culture’ omarmt .

Onderstaande video leggen collega’s van mij uit wat dat in mijn werkomgeving betekent. Aanbevolen want het is m.i. ook een christelijke manier van werken.

https://youtu.be/4Y5lRR9YK2U
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
huisman

Bericht door huisman »

Terri schreef: 27 jul 2023, 11:10 Dank voor je evenwichtige post @Maanenschijn.
Ik verfoei het zoals er door sommige, andere forumleden weggezet worden.
Er wordt gescholden tegenwoordig en met venijnige bewoordingen mensen weggezet.
Ik snap werkelijk niet wat je als christen beweegt zo om te gaan met je medemens.
Ik begrijp steeds beter de uitdrukking van David: ' laat mij toch in de hand des HEEREN vallen; want Zijn barmhartigheden zijn zeer vele, maar laat mij in de hand der mensen niet vallen.'
Dank voor de spiegel. Ik zie het zelf wel wat anders maar ga erover nadenken. Ik zie in de posts van @DDD en van mij namelijk geen schelden. Wel een beetje venijn zeker ook van mijn kant maar ik noem dat functioneel venijn.

Denk ook dat het te maken heeft met de cultuur van je werkomgeving. Die is in mijn situatie best hard maar wel fair.

M.a.w. in mijn ogen heb ik een flink meningsverschil met @DDD maar dat is niet de eerste keer en zal ook niet de laatste keer zijn.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

huisman schreef:
Maanenschijn schreef: 27 jul 2023, 10:57 Toch las ik vanmorgen een reconstructie, gebaseerd op communicatiekanalen tussen het schip in nood en de Kustwacht, waarbij twee maal doorklonk dat een helicopter (nog) niet nodig werd gevonden, ondanks het verzoek van de kapitein. Ik las daar overigens geen verwijt in, want het is ontzettend moeilijk om op afstand de ernst van de situatie in te schatten en daar de maatregelen voor te nemen. Ook het advies om te springen kwam van de Kustwacht. De reddingsboten waren niet bereikbaar vanwege de hitte en rook.

Ik heb voor mijn werk redelijk vaak te maken gehad met de onderzoeksraad voor de veiligheid. Sectie luchtvaart.
Wat kranten de eerste dagen na een incident schrijven blijken meestal geen feiten te zijn. Pas na een gedegen onderzoek kunnen conclusie getrokken worden en nog belangrijker lessons learned.
Blaming heeft niemand wat aan daarom hebben wij in onze werkomgeving ook de ‘Just culture’ omarmt .

Onderstaande video leggen collega’s van mij uit wat dat in mijn werkomgeving betekent. Aanbevolen want het is m.i. ook een christelijke manier van werken.

https://youtu.be/4Y5lRR9YK2U
Ik hoop dat er in mijn bijdrage geen verwijt of schuldwijzen naar voren kwam. Want dat is zeker niet de insteek. Het is wel zo dat het ‘grote publiek’ die media leest en onwillekeurig conclusies daaruit trekt. En ik ben zo’n argeloze lezer, waarbij mijn aard doorgaans nuance zoekt. Soms zelfs wel te veel misschien. Je filmpje is erg duidelijk en helpt mee om procedures en keuzes beter te begrijpen, dank.

Ik vind jouw bijdragen, ook door het delen van bijvoorbeeld dit filmpje een inhoudelijke aanvulling hier op het forum. Ik snap alleen soms niet dat het zo rottig uit je toetensbord komt en je irritatie lastig in bedwang te houden is, specifiek bij sommige personen. Maar goed, niets menselijks is ons vreemd. :) .
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
DDD

Bericht door DDD »

De eerste drie dingen zou ik eerlijk gezegd scharen onder feiten van algemene bekendheid.

Accupakketten van auto's zijn moeilijk te blussen, vooral als de accu's vol zijn. Dat is al sinds jaar en dag bekend. Psalm noemde al een aantal effectieve maatregelen.

Dat springen in water van meer dan 15, 20 meter hoog destructief is voor het menselijk lichaam, was ook vóór dit ongeluk allang bekend. Daar hoef je ook niet speciaal deskundig voor te zijn.

https://nl.quora.com/Vanaf-welke-hoogte ... r-dodelijk
DDD

Bericht door DDD »

huisman schreef: 27 jul 2023, 10:45
DDD schreef: 27 jul 2023, 00:52

Lees jij je eigen berichten wel eens na? Het lijkt wel of je geen enkele controle hebt over je gedachten en woorden.
Je laatste verwijt was nu exact wat ik dacht toen jij de Kustwacht verweet de oorzaak te zijn van het dodelijke slachtoffer. Om tijdens de uitvoering van een noodsituatie al zulke conclusies te trekken is ziek. Dat verwacht ik op twitter maar niet op een forum waar mensen geacht worden na te denken voor ze wat schrijven.

Ik hoop dat je inmiddels de reportage van Nieuwsuur gezien hebt? Dan zwijg ik verder over je brandweerkunsten.

En over het gevaar van elektrische auto’s kan elke hulpdienst je genoeg over vertellen.

