Het grote WEERTOPIC

Orchidee

Re: Het grote WEERTOPIC

Bericht door Orchidee »

vlinder schreef:
Orchidee schreef:Mijn man heeft vanmorgen 1 uur heen, en 1 uur terug over een stukje van 8 km enkele reis gedaan :jongle
Ik over een stukje van 10 km. anderhalf uur.....schoot inderdaad niet op.
Bij mij zitten 3 meiden van Flakkee in de klas en die kwamen ook niet. Verkeer stond muurvast.
Achteraf maar goed ook. 2 uurtjes les, want de docent was ziek... Ik ben langer onderweg geweest dan op school. En dat terwijl het een half uur fietsen zou zijn. Maar met dit weer fietsen zie ik ook niet zo zitten.
Nee precies, dat was hier vanmorgen ook het dilemma...
Of ze glibberend/fietsend/vallend naar school te sturen, of met de auto brengen...
Qua tijd , met gewoon Hollands weer, kan je inderdaad beter met de fiets gaan :)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Marnix

Bericht door Marnix »

Hier gaat fietsen prima, zolang je niet slingert / aan je stuur rukt. Stukken sneller dan met de auto... :)

Hier op het werk zag ik een paar langlauf-ski's met stokken tegen de muur staan, blijkbaar dacht iemand: Kijk, dat is een ideale vorm van transport met dit weer :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
refo

Bericht door refo »

De weerprimeur toetert er weer lustig op los.

SNEEUWJACHT IN RANDSTAD !
WP ALS ENIGE (EER)GISTEREN AL VOOR GEWAARSCHUWD EN VERDER GEEN HOND EROVER...!!!

> Weerprimeurlijn op 4 december: alles over sneeuwjacht zoals eergisteren aangekondigd
> Vanaf 10.30 u. op weerprimeurlijn ook de LT en eventuele terugkeer van de koude.
> Zuid - en Noord-Holland gaan naar ' n TOTAAL sneeuwdek van 15-20 cm. vandaag
> Zaterdag sneeuwjacht groot deel Nederland met duinvorming tot c.a 1 meter hoog
Ander

Bericht door Ander »

Nou, vanmorgen m'n paadje geveegd (12:15 uur klaar) en nu ligt er weer een paar cm. op. 't Wordt nu wel minder zie ik, 't was bar vanmorgen.
parsifal

Bericht door parsifal »

Hier in Stockholm zou het best wel eens een witte kerst kunnen worden. Het blijft waarschijnlijk nog wel een tijdje vriezen en zo af en toe sneeuwt het. Er ligt nu een dik pak. Het is niet zo koud meer als van de week toen het 's ochtends min 20 was.

Ik verbaas me hier trouwens over hoe snel de straten geveegd zijn. Zelfs obscure wandel en fietspaden zijn 's morgens om zeven uur al sneeuwvrij als het 's nachts behoorlijk gesneeuwd heeft en ook als er op mijn fietszadel een dik pak ligt na het werken kan ik over sneeuwvrije paden naar huis fietsen. Het kan nog wel redelijk glad zijn en dan merk je echt dat winterbanden onder een fiets helpen. Er wordt vaak lacherig over gedaan door niet-Zweden, maar het is echt wel nuttig als je 4 maanden per jaar mogelijk gladde wegen hebt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
refo

Bericht door refo »

In Nederland is er ook grote kans op een witte kerst.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

het gaat hier lekker hard.....

van mij mag het, een dik pak! Liefst volgende week ook nog, want dan hebben we onze weekendlogeetjes.... lekker sleeën!

