Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [2]
Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [2]
Bij ons ook!
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
Matthew Henry
Dia,Hendrikus schreef:Met zulke opmerkingen doe je de Heere tekort Want Hij werkt wel degelijk!-DIA- schreef:Een vriend merkte op: aan de preken ligt het niet, maar het is zo stil.
Zo'n 30 jaar geleden hoorde je nog eens wat, maar het is alsof de Heere
niet meer werkt.
Je moet het alleen wel willen zien. En niet op voorhand allerlei kaders gaan opwerpen. Het manifesteert zich misschien in andere termen en met andere vormen dan 30 jaar geleden, of zeker dan 130 jaar geleden, maar de werkingen zijn er wel degelijk!
Zucht!
Het ligt ook aan mij, gister ervaren.. ik ben zo lauw de laatste tijd.. ik bid zo weinig 'Uw koninkrijk kome'.. Dan hou je schuld voor jezelf over.. Maar ik mag naar Hem gaan, altijd, vrijmoedig... Door Hem, want van onszelf hoeven we het niet te verwachten, maar onze verwachting is van Hem!
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
Matthew Henry
Matthew Henry
-
Lofzang van Maria (wat leefde die jonge vrouw dichtbij de Heere en wat een geloofsvertrouwen) en over het 'strijden om in te gaan' (wat moeten we onszelf onderzoeken!)
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Advent(lees)preek van ds. E. Venema (1922-2003) over 2 Samuël 23:20:
'Voorts Benája, de zoon van Jójada, de zoon van een dapperen man, groot van daden, van Kábzeël; die sloeg twee sterke leeuwen van Moab; ook ging hij af, en sloeg een leeuw in het midden van een kuil in den sneeuwtijd.'
'Voorts Benája, de zoon van Jójada, de zoon van een dapperen man, groot van daden, van Kábzeël; die sloeg twee sterke leeuwen van Moab; ook ging hij af, en sloeg een leeuw in het midden van een kuil in den sneeuwtijd.'
Kun je meer vertellen over de boodschap van de preek?Zeemeeuw schreef:Advent(lees)preek van ds. E. Venema (1922-2003) over 2 Samuël 23:20:
@ Zita.
De kern van de boodschap was wel de lijn van: 'ook ging hij af' naar 'ook ging Hij af'.
De kern van de boodschap was wel de lijn van: 'ook ging hij af' naar 'ook ging Hij af'.
- JolandaOudshoorn
's morgens de doopdienst van mijn neefje: een mooie preek over Johannes (tevens de doopnaam van mijn neefje) die opsprong in de schoot van Elizabeth toen hij de groetenis van Maria hoorde.
's middags naar een aangepaste kerkdienst geweest: Jezus is het Licht. Een prachtige, eenvoudige (uiteraard) en ontroerende dienst.
's middags naar een aangepaste kerkdienst geweest: Jezus is het Licht. Een prachtige, eenvoudige (uiteraard) en ontroerende dienst.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
afgelopen zondag werd er voorbede gedaan voor onze jongste meis...
deed internet t niet.. gelukkig kon ik t nog naluisteren, maar op zo n moment is dat echt niet leuk.
Zie erg uit naar morgen!
Eindelijk weer s naar de kerk.
deed internet t niet.. gelukkig kon ik t nog naluisteren, maar op zo n moment is dat echt niet leuk.
Zie erg uit naar morgen!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- JolandaOudshoorn
Heerlijk dat je weer zo snel op de been bent!!henriët schreef:afgelopen zondag werd er voorbede gedaan voor onze jongste meis...
Zie erg uit naar morgen!
Een goede zondag!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Dank je wel,JolandaOudshoorn schreef:Heerlijk dat je weer zo snel op de been bent!!henriët schreef:afgelopen zondag werd er voorbede gedaan voor onze jongste meis...
Zie erg uit naar morgen!
Een goede zondag!
de Heere is goed en Hem de dank en de eer!!
En eveneens ook een goede en gezegende zondag gewenst!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Afgelopen zondag gesproken over Gods openbaring in de Schriften en door Zijn Geest. Het samen met alle heiligen is daar sleutel (Efeze 3:18). Wij zien zelf maar zo'n ontzettend klein stukje van die grote diamant van Gods liefde. Samen met alle heiligen kan ik pas de lengte en breedte en hoogte en diepte van de liefde van Christus kennen die het verstand te boven gaat, zodat wij vervuld worden met al Gods volheid.
