Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Van mij zou dat ook niet hoeven, maar het is best uit te leggen. Belijdenis doen je van je geloof maar je verbindt je ook aan de plaatselijke gemeente en de leer van die gemeente. Wanneer je dus van een ander kerkverband overkomt vernieuw je, met het oog op de leer en de verbintenis aan de gemeente, je belijdenis.
Ik weet dat in de provincie Zeeland moeilijk over wordt gedaan.
Heb gelezen dat een diaken van GG Poederoijen woont in Aalst.
Schijnbaar doet iedereen wat goed is in zijn ogen.
Heb gelezen dat een diaken van GG Poederoijen woont in Aalst.
Schijnbaar doet iedereen wat goed is in zijn ogen.
-
Hmm, het is dus ook buiten Walcheren een probleem!Charles schreef:Zie hier antwoord van een GG ouderling.
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/23 ... te-kerken/
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
-
- Verbannen
...wérd...CvdW schreef:Ik weet dat in de provincie Zeeland moeilijk over wordt gedaan.
-
- Verbannen
Dit is ook wel een merkwaardig voorbeeld ook. Dus het antwoord is ook wel logisch.JvW schreef:Hmm, het is dus ook buiten Walcheren een probleem!Charles schreef:Zie hier antwoord van een GG ouderling.
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/23 ... te-kerken/
In 's-Gravenpolder is het 'wordt'.GerefGemeente-lid schreef:...wérd...CvdW schreef:Ik weet dat in de provincie Zeeland moeilijk over wordt gedaan.
-
Hoezo werd?GerefGemeente-lid schreef:...wérd...CvdW schreef:Ik weet dat in de provincie Zeeland moeilijk over wordt gedaan.
Jaco van Westenbrugge
-
- Verbannen
Omdat er ouderlingen wonen in aangrenzende plaatsen waar al een GG is.JvW schreef:Hoezo werd?GerefGemeente-lid schreef:...wérd...CvdW schreef:Ik weet dat in de provincie Zeeland moeilijk over wordt gedaan.
-
Dat klopt, maar dat betekent nog niet dat er niet moeilijk over gedaan wordt en het eigenlijk praktisch onmogelijk (gemaakt) is. En soms is die situatie ook ontstaan voor het bepalen van de grenzen.GerefGemeente-lid schreef:Omdat er ouderlingen wonen in aangrenzende plaatsen waar al een GG is.
Jaco van Westenbrugge
Komt dat dan door verhuizing eventueel? Anders heb ik er ook nog niet zo vaak over gehoord moet ik zeggen.GerefGemeente-lid schreef:Omdat er ouderlingen wonen in aangrenzende plaatsen waar al een GG is.JvW schreef:Hoezo werd?GerefGemeente-lid schreef:...wérd...CvdW schreef:Ik weet dat in de provincie Zeeland moeilijk over wordt gedaan.
Wij hebben in Gouda ook een ouderling die in een ander dorp woont. Woont een kwartiertje lopen naar de GG aldaar. Nu een kwartier met de auto naar Gouda.
-
Nee, andere redenen.Zeeuw schreef:Komt dat dan door verhuizing eventueel? Anders heb ik er ook nog niet zo vaak over gehoord moet ik zeggen.
Jaco van Westenbrugge
-
- Verbannen
Daar is niet moeilijk over gedaan, maar dit is in goed overleg gebeurd.JvW schreef:Nee, andere redenen.Zeeuw schreef:Komt dat dan door verhuizing eventueel? Anders heb ik er ook nog niet zo vaak over gehoord moet ik zeggen.
En misschien gebeurt het nog wel eens.
Goed overleg is altijd goed.GerefGemeente-lid schreef:Daar is niet moeilijk over gedaan, maar dit is in goed overleg gebeurd.JvW schreef:Nee, andere redenen.Zeeuw schreef:Komt dat dan door verhuizing eventueel? Anders heb ik er ook nog niet zo vaak over gehoord moet ik zeggen.
En misschien gebeurt het nog wel eens.