(alleen straks onderweg zal het best griezelig zijn)

en ja.... ik denk ook aan iedereen die nu niet naar buiten kan, ouderen enzo.... ik hoop dat ze gewoon toch genieten van achter glas!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
albion

Bericht door albion »

MarthaMartha schreef:het gaat hier lekker hard.....

van mij mag het, een dik pak! Liefst volgende week ook nog, want dan hebben we onze weekendlogeetjes.... lekker sleeën!

en ja.... ik denk ook aan iedereen die nu niet naar buiten kan, ouderen enzo.... ik hoop dat ze gewoon toch genieten van achter glas!
Van mij mag dat ook! En zeker vanavond! Mijn familie van boven de rivieren hebben afgebeld, dus die komen niet, maar zoonlief gaat vanavond uit en ik hoop van ganser harte dat dát niet doorgaat.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

albion schreef:
MarthaMartha schreef:het gaat hier lekker hard.....

Van mij mag dat ook! En zeker vanavond! Mijn familie van boven de rivieren hebben afgebeld, dus die komen niet, maar zoonlief gaat vanavond uit en ik hoop van ganser harte dat dát niet doorgaat.
ja, dat gevoel begrijp ik zó goed...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
oesterschelpje

Bericht door oesterschelpje »

Kben benieuwd of we nog uit de polder kunnen komen morgen.
Als het inderdaad gaat ijzelen, dan is de kans zeer groot van niet.
We zitten nu al flink ingesneeuwd en komen nauwelijks de weg op.
Hier wordt niet gestrooid, we zitten in de "vergeethoek".
Mara

Bericht door Mara »

Hier wordt wel gestrooid, maar dat zet weinig zoden aan de dijk, zolang het blijft sneeuwen. Zelfs mijn man heeft met de winterbanden moeite ! De snelweg was vanmorgen 1 ijsbaan, er reed een sneeuwschuiver voor hem, met vlak daarachter een strooiwagen, daarom ging het redelijk, maar terug was beduidend moeilijker.
Nog even en we krijgen de achterdeur niet meer open. De katten komen niet meer boven de sneeuw uit :haha
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
albion

Bericht door albion »

Mara schreef:Hier wordt wel gestrooid, maar dat zet weinig zoden aan de dijk, zolang het blijft sneeuwen. Zelfs mijn man heeft met de winterbanden moeite ! De snelweg was vanmorgen 1 ijsbaan, er reed een sneeuwschuiver voor hem, met vlak daarachter een strooiwagen, daarom ging het redelijk, maar terug was beduidend moeilijker.
Nog even en we krijgen de achterdeur niet meer open. De katten komen niet meer boven de sneeuw uit :haha

Ik begrijp dat je in de omgeving van een grote stad woont. Hoe is het daar op het ogenblik?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Mariavt

Bericht door Mariavt »

albion schreef:
Mara schreef:Hier wordt wel gestrooid, maar dat zet weinig zoden aan de dijk, zolang het blijft sneeuwen. Zelfs mijn man heeft met de winterbanden moeite ! De snelweg was vanmorgen 1 ijsbaan, er reed een sneeuwschuiver voor hem, met vlak daarachter een strooiwagen, daarom ging het redelijk, maar terug was beduidend moeilijker.

Ik begrijp dat je in de omgeving van een grote stad woont. Hoe is het daar op het ogenblik?
Ook ik woon in een grote stad, het is hier stil op straat, iedereen die voorbij komt loopt in elkaar gedoken langs. Er ligt een flink pak sneeuw en het is bere koud, maar voor Haarlem wordt voorspeld dat er vanavond ijsregen gaat vallen dat later overgaat in ijzel en daarna in regen, dus het is hier grote kans dat het spekglad wordt. :oO
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Lassie

Bericht door Lassie »

heeerlijk dit weer, die sneeuw mag wel weken aanhouden. Net heerlijk naar de stad toe gelopen (is toch wel een half uur wandelen). Even wat boodschapjes gedaan.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Nogmaals ik vind dat witte spul prachtig, maar het geeft ook een hoop overlast, vooral op de wegen, het was vandaag bar en boos, en er was/is niet tegenop te strooien :ouin
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gesloten