Blijf dus niet alleen staan bij dat wat jij van God hebt gezien of ervaren, maar luister naar allen die onze Heere Jezus Christus liefhebben. God is zoveel grote dan wij kunnen bevatten. God zoveel mooier, veelkleuriger, liefdevoller, heiliger, genadiger, rechtvaardiger, barmhartiger. God past niet in onze dogma's, God past niet in één kerk of denominatie. God wordt met zoveel verschillende vormen gediend. Durf je daarvan te genieten? Of is jouw God misschien te klein?
Blijf dus niet alleen staan bij dat wat jij van God hebt gezien of ervaren, maar luister naar allen die onze Heere Jezus Christus liefhebben. God is zoveel grote dan wij kunnen bevatten. God zoveel mooier, veelkleuriger, liefdevoller, heiliger, genadiger, rechtvaardiger, barmhartiger. God past niet in onze dogma's, God past niet in één kerk of denominatie. God wordt met zoveel verschillende vormen gediend. Durf je daarvan te genieten? Of is jouw God misschien te klein?
Ik wil zeker niet uitdagen, maar: Mijn God is te klein.theoloog schreef:Afgelopen zondag gesproken over Gods openbaring in de Schriften en door Zijn Geest. Het samen met alle heiligen is daar sleutel (Efeze 3:18). Wij zien zelf maar zo'n ontzettend klein stukje van die grote diamant van Gods liefde. Samen met alle heiligen kan ik pas de lengte en breedte en hoogte en diepte van de liefde van Christus kennen die het verstand te boven gaat, zodat wij vervuld worden met al Gods volheid.
Ik hoop dat je beseft wat ik hiermee bedoel.
Ik ben te groot.
Het was de laatste adventszondag. De dominee had het over allerlei menselijke verzinsels rondom kerst. Meditaties, concerten, zangavond...
We verwachten het KerstKIND, maar verwachten wij de volwassen Messias ?
En als wij zingen: nu syt wellecome, Jesu lieve Heer, en het gebeurt ook daadwerkelijk, schrikken wij dan ? Of zijn onze lampen brandende, en verwachten wij Hem ?
Wat de tuincentra doen, nl allemaal spulletjes aanbieden, doen veel kerken eigenlijk ook, om niet weliswaar, maar in feite niet anders.
We verwachten het KerstKIND, maar verwachten wij de volwassen Messias ?
En als wij zingen: nu syt wellecome, Jesu lieve Heer, en het gebeurt ook daadwerkelijk, schrikken wij dan ? Of zijn onze lampen brandende, en verwachten wij Hem ?
Wat de tuincentra doen, nl allemaal spulletjes aanbieden, doen veel kerken eigenlijk ook, om niet weliswaar, maar in feite niet anders.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- oesterschelpje
Een kind is ONS geboren!
Als de heerlijkheid Gods ons op HET Kind laat zien, is de smart van de duisternis geweken.
Dan wordt er gewandeld in HET Licht.
De schapen horen Zijn stem en volgen Hem.
Kennen wij de stem van de Herder?!
Als de heerlijkheid Gods ons op HET Kind laat zien, is de smart van de duisternis geweken.
Dan wordt er gewandeld in HET Licht.
De schapen horen Zijn stem en volgen Hem.
Kennen wij de stem van de Herder?!
Theoloog, ik krijg de indruk dat jij het als je taak ziet om de mensen hier een soort geestelijke heropvoeding te geven. Dat doe je door ze 'les' in exegese aan te bieden, en ze nu ook weer door ze de 'juiste' visie op God onder het oog te brengen.theoloog schreef:Afgelopen zondag gesproken over Gods openbaring in de Schriften en door Zijn Geest. Het samen met alle heiligen is daar sleutel (Efeze 3:18). Wij zien zelf maar zo'n ontzettend klein stukje van die grote diamant van Gods liefde. Samen met alle heiligen kan ik pas de lengte en breedte en hoogte en diepte van de liefde van Christus kennen die het verstand te boven gaat, zodat wij vervuld worden met al Gods volheid.
't Staat mij een beetje tegen allemaal.