Preken beluisteren op internet

coupe soleil

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door coupe soleil »

Mara schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Misschien begrijpt Democritus haar gevoelens niet, maar hij heeft wel gelijk. Het Woord gaat open, bij zowel de linkse als de rechtse predikant. Wat dat betreft zou ik de visie van Jongere (wat grotendeels toch ook wel mijn visie is) hier willen toepassen.
Jolanda, het Woord gaat wel open, maar je zit dan continue te wachten tot hij HET gaat verklaren wat er in je hart leeft.
Ws zit jij iedere zondag onder de prediking waar jij je goed bij voelt, je hart wordt verklaard.
Het gaat hier niet over predikanten die weinig gaven hebben, of wat saai preken, nee, ik mis soms iets.
Ik probeer niet mezelf in de weg te zitten, ga iedere keer toch weer met open handen, zeg maar, ook al weet ik dat ik weinig kan verwachten.
Maar soms kom ik thuis en denk dan: nou, dat en dat kan ik toch wel mee verder.
Maar zelfs dat is niet altijd.
Iedereen die een beetje thuis is in de cgk, weet precies wat ik bedoel !
BhP predikanten willen dolgraag in veel gemeentes preken, maar ze worden niet meer gevraagd daar, te zwaar.
Door medegemeenteleden wordt dat ook gezegd hoor: Die ? O nee he, dan duurt de kerk veel te lang en alles is zonde.
Tja, dat is een beetje het probleem als er twee sterke stromingen in een gemeente aanwezig zijn, en de kerkenraad vervolgens vrij duidelijk een kant kiest. Ik denk dat het zo moet zijn, dat de kerkenraad een goede afspiegeling is van de gemeente. Dus zowel 'links' als 'rechts' in de kerkenraad, en ieder evenveel ruimte en geluid.
Bij ons zie ik dat ook wel. Frisse mensen, die in zijn voor vernieuwing en verandering (kindjes geen hoed op, kindjes nemen de HSV mee) en de wat meer behoudende mensen. Als je hier duidelijke afspraken over maakt, moet dat goed te doen zijn.

Maar ja, daar heb je niet zoveel aan. Bij jullie krijgt blijkbaar de ene kant meer aandacht dan de andere kant. Hoewel ik je problemen en bezwaren om weg te gaan snap (ik zit zelf in een soortgelijke situatie), moet je je m.i. wel afvragen wat je het meeste waard is. Sentiment (niet lacherig bedoeld) of een inhoud waar je je beter bij thuisvoelt?
Mara

Bericht door Mara »

Nee de linkerstroming is tegenwoordig veel duidelijker merkbaar.
Wij horen dus bij de minderheid, laat ik zeggen: 75% is progressief en 25% behoudend.
Ik het het gevoel dat dat steeds erger wordt, dus wij horen straks misschien bij 10%.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
coupe soleil

Bericht door coupe soleil »

Mara schreef:Nee de linkerstroming is tegenwoordig veel duidelijker merkbaar.
Wij horen dus bij de minderheid, laat ik zeggen: 75% is progressief en 25% behoudend.
Ik het het gevoel dat dat steeds erger wordt, dus wij horen straks misschien bij 10%.
Dat zei ik dus, maar hoe sta je ten opzichte van de vraag die ik stelde?
Mara

Bericht door Mara »

Je bedoelt sentiment of inhoud ?
Zoals ik eerder zei, ik heb het niet alleen voor het zeggen, we zijn een gezin.
Bovendien is het niet enkel kommer en kwel.
Voor mij persoonlijk ligt er nog geen weg open naar elders.
Het heeft teveel haken en ogen.
Ik zie het niet zitten om 20 km verderop te gaan kerken, om diverse redenen.
Als iedereen zomaar het zinkende schip gaat verlaten, weet je zeker dat het niet goed gaat.
Misschien bieden wij, tezamen met wat anderen, nog tegenwicht ?
Schemerlichtje

Bericht door Schemerlichtje »

...het ging over preken luisteren op internet... :livre
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Gisteren beluisterde ik de eerste preek van een tweeluik over de eeuwigheid.

Preek I Over hoe vreselijk de hel is.
Preek II Over hoe heerlijk de hemel is.

Steeds minder mensen geloven nog in de hel, of in de hel zoals die door Gods woord getekend word.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Wormser

Bericht door Wormser »

Johann Gottfried Walther schreef:Gisteren beluisterde ik de eerste preek van een tweeluik over de eeuwigheid.

Preek I Over hoe vreselijk de hel is.
Preek II Over hoe heerlijk de hemel is.

Steeds minder mensen geloven nog in de hel, of in de hel zoals die door Gods woord getekend word.
Kan ik die preken beluisteren op Internet?
“Leer de natie haar doop verstaan en Kerk en Staat zijn gered”
Mara

Bericht door Mara »

Schemerlichtje schreef:...het ging over preken luisteren op internet... :livre
O zo. Ik probeer trouw 2 x per zondag naar de kerk te gaan, maar beluister soms op zondagavond, of door de weeks in de middaguren (smorgens werk ik vaak en savonds hebben de kinderen de comp nodig voor huiswerk e.d.) een preek via internet.
Ik krijg van een oude vriendin wel eens een cd met een dienst erop, die beluister ik dan ook.
Er is niets op tegen om elders voedsel te bemachtigen, maar niet tijdens de reguliere kerkdiensten van de gemeente waar je lid van bent.
Ik wil mijn plaats niet nodeloos leeglaten.
Upquark

Bericht door Upquark »

Inderdaad Mara. Zo luister ik in de auto ook standaard naar preken die ik download van b.v. prekenweb.nl of downloadpreken.nl. Ik zou anders van honger omkomen...
www.psalmenzingen.nl: 150 psalmen in de berijming-1773.
PrekenWeb
Contacteer:

Bericht door PrekenWeb »

De bevestigings- en de intrededienst van Ds C. Harinck en Ds. W Harinck zijn op http://www.prekenweb.nl na te beluisteren.

http://twitter.com/PrekenWeb/status/20820991333
hans123

Bericht door hans123 »

..
Laatst gewijzigd door hans123 op 26 aug 2010, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

hans123 schreef:preken gezocht van ds. J.C. van Os (predikant in Herv. Lokaal te Capelle ad IJssel)
Het beste kan je de scriba bellen, die kan je er CD's van leveren. Zijn preken staan niet op internet, als je dat bedoelt.
Gian

Bericht door Gian »

hans123 schreef:preken gezocht van ds. J.C. van Os (predikant in Herv. Lokaal te Capelle ad IJssel)
Daar nemen ze volgens mij geen preken op. Ik vraag me af waarom je preken van deze man zoekt.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Ik weet een adres in Rijssen waar je waarschijnlijk preken van ds van Os kan bestellen.
In de periode dat de OGG Bevervoorde vacant was is ds. van Os hier verschillende keren voorgegaan.
Deze preken zijn normaal allemaal opgenomen.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Mara

Bericht door Mara »

Gian schreef:
Daar nemen ze volgens mij geen preken op. Ik vraag me af waarom je preken van deze man zoekt.
Nee, dat denk ik ook niet, ik geloof dat deze gemeente zich verre houdt van alle moderne communicatie.
Gesloten