Ten eerste: zoals je hebt kunnen lezen, was het vermeende verwijt gegrond op journalistiek onderzoek. Je kunt daar van alles van vinden, maar het enige wat ik schreef, is dat het me vreselijk lijkt om zo'n afweging te hebben gemaakt met deze resultaten. Kwalijk overigens dat de Kustwacht niet wilde reageren.

Ik vind het prima dat jij de deskundigen van Nieuwsuur hoger inschat dan het Deens BrandweerInstituut, maar het ging mij om de toon die je aanslaat. Je gedraagt je als een verongelijkt kind dat niet tegen kritiek kan en dat door op de persoon te spelen de ander wil diskwalificeren.

Ik ben nogal risicomijdend ingesteld, en ik heb veel gelezen over de risico's van elektrische auto's. Ik ben verder niet technisch, dus ik bemoei me verder niet teveel met de inhoud van die discussies. Ik weet alleen wel dat jij van deze discussies een bijzonder éénzijdig beeld neerzet op dit forum. Maar dat is mijns inziens bijzaak tegenover de manier waarop je mensen als persoon probeert te diskwalificeren.
Journalistiek onderzoek na een paar uur terwijl de hulpverlening nog in volle gang is. Tja…….maar blijf jij maar hulpdiensten verwijten maken. Dat is tegenwoordig de norm. Blame en shame en dan vooral de mensen die aan de frontlinie staan.

Ik maak hier echt bezwaar tegen. Ik heb geen enkel verwijt geuit. Ik meld jouw bericht.
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef: 27 jul 2023, 12:45

Ik maak hier echt bezwaar tegen. Ik heb geen enkel verwijt geuit. Ik meld jouw bericht.

Je maakt hier geen verwijt richting de medewerkers van de kustwacht?
DDD schreef: 26 jul 2023, 21:44 Aan de medewerkers van de Kustwacht die het ondanks verzoeken van de kapitein van het schip niet nodig vonden om helikopters te sturen naar het schip in nood boven Ameland, wat het leven heeft gekost van tenminste één persoon.

Wat een drama.
Job

Bericht door Job »

helma schreef: 27 jul 2023, 08:57
Job schreef:
helma schreef: 19 jul 2023, 07:13 Ja, dat klopt..het ontroert me erg.

Eergister stond nog de volgende status op zijn whatsapp en dat typeert precies wie hij was: 'een christen is een kleine Christus voor zijn buren'. Elke dag was er een leerzame quote te lezen.

Op mijn verjaardag of op onze trouwdag zong hij een Psalm voor me/ons die hij via WhatsApp aan me stuurde.

Ik zal hem missen.
Ben je nog naar de begrafenis geweest of misschien meegeluisterd? Ik was ervan onder de indruk.
Helaas kon ik er niet heen.
Meegeluisterd voor een groot deel. Heel ontroerend.
Hoopte de rest achteraf na te luisteren, maar staat achter slot...
Terwijl ik eerder wel diensten van ds de Raaf kon naluisteren in Boskoop. Dus had het slotje niet verwacht.
Hoop dat het nog online komt te staan voor je of dat je het op een andere manier kunt achterhalen.
Job

Bericht door Job »

Als gast hier schreef: 27 jul 2023, 09:12 De omgekomen Nederlanders...op vakantie in Frankrijk en het werd eeuwigheid.Echt overal moeten we bewaard blijven maar het lijkt net of je het rond deze periode meer hoort
Wat een intens verdrietig verhaal... Twee zussen weduwe, één in verwachting van een tweeling. En dan de last op de schouders van dat achtjarige jongetje. Heere, ontferm U.
DDD

Bericht door DDD »

huisman schreef: 27 jul 2023, 12:56
DDD schreef: 27 jul 2023, 12:45

Je maakt hier geen verwijt richting de medewerkers van de kustwacht?
DDD schreef: 26 jul 2023, 21:44 Aan de medewerkers van de Kustwacht die het ondanks verzoeken van de kapitein van het schip niet nodig vonden om helikopters te sturen naar het schip in nood boven Ameland, wat het leven heeft gekost van tenminste één persoon.

Wat een drama.
Nee. Waarom?

Zij zullen dat ongetwijfeld naar beste weten beoordeeld hebben. Het kan best zijn dat de kapitein niet duidelijk communiceerde en verder heb ik er geen verstand van. Je moet altijd keuzes maken. Zo'n uitruk kost ook geld.

Maar het lijkt mij afgrijselijk als dan dit het gevolg is. En daar had ik het over. De pijn als je dan een keer een mogelijk verkeerde inschatting maakt en mensen -misschien terecht, misschien ten onrechte- van zo hoog in het water springen en overlijden. Dat lijkt me heel naar.
2e Hans

Bericht door 2e Hans »

-DIA- schreef: 27 jul 2023, 10:47 De toestand in de wereld.
De staat van kerk en wereld
Van land en stad.

De lijnen die we zien,
overheid, algemeen verval,
het niet teugkeren van verkeerde wegen

Dit kan niet goed gaan.
Denk aan het boek Richteren.
En een richter zie ik nog niet,
maar we gaan door.
Wie zijn “we”? Ik hoop dat voor jou iets anders geldt.

We hebben immers geen reden om te somberen. God is almachtig: ere Wie ere toekomt.
Plaats reactie