Lassie schreef:zowaar RO.
Welke muziek beluister je nu? [5]
- Wilma van den Berg
Re: Welke muziek beluister je nu? [5]
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Me too. Minder is meestal meer.Josephus schreef: Maar geef mij uiteindelijk toch maar een cantorij of een kamerkoor.
volgens mij staat Hans van Blijderveen daar al een jaar of veertien aan het roer.Josephus schreef:Kijk bijv. naar het Krimpens Mannenkoor, dat is onder de huidige dirigent ook met een paar honderd procent opgeknapt.

Klopt. In 1994 is hij daar aan het roer gekomen. Daarvoor was Everhard Zwart er dirigent.Zita schreef:volgens mij staat Hans van Blijderveen daar al een jaar of veertien aan het roer.Josephus schreef:Kijk bijv. naar het Krimpens Mannenkoor, dat is onder de huidige dirigent ook met een paar honderd procent opgeknapt.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Een paar honderd procent in 14 jaar, hoeveel is dat per jaar?Josephus schreef:Klopt. In 1994 is hij daar aan het roer gekomen. Daarvoor was Everhard Zwart er dirigent.Zita schreef:volgens mij staat Hans van Blijderveen daar al een jaar of veertien aan het roer.Josephus schreef:Kijk bijv. naar het Krimpens Mannenkoor, dat is onder de huidige dirigent ook met een paar honderd procent opgeknapt.
Sorry, ik ben slecht in rekenen...
Het hangt er maar helemaal vanaf of je dit logaritmisch moet benaderen of lineair.Hendrikus schreef: Een paar honderd procent in 14 jaar, hoeveel is dat per jaar?
Sorry, ik ben slecht in rekenen...

Gijs83 schreef:Het Rijssens Mannenkoor...nou niet echt mijn favoriet(geef mij het Noordermannenkoor maar), maar dit versje was toch best aardig en onze Ard Kamphuis deed ook weer z'n best!
Hoezo ONZE Ard Kamphuis. Ik meende dat je niks had met het RMK.
Gijs83 schreef:Het repertoire van Harm Hoeve spreekt mij meer aan dan die van Pieter-Jan Leusink. Ik vind het trouwens wel goed dat een kerkenraad meekijkt. In muziek gaat het al gauw om gevoel. Vaak is men al gauw bekeerd of per definitie bekeerd. Er is niets ergers dan bedriegen voor de eeuwigheid, dat doet eigenlijk ieder natuurlijk mens, alleen genade kan dat anders maken.
Wat een onzin zeg. Dan zou niemand meer een lied mogen zingen. mag je 's zondags in de kerk ook niet zingen.
Nee, nee zou bedoel ik dat niet! Als het maar tot Gods eer is en Bijbels gefundeerd. Nu denken mensen daar heel verschillend over: jammer, want ik denk toch dat de Bijbel toch maar enerlei uitleg vatbaar is.tukkertje schreef:Gijs83 schreef:Het repertoire van Harm Hoeve spreekt mij meer aan dan die van Pieter-Jan Leusink. Ik vind het trouwens wel goed dat een kerkenraad meekijkt. In muziek gaat het al gauw om gevoel. Vaak is men al gauw bekeerd of per definitie bekeerd. Er is niets ergers dan bedriegen voor de eeuwigheid, dat doet eigenlijk ieder natuurlijk mens, alleen genade kan dat anders maken.
Wat een onzin zeg. Dan zou niemand meer een lied mogen zingen. mag je 's zondags in de kerk ook niet zingen.
Hendrikus schreef:Wat? Zeeuwen die niet schreeuwen?albion schreef:Het Thoolse Mannenkoor schreeuwt niet.![]()
Ja,ja. Zeker weten

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Amazing.
Wie kan dit? Ik vind dit echt ongelooflijk.
http://nl.youtube.com/watch?v=_GabHGlGm14&feature=user
Er staan er nog meer bij....
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Tsja, wij doen meestal iets anders met die groene dingenvlinder schreef:Amazing.

~~Soli Deo Gloria~~
Waar ben je het dan precies mee oneens? Volgens mij zeg ik nergens dat het Thoolse Mannenkoor schreeuwt. Ken ze verder niet trouwens.albion schreef:ben ik niet met je eens. Het Thoolse Mannenkoor schreeuwt niet.Jongere schreef:Geef mij DEV uit Kampen maar. Dat is tot nu toe het enige mannenkoor waar ik kan genieten van de muziek en van de stemmen. Daar wordt ook niet geschreeuwd, wat bij andere mannenkoren vaak wel het geval is.Dan heb ik het trouwens even over de christelijke mannenkoren, daarbuiten moet je de Maastreechter Staar natuurlijk niet vergeten.
dat heet een soort van playbacken!!!vlinder schreef:Amazing.
dat zie je toch zo!