Nee, Rien.-DIA- schreef: ↑19 jul 2023, 11:24Ik zie dit nu pas. Was dat Machiel?Job schreef: ↑18 jul 2023, 22:03Dat is dhr. M. Karels toch? Hij was ook vrijwilliger bij diverse andere stichtingen, onder andere straatevangelisatie en Hulp Oost-Europa. Een erg bevlogen, warmhartig man. Vroeger schooldirecteur.helma schreef: ↑18 jul 2023, 14:10 Aan een vaderlijke ProLife vriend die vanmorgen de eeuwige rust mocht ingaan...
Zo ontroerend hoe hij zo vol rust en vrede zijn leven in Gods handen mocht leggen. Zijn getuigenis maakte indruk op velen.
Zijn leven was Christus, zijn sterven gewin.
Echt een gemis hier op aarde.
Waar denk je op dit moment aan? [4]
Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]
Zo heeft iedereen z'n eigen herinneringen...aggieoudje schreef:Meester Karels was zo'n lieve man. Mijn broers hebben hem gehad op de Koelmanschool hier ter plaatse en dachten daar fijn aan terug! Groette altijd vriendelijk als je hem tegen kwam meestal samen met zijn vrouw fietsend door het dorp. En kwam je hem ergens lopend tegen altijd even vragen hoe het met de jongens(mijn broers dus) ging, hij vergat zijn oud leerlingen niet.
Ik heb hem als meester gehad in de 2e en 3e klas (groep 3 en 4 tegenwoordig).
Zingen en orgelspelen stonden centraal.
Zijn bruiloft nog meebeleefd en paar keer op kraam visite geweest

Laatst gewijzigd door Orchidee op 19 jul 2023, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Hier een interview van drie jaar geleden... https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... 001_CID001Orchidee schreef: ↑19 jul 2023, 14:28Zo heeft iedereen z'n eigen herinneringen...aggieoudje schreef:Meester Karels was zo'n lieve man. Mijn broers hebben hem gehad op de Koelmanschool hier ter plaatse en dachten daar fijn aan terug! Groette altijd vriendelijk als je hem tegen kwam meestal samen met zijn vrouw fietsend door het dorp. En kwam je hem ergens lopend tegen altijd even vragen hoe het met de jongens(mijn broers dus) ging, hij vergat zijn oud leerlingen niet.
Hij is trouwens ook een broer van...
Niet dat het er veel toe doet, behalve dat hij uit een zeer vroom, met de Heere levend, geslacht komt.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Niet dat het er echt toe doet maar uit belangstelling: was hij ziek?Mistig schreef:Ik kende hem vanuit een andere setting. Een bijzondere man. Als een vader inderdaad.helma schreef: ↑18 jul 2023, 14:10 Aan een vaderlijke ProLife vriend die vanmorgen de eeuwige rust mocht ingaan...
Zo ontroerend hoe hij zo vol rust en vrede zijn leven in Gods handen mocht leggen. Zijn getuigenis maakte indruk op velen.
Zo snel gegaan allemaal, en toch in alle rust heengegaan.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ja, in zomaar een paar weken afgebroken. De diagnose (ongeneeslijk ziek) is van nog maar enkele weken geleden.Orchidee schreef: ↑19 jul 2023, 17:19Niet dat het er echt toe doet maar uit belangstelling: was hij ziek?Mistig schreef:Ik kende hem vanuit een andere setting. Een bijzondere man. Als een vader inderdaad.helma schreef: ↑18 jul 2023, 14:10 Aan een vaderlijke ProLife vriend die vanmorgen de eeuwige rust mocht ingaan...
Zo snel gegaan allemaal, en toch in alle rust heengegaan.
Voor de geïnteresseerden: hier wat meer over dat geslacht.Mistig schreef: ↑19 jul 2023, 14:36Hier een interview van drie jaar geleden... https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... 001_CID001Orchidee schreef: ↑19 jul 2023, 14:28Zo heeft iedereen z'n eigen herinneringen...aggieoudje schreef:Meester Karels was zo'n lieve man. Mijn broers hebben hem gehad op de Koelmanschool hier ter plaatse en dachten daar fijn aan terug! Groette altijd vriendelijk als je hem tegen kwam meestal samen met zijn vrouw fietsend door het dorp. En kwam je hem ergens lopend tegen altijd even vragen hoe het met de jongens(mijn broers dus) ging, hij vergat zijn oud leerlingen niet.
Niet dat het er veel toe doet, behalve dat hij uit een zeer vroom, met de Heere levend, geslacht komt.
https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... 27f9d091ae
Ik heb hem vroeger nog gekend, als jongen, we waren een jaar of 15, 16, 17.Job schreef: ↑19 jul 2023, 13:38Nee, Rien.-DIA- schreef: ↑19 jul 2023, 11:24Ik zie dit nu pas. Was dat Machiel?Job schreef: ↑18 jul 2023, 22:03Dat is dhr. M. Karels toch? Hij was ook vrijwilliger bij diverse andere stichtingen, onder andere straatevangelisatie en Hulp Oost-Europa. Een erg bevlogen, warmhartig man. Vroeger schooldirecteur.helma schreef: ↑18 jul 2023, 14:10 Aan een vaderlijke ProLife vriend die vanmorgen de eeuwige rust mocht ingaan...
Hij bracht bij ons de vakantie door. Goede herinneringen deze familie.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
Waar denk je op dit moment aan?
Aan de inhoud van een 'afscheidspost' van een bepaalde forummer.
Aan de inhoud van een 'afscheidspost' van een bepaalde forummer.
Geen gezeur hier over mod-waarschuwingen, daarom hier wat berichten geknipt.
Hier moest ik ook nog aan terugdenken, na wat speurwerk teruggevonden. Ik denk dat de inhoud precies weergeeft hoe hij was:Job schreef: ↑19 jul 2023, 18:25Voor de geïnteresseerden: hier wat meer over dat geslacht.Mistig schreef: ↑19 jul 2023, 14:36Hier een interview van drie jaar geleden... https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... 001_CID001Orchidee schreef: ↑19 jul 2023, 14:28Zo heeft iedereen z'n eigen herinneringen...aggieoudje schreef:Meester Karels was zo'n lieve man. Mijn broers hebben hem gehad op de Koelmanschool hier ter plaatse en dachten daar fijn aan terug! Groette altijd vriendelijk als je hem tegen kwam meestal samen met zijn vrouw fietsend door het dorp. En kwam je hem ergens lopend tegen altijd even vragen hoe het met de jongens(mijn broers dus) ging, hij vergat zijn oud leerlingen niet.
https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... 001_CID001
Dit was een zeer gezegende familie. Veel uit hun voorgeslacht en velen die ik nog gekend heb waren bedeeld met de tere godsvreze. Vooral de moeder van Rien, Bram, Wim, Joost en de rest, ze was een moeder in Israël. Ook zijn vader kende een teer leven, maar had een vrolijk opgewekt karakter. Hij kon soms een grapje maken, en dan even laten werd het ernstig, en dan rolden de tranen over zijn wangen. Mensen die we nooit zullen vergeten. Ook Wim (ds. W.J. Karels) vergeet ik nooit. Als jongen was ik jaloers op hem. Hij was bezet met een bijzondere ernst voor zijn leeftijd. Ik zou meer kunnen zeggen maar alles hoeft niet gezegd te worden. Wat hebben goede tijden beleefd met deze zo gezegende familie.Job schreef: ↑19 jul 2023, 18:25Voor de geïnteresseerden: hier wat meer over dat geslacht.Mistig schreef: ↑19 jul 2023, 14:36Hier een interview van drie jaar geleden... https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... 001_CID001Orchidee schreef: ↑19 jul 2023, 14:28Zo heeft iedereen z'n eigen herinneringen...aggieoudje schreef:Meester Karels was zo'n lieve man. Mijn broers hebben hem gehad op de Koelmanschool hier ter plaatse en dachten daar fijn aan terug! Groette altijd vriendelijk als je hem tegen kwam meestal samen met zijn vrouw fietsend door het dorp. En kwam je hem ergens lopend tegen altijd even vragen hoe het met de jongens(mijn broers dus) ging, hij vergat zijn oud leerlingen niet.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Dit bericht hierheen verplaatst ivm of topic in oorspronkelijke topic.
-DIA- schreef:Wat gij niet wilt dat u geschiedt doet dat ook een ander niet,
Dat is fout, het is zo:
Maar doe zoals u zou wensen dat de mensen met u zouden handelen, doe dat ook zo met een ander.
Nu eens geen citaat uit een boek of een blad.
Een eigen woord voor één keer dan.
Omdat er zaken zijn die niet christelijk zijn te noemen.
Kunnen we elkaar het leven zuur maken?
Ja, dat kan.
Is dat wijs?
Nee.
Vertrouwen we elkaar?
Dan vraag ik één ding, waarop ik geen antwoord hoef,
was het nodig om me zo wantrouwend te bevragen over de
verschuivingen in het Gereformeerd Weekblad (en nog erger,
was ik ook noemde) De Wekker?
Ik dacht bij mezelf: Zijn we dan collectief geslagen met verblindheden?
Want deze bevraging staat beslist niet op zichzelf.
Tot zover dan, war ik (en een ieder die het ziet) kan constateren.
Een verder antwoord behoef ik niet, ieder overdenke het maar of
we dit niet mogelijk zelf zouden kunnen onderzoeken?
We hebben immers verstand gekregen, al dat door de zonden verduisterd.
Ga ik het dan nu voor mezelf opnemen?
Nee, als de mede-forummer denkt dat ik verkeerd ben, of alleen
om mezelf te rechtvaardigen?
Goed, denk dat dan maar, maar ik ga niet mee door kromme wegen.
Aan de medewerkers van de Kustwacht die het ondanks verzoeken van de kapitein van het schip niet nodig vonden om helikopters te sturen naar het schip in nood boven Ameland, wat het leven heeft gekost van tenminste één persoon.
Wat een drama.
Wat een drama.
-
Een heel heftig gebeuren inderdaad.
Laten we er maar voor in het gebed gaan.
Bron?
Ik heb net Nieuwsuur gezien en daar hoor ik er niets over. Wel dit. Elektrische auto’s zijn gevaarlijk om te vervoeren. Als ze branden zijn ze zeer moeilijk te blussen. Er was zelfs een voorbeeld van een gebluste elektrische auto die na het blussen een week in een dompelbad onder water was geweest en daarna binnen 24 uur weer spontaan ging branden.
…….en straks zitten we met slecht te blussen huizen vanwege de zonnepanelen en bijna onblusbare auto’s. Wat toch een fijne transitie

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.