Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]
Waar zouden ze champignonconcentraat, eekhoorntjesbroodconcentraat, champignonextract en paddenstoelenpoeder van maken?
Dat kun je hier lezen: http://www.agf.nl/artikel/90122/Onderne ... pergeafvalrefo schreef:Waar zouden ze champignonconcentraat, eekhoorntjesbroodconcentraat, champignonextract en paddenstoelenpoeder van maken?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-
Wat ingenieus eigenlijk dat ze restafval van champignons en asperges toch gebruiken en verwerken tot smaakversterker! Zo worden de groenten ten volle benut. Maar of de AH de soep daarmee ook excellent mag noemen ...Mara schreef:Dat kun je hier lezen: http://www.agf.nl/artikel/90122/Onderne ... pergeafvalrefo schreef:Waar zouden ze champignonconcentraat, eekhoorntjesbroodconcentraat, champignonextract en paddenstoelenpoeder van maken?
De pot schaft hier romige peenpaprikasoep. Excellent, maar niet uit een blikje.
Haha er gaat toch niets boven het eigen creativiteit! Daarbij vergeleken was de excellente soep van AH ook maar een slap aftreksel van de soep zoals alleen mijn moeder die kon maken.Zita schreef:De pot schaft hier romige peenpaprikasoep. Excellent, maar niet uit een blikje.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Preigratin in bladerdeeg en een filetlapje, ijsschnitte na 

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Broodjes met kruidenboter
Kippensoep met rijst
Pizza Mista
Tiramisu
Thee
Kippensoep met rijst
Pizza Mista
Tiramisu
Thee
Noodles met garnalen
- Dodo
Maissoep.
Onverwacht aten er twee extra mee, en die wilden graag het recept. Dus ze zijn óf erg beleefd óf ze vonden het echt lekker.
Onverwacht aten er twee extra mee, en die wilden graag het recept. Dus ze zijn óf erg beleefd óf ze vonden het echt lekker.

Na het eten Gembermelkthee. Houdt het lichaam warm en goed voor de spijsvertering.
Breng water aan de kook
Als het kookt voeg je theeblaadjes toe en gember(verse of poeder)
Nog even laten pruttelen en rietsuiker en melk toevoegen
Nog even op half pitje laten staan en dan met zeef in je kopje doen.
Ik gebruik voor een pannetje 4 eetlepels suiker en 1 volle theelepel gember. Komt oorspronkelijk uit India.
Breng water aan de kook
Als het kookt voeg je theeblaadjes toe en gember(verse of poeder)
Nog even laten pruttelen en rietsuiker en melk toevoegen
Nog even op half pitje laten staan en dan met zeef in je kopje doen.
Ik gebruik voor een pannetje 4 eetlepels suiker en 1 volle theelepel gember. Komt oorspronkelijk uit India.
Blote billetjes in het gras
Gekookte aardappelen
Kipdijfilet
Gekookte aardappelen
Kipdijfilet
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Kikkerbilletjes?Orchidee schreef:Blote billetjes in het gras
Gekookte aardappelen
Kipdijfilet
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Blote billetjes in het gras is snijbonenstamppot met witte bonen. De blote billetjes, dat zijn de witte bonen en de groene snijbonen is natuurlijk het gras.-DIA- schreef:Kikkerbilletjes?Orchidee schreef:Blote billetjes in het gras
Gekookte aardappelen
Kipdijfilet

Ik heb het laatst "uit nood" gedaan. Mijn man had 1 zakje snijbonen meegenomen, het was maar 400 gram en dat hadden er dus 2 moeten zijn.Orchidee schreef:Blote billetjes in het gras is snijbonenstamppot met witte bonen. De blote billetjes, dat zijn de witte bonen en de groene snijbonen is natuurlijk het gras.-DIA- schreef:Kikkerbilletjes?Orchidee schreef:Blote billetjes in het gras
Gekookte aardappelen
Kipdijfilet
Ik had nog een potje witte bonen en heb dat er doorheen gedaan, tezamen met een half blikje tomatenpuree.
Ik had er reepjes gemarineerde en roergebakken speklapjes bij.

Maar niet iedereen weet hoe dit ook wel genoemd wordt.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- Dodo
Geroerbakte boerenkool
Geroerbakt? Roergebakken?
Maar het was lekker.
Geroerbakt? Roergebakken?
Maar het was lekker.