Hoe vreemder de argumenten, hoe geprikkelder de reactie, ik spreek even voor mezelf want ik vind dat Ad keurig reageert. Dus wie kaatst, kan de bal verwachten.Wim Anker schreef:Uiteraard is dat zo, ik heb ook niet het idee dat ik iets anders beweer of heb beweerd. Uiteraard is het opbouwen van afweer bij kinderen bij buiten spelen een bij-effect.eilander schreef:Eens hoor Wim, als ik mijn kinderen laat buiten spelen met als enige, vooropgezette doel om ze te beschermen tegen ziekten, fungeert dat net als vaccinatie.![]()
In mijn optiek is de bescherming tegen ziekten een vooropgezet doel van vaccineren, en niet een bij-effect. En bij buiten spelen is er een heel ander doel, met een mogelijk bij-effect.
Tegelijk kunnen deze natuurlijke dingen ons veel leren hoe wij mogen handelen. En dat is wat ik beoog. Als de - geschapen - natuur bij geoorloofd handelen - buiten spelen van kinderen - als bij-effect het immuunsysteem versterkt door het opdoen van besmettingen (terwijl nog niemand weet of de opgedane weerstand ooit nodig zal zijn) dan stemt dat tot nadenken.
Vanwaar toch deze 'gemelijkheid' van jouw (en @Ad)? Tellen argumenten niet meer? Als er discussiemoeheid optreedt reageer dan niet in dit topic zou ik zeggen.
Wat mij betreft zit de crux nu juist in dat vooropgezette doel bij onze handelingen. Dan is een voorbeeld van 'je handen kapot wassen' sterker, dan het buiten laten spelen door je